مشاوره و فروش
02191003181

میلگرد استیل چیست؟ + (استاندارد و کاربرد میلگرد استیل)

3 اردیبهشت 1402
1 بازدید

میلگرد استیل چیست: عناصری مانند کروم، نیکل و مولیبدن اصلی ترین عناصر تشکیل دهنده میلگرد استنلس استیل هستند. این عناصر موجب برخورداری میلگرد از خواصی مهمی مانند ضد زنگ بودن، هستند. مقاومت بالای میلگرد استیل در برابر خوردگی و فرسایش باعث شده تا این محصول به عنوان یکی از اصلی ترین محصولات مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز و دیگر صنایع شناخته شود. در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به بررسی ویژگی و کاربرد میلگرد استیل خواهیم پرداخت و به شما می گوییم که این محصول چطور موجب ایجاد تحول در صنایع مختلف شده است.

میلگرد استیل چیست؟

همانطور که گفته شد سه عنصر کروم، نیکل و مولیبدن عناصر اصلب در ساخت میلگرد استیل هستند. به این صورت که کروم لایه اکسید سطحی را ایجاد نموده و موجب محافظت لایه های زیرین در برابر خوردگی می شود. از سوی دیگر نیکل موجب می شود تا محصول شکل پذیری و انعطاف لازم را داشته باشد. همچنین حضور نیکل در میان عناصر تشکیل دهنده نیکل باعث شده تا  مقاومت آن به خوردگی در محیط های خنثی به حد قابل قبولی برسد. علاوه بر این ها مولیبدن نیز می تواند مقاومت به خوردگی را با وجود یون های کلر بالا برده و به دوام و طول عمر بیشتر میلگرد کمک کند. در ادامه همراه ما باشید تا سایر ویژگی ها و موارد به کارگیری این محصول ارزشمند را با هم بررسی کنیم.

کاربرد میلگرد استنلس استیل چیست؟

میلگرد استیل 1500 برابر ا فولاد کربنی در برابر خردگی و زنگ زدگی، مقاوم تر است. در بخش اول از مقاله میلگرد استیل چیست به امکان به کارگیری میلگرد استیل در صنایع مختلف اشاره کردیم. از آن جایی که از میلگرد در بتن نیز استفاده می شود، ابتدا دلیل استفاده از آن در بتن را شرح خواهیم داد. به طور خلاصه باید گفت که بتن در برابر کشش بسیار ضعیف است. از این رو باید به فکر تقویت آن بود. این کار با استفاده از میلگرد استیل انجام می گردد. در واقع میلگرد تقویت کننده از جنس فولاد برای افزایش مقاومت بتن در برابر کشش به کار می رود. زیرا طول فولاد به دلیل دمای بالا تقریبا برابر با بتن است.

میله های تقویت کننده برای این کار از مواد مختلف فولادی نظیر شمش های جدید فولادی، بقایای فولاد یا ریل راه آهن نورد گرم می شوند.

استفاده از میلگرد استیل در محیط های خورنده

تا به این جا به شما گفتیم که یکی از مهم ترین کاربردهای میلگرد استیل چیست. اما این توضیحات، همه کاربردهای میلگرد استنلس استیل را پوشش نمی دهد. از این محصول بیشتر در محیط های خورنده استفاده می شود. چرا که مطابق با مطالب قبلی، این میلگرد دارای خواص ضد زنگ و ضد خوردگی است. به عنوان مثال از آن در محیط های مرطوب و آبی مانند آب دریا و برای ساخت اسکله ها، اسکله لنگر برای لامپ ها، پل ها، نرده ها و… استفاده می شود.

تعمیر بناهای تاریخی با میلگرد استیل

یکی دیگر از موارد کاربرد میلگرد استیل تعمیرات اساسی بناهای تاریخی است تا بتوان از مقاومت بالای این محصول برای افزایش طول عمر این بناها نهایت استفاده را برد. علاوه بر این از میلگرد استیل برای محیط هایی که بازرسی در آن ها زمان بر و خطرناک است و یا این که تعمیرات هزینه بالایی را می طلبد نیز استفاده می شود.

استاندارد میلگرد استیل چیست؟

استاندارد تعریف شده برای این محصول، ASTM A 276 نام دارد. در این استاندارد آلیاژ های ضد زنگ لیست شده اند که در این میان چهار استنلس استیل مهم عبارت اند از:

  • استنلس استیل316LN (S31653)
  • استنلس استیل Cr-3Ni-18 12Mn (S24000)
  • استنلس استیل304LN (S30453)
  • استنلس استیل 2205(S31803)

خرید آنلاین میلگرد استیل

در مقاله میلگرد استیل چیست از وب سایت ثامن تجارت در مورد ماهیت این محصول و کاربردهای اساسی آن صحبت کردیم. همچنین مقاومت در برابر خوردگی نیز از جمله ویژگی های اصلی این محصول است که به طور کامل مورد بررسی قرار گرفت. برای خرید آنلاین این محصول راه های متعددی وجود دارد که یکی از مطمئن ترین آن ها مراجعه به وب سایت های معتبر است. در سایت ما شما می توانید محصولات مرتبط با ساخت و ساز نظیر میلگرد استنلس استیل را مشاهده نموده، قیمت ها را استعلام بگیرید و خرید خود را نهایی کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه