مشاوره و فروش
02137163

جدول وزن میلگرد ساده (تفاوت وزن میلگرد a2 و a3 + مشخصات)

852350 image1644688433
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
51 بازدید

پاسخ به این که میلگرد A3 چیست به شما کمک می کند تا با مقایسه آن با سایر انواع میلگرد ساده، مناسب ترین آن خا را با توجه به نیاز خود انتخاب کنید. میلگرد A3 و A4 در نوع آجدار دارای بیشترین تعداد آج هستند. همین آج ها و دندانه ها باعث می شود تا میلگرد بدنه لغزنده ای نداشته باشد و به این ترتیب مقاومت بیشتری را نیز می توان از آن نسبت به نوع ساده میلگردها انتظار داشت. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در مورد میلگرد A3 ، نحوه تشخیص آن و همچنین جدول وزن میلگرد ساده و تفاوت وزن میلگرد a2 و a3 مطالب مفیدی را توضیح خواهیم داد تا ابهامات شما در خصوص این محصول پر کاربرد به کلی رفع گردد.

به نقل از ویکی پدیا:

میلگرد (مخفف میله تقویت کننده) که در صورت جرم گیری به عنوان فولاد تقویت کننده یا فولاد تقویت کننده شناخته می شود ، میله فولادی یا مش سیم های فولادی است که به عنوان یک وسیله کششی در بتن مسلح و سازه های بنایی مسلح برای تقویت و کمک به بتن تحت کشش استفاده می شود. . بتن تحت فشار قوی است، اما مقاومت کششی ضعیفی دارد. میلگرد استحکام کششی سازه را به میزان قابل توجهی افزایش می دهد. سطح میلگرد اغلب با دنده ها، گیره ها یا فرورفتگی ها “تغییر شکل” می شود تا پیوند بهتری با بتن ایجاد کند و خطر لغزش را کاهش دهد.

تفاوت وزن میلگرد a2 و a3 (تفاوت قیمت)

کاربرد میلگرد  A3 و A2 در میان انواع میلگردها باعث شده تا تولید این محصولات با سرعت و به میزان بیشتری صورت پذیرد. میلگرد A3 سخت و دارای آج پیچیده یا مارپیچ است. این محصول از لحاظ سختی در رده نیمه سخت جای دارد و از لحاظ مقاومت در مقایسه با میلگردهای A2 و A1 بسیار سخت تر و مقاوم تر است. شکل آج ها در این میلگرد نسبت به محور طولی آن به شکلی عدد ۸ یا به اصطلاح جناقی شکل است. یکی از راه های تشخیص میلگرد A2 از میلگرد A3، فنری شکل بودن آج ها در میلگرد A2 است.  نکته مهم در خصوص این نوع میلگرد عدم امکان اجرای عملیات جوشکاری بر روی آن است.

میلگرد A3 شکل پذیر نیست!

در پاسخ به این سوال که یکی از معایب میلگرد A3 چیست؟ شاید بتوان عدم فرم پذیری میلگرد A3 را به عنوان اصلی ترین عیب آن دانست. در این خصوص بهتر است بدانید که به دلیل ترد بودن و شکل ناپذی بودن میلگرد A3 امکان استفاده از آن برای تیرها، ستون ها، دیوار برشی، تیرچه و دال وجود ندارد. دلیل این امر نیاز به شکل پذیر بودن میلگرد برای این بخش های نام برده شده از یک سازه است تا مقاومت بیشتری را در برابر زمین لرزه از خود نشان دهند.

آزمون مکانیکی انواع میلگردها

در ادامه مقاله میلگرد A3 چیست، جدولی را برای شما آماده کرده ایم. شما می توانید در جدول وزن میلگرد ساده مقاومت تسلیم، مقاومت کششی و استاندارد 3132 تعریف شده برای سه نوع میلگرد موجود در آن به خصوص میلگرد مورد بحث در این مقاله را مشاهده و با هم مقایسه کنید.

میلگرد استاندارد 3132 مقاومت کششی مقاومت تسلیم
میلگرد ساده A1 س 240 360 240
میلگرد آجدارمارپیچ A2 آج 340 500 300
میلگرد آجدار جناقی A3 آج 400 600 400
میلگرد آجدار مرکب A4 آج 500 650 500

همان طور که در جدول وزن میلگرد ساده مشاهده می کنید مقاومت تسلیم و مقاومت کششی میلگرد A3 در مقایسه با سایر میلگردها، به میزان قابل قبولی می باشد.

استاندارد میلگرد A3 چیست؟

تعریف انواع استانداردها به درستی و صحت تولید و عملکرد مناسب محصولات می انجامد. استانداردهای مختلفی برای انواع میلگرد و به خصوص میلگرد A3 در نظر گرفته شده است که مهم ترین و متداول ترین آن ها استاندارد روسی است. در استاندارد روسی میلگردها به چهار دسته تقسیم می شوند. میلگردهای  A1، A2، A3 و  A4 برای هر یک از این ۴ نوع میلگرد در این استاندارد خصوصیات و ویژگی هایی بیان شده است که راه تشخیصی برای این محصولات نیز به شمار می آیند.

در استاندارد میلگرد A3 تنش جاری به میزان ۴۰۰۰ کیلوگرم بر سانتی متر مربع است. همچنین تنش گسیختگی آن ۶۰۰۰ کیلوگرم بر متر مربع تعیین شده است. از طرفی می توان گفت که دلیل نام گذاری میلگرد A3 به میلگرد خشک نیز تنش نسبی پلاستیکی آن است که برابر با ۱۴ درصد می باشد.

image1644688225میلگرد A3چیست 2 min

قیمت میلگرد A3 چه قدر است؟

حال که دانستید تفاوت وزن میلگرد a2 و a3 چیست و جدول وزن میلگرد ساده را مشاهده کرید می توانید مشخصات میلگرد a3 را با آن چه از یک میلگرد انتظار دارید مقایسه نموده و از کارشناسان سایت ثامن تجارت برای خرید آن راهنمایی بگیرید. قیمت میلگرد A3 را باید با توجه به نوسانات بازار و همچنین تاثیر عوامل موثر بر آن تعیین نمود. وزن، جنس و سایر مشخصات فنی از یک سو و از امکان حمل و نقل این محصول با خودروهایی نظیر نیسان و کامیون و همچنین راحتی خرید آن ها از جمله این عوامل هستند. با وجود این موارد کاربرد انواع میلگرد استنلس استیل در ساختمان موجب تقاضای روز افزون برای خرید این محصول شده است.

 

سوالات متداول

جدول وزن میلگرد ساده به چه صورت می باشد

این جدول به همراه مشخصات میلگرد a3 به صورت کامل در این مقاله برای  شما ارائه داده شده است. برای مشاهده آن روی سایت کلیک کنید.

مهم ترین معایب میلگرد a3 چیست؟

عدم فرم پذیری میلگرد A3 را به عنوان اصلی ترین عیب آن دانست.

مطالب مرتبط