مشاوره و فروش
02191003181

لوله درز مستقیم چیست و چه کاربردی دارد (قیمت لوله درزدار)

852350 image1652633436
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
20 بازدید

لوله درز مستقیم چیست و چه کاربردی دارد؟ این موضوع مقاله حاضر از وب سایت ثامن تجارت است که به صورت مفصل به آن خواهیم پرداخت. به طور کل لوله ها به دو دسته درزدار و بدون درز تقسیم می شوند. لوله درزدار یا همان لوله درز مستقیم معمولا برای لوله کشی ها مورد استفاده قرار می گیرند. قیمت لوله درز مخفی و قیمت لوله سیاه بدون درز و انواع دیگر لوله با توجه به همین موارد کاربردشان متفاوت است. لوله بدون درز در بدنه خود هیچ جای جوش یا محل اتصالی ندارد اما در مورد لوله های درز مستقیم این محل اتصال کاملا مشخص است. فرایند تولید این نوع لوله ها نیز با یکدیگر تفاوت دارد.

لوله درز مستقیم چیست و چه کاربردی دارد؟

همان طور که از نام لوله های درز مستقیم بر می آید، این لوله ها جزو لوله های درزدار بوده و بر روی بدنه خود دارای یک محل اتصال می باشند. زمانی که این لوله ها به مرحله ولید می رسند، حتما باید تحت آزمایش و تست قرار گیرند تا میزان مقاومت آن ها به صورت کامل بررسی شود. این لوله ها قرار است تا برای انتقال آب و سیالات دیگر نظیر نفت مورد استفاده قرار گیرند. به همین دلیل هم مقاومت آن ها حائز اهمیت است و هم مشخصات فنی و جنس ورقی که برای تولید آن ها مورد استفاده قرار می گیرد، باید مرغوب باشد.

فرایند تولید لوله درز مستقیم

در این بخش از مقاله لوله درز مستقیم چیست و چه کاربردی دارد، روش تولید این محصول توضیح داده می شود. در مرحله اول باید ورق های فولادی مورد نیاز از کارخانه های فولادساز تهیه و به کارخانه تولیدکننده لوله، وارد شود. مرحله بعد به برش لوله ها متناسب با سایز لوله ها اختصاص دارد. پس از آن باید ورق های برش خورده شده از میان غلتک هایی عبور داده شوند. در این زمان باید لبه های ورق به هم نزدیک گردد تا کم کم شکل لوله به دست آید.

در مرحله بعد نوبت به عملیات جوش کاری می رسد. در این مرحله محل اتصال دو لبه به هم جوش داده می شود تا لوله به صورت مورد انتظار شکل بگیرد. دلیل نامگدازی لوله مورد بحث در این مقاله هم وجود همین محل اتصال در بدنه لوله است که آن را از لوله بدون درز متمایز می کند.

آزمایش لوله های درز مستقیم

در بخش قبل به شما گفتیم که لوله های درز مستقیم حتما باید مورد آزمایش و ارزیابی قرار بگیرند. برای آزمایش این لوله ها آب را با فشار بالا از میان آن ها رد می کنند. این کار به دو دلیل انجام می شود نخست این که براده های آهنی که بر اثر انجام عملیات جوشکاری، ایجاد شده و داخل لوله هستند، خارج می شوند. همچنین تست نهایی برای اطمینان از عدم نشت و انجام درست انتقال آب از میان این لوله ها انجام می شود. این آزمایش توسط تمامی تولید کنندگان صورت می پذیرد.

کاربرد لوله های درز مستقیم

در ادامه مقاله لوله درز مستقیم چیست و چه کاربردی دارد، به شما خواهیم گفت که از این محصول در چه جاهایی می توان استفاده نمود. به طور کل از لوله های درز مستقیم برای ساخت انواع پروفیل های ساختمانی استفاده می شود. همچنین از آن ها برای تولید لوله های شوفاژی و لوله های گازی نیز بهره گرفته می شود. در حال حاضر قیمت لوله سیاه گازی به دلیل نوسانات قیمت ارز و نوسانات موجود در بازار ثابت نیست. اما در مقایسه با قیمت محصولاتی نظیر لوله های  فولادی بدون درز و … تفاوت قیمت چندانی ندارد.

استانداردهای لوله درز مستقیم

هر کدام از انواع لوله ها با توجه به استاندارد خاص خود تولید می شوند تا از هر جایی که خریداری می شود، ویژگی ها و خصوصیات خود را حفظ کرده و برای پروژه مد نظر به کار آید. استانداردهای زیر برای لوله های درزدار تدوین شده اند که اطلاعات مفیدی در مورد عملکرد، ویژگی های فنی و مکانیکی این محصولات و … ارائه می دهند.

  • استاندارد DIN 2440
  • استاندارد DIN 2394-1
  • استاندارد BS 1387
  • استاندارد API 5L
  • استاندارد BS 1139-1

قیمت لوله درز مستقیم

حال که انستید لوله درز مستقیم چیست و چه کاربردی دارد، بهتر است تا در مورد این که این محصول را باید از کجا خریداری نمود نیز اطلاعاتی به دست آورید. مسلما خرید چنین محصولاتی حتما باید از فروشگاه های مجاز و وب سایت های معتبر انجام شود، چرا که ایمنی و عملکرد درست آن ها در پروژه های مختلف بسیار حائز اهمیت است. وب سایت ثامن تجارت تجربه خوبی از خرید لوله درز دار یا انواع دیگر لوله ها برای شما به ارمغان خواهد آورد. ضمن این که در این وب سایت نمودارهای قیمت برای هر یک از محصولات عرضه شده، ترسیم شده تا شما بتوانید از تغییرات قیمت این محصولات مانند قیمت لوله درزدار 10 اینچ، مطلع شوید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه