مشاوره و فروش
02137163

میلگرد رابیتس کاری چیست؟ (کاربرد رابیتس در ساختمان)

852350 image1649427188
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
20 بازدید

در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت به این موضوع می پردازیم که میلگرد رابیتس کاری چیست و چه کاربردی دارد. راویز یا رابیتس کاری سقف و همچنین کاربرد رابیتس کاری در بتن ریزی، موضوعی است که همواره مورد توجه طراحان و صاحبان پروژه های ساختمانی قرار می گیرد. به طور کل رابیتس به ورق های فولادی مشبکی گفته می شود که با استفاده از مفتول های گالوانیزه به شکل لایه هایی به شبکه فرعی متصل می شوند. در ادامه این نوشتار با ما همراه باشید تا هر آن چه را که نیاز است در مورد کاربرد رابیتس در ساختمان و قیمت راویز بدانید را برایتان شرح دهیم.

میلگرد رابیتس کاری چیست؟

رابیتس کاری برای نمای ساختمان ها بسیار پر کاربرد است. همچنین از آن برای ساخت انواع آلاچیق ها و المان های قابل نصب در بلوارها و میادین شهرها استفاده می گردد. اگر از ما بپرسید که برای رابیتس کاری سقف ساده به چه ابزارهایی نیاز است، این موارد را ذکر خواهیم کرد: یک دستگاه جوش، شاقول، انبر آرماتور بندی و همچنین یک قیچی برای برش دادن میلگردها که به آن قیچی میلگرد بری گفته می شود، برای اجرای رابیتس نیاز است. از رابیتس کاری برای پوشاندن لوله ها و تاسیسات دیگر ساختمان ها استفاده می شود. همچنین اجرای آن برای مقاوم سازی بیشتر نیز موثر است. در ادامه مقاله در مورد دیگر موارد کاربرد رابیتس در ساختمان صحبت خواهیم کرد.

دسته بندی رابیتس ها

در ادامه مقاله میلگرد رابیتس کاری چیست، لازم است تا در مورد انواع دسته بندی رابیتس نیز صحبت نماییم. رابیتس ها براساس وزن به سه دسته تقسیم می شوند. دلیل این امر، امکان ساخت رابیتس در سایزها و وزن های مختلف است که می تواند با توجه به نوع کاربرد خود، مورد استفاده قرار بگیرد. جدول زیر در مورد انواع دسته بندی ربیتس با در نظر گرفتن وزن آن ها طراحی شده است:

انواع دسته‌بندی رابیتس بر اساس وزن
ردیف نام رابیتس محدوده وزنی
1 رابیتس سبک رابیتس‌های با وزن کمتر از 600 گرم
2 رابیتس متوسط رابیتس‌های با وزن 810 و 840 گرم
3 رابیتس سنگین رابیتس‌های بالای 900 گرم

کاربرد رابیتس در صنعت ساخت و ساز

به نظر شما کاربرد میلگرد رابیتس چیست و در صنعت ساخت و ساز چه استفاده هایی از آن می شود. مواردی که در ادامه ذکر شده اند را می توانید به عنوان مهم ترین کاربردهای رابیتس کاری در نظر بگیرید:

  • راویز سقف کاذب
  • ساخت المان های شهری
  • بهبود و ترمیم ترک های ایجاد ده در اثر فشار یا گذشت زمان
  • ساخت انواع آلاچیق ها
  • ساخت سقف شیروانی
  • ساخت آرک و اوین برای آشپزخانه ها
  • رابیتس کاری دیوار ساختمان ها

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، از رابیتس کاری برای زیباسازی نمای ساختمان ها نیز استفاده می گردد.

مزیت ها و معایب رابیتس کاری

حال که دانستید میلگرد رابیتس کاری چیست و در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد، لزم است تا با مزایا و معایب رابیتس نیز آشنا شوید. مصالح برای اجرای رابیتس در دسترس است و به راحتی می توان آن ها را تهیه نمود. علاوه بر این نیروی کار ماهر و دوره دیده برای انجام این کار نیز در دسترس است و شما می توانید از تخصص این افراد استفاده نمایید. سرعت اجرای رابیتس نیز بسیار مناسب است و می توانید نتیجه کار را در مدت زمان کوتاهی ببینید. این ها برخی از مهم ترین مزایای رابیتس کاری هستند. اما این کار چه معایبی را به همراه دارد؟

باید بدانید که رابیتس کاری سقف ساده و همچنین رابیتس کاری سقف شیروانی هزینه بر است. به خصوص این که دستمزد و میزان گچ مصرفی برای نازک کاری تا حد قابل توجهی بالا می باشد. علاوه بر این آب و هوا در اجرای لایه گچ تاثیرگذار بوده و در زمان انجام رابیتس کاری محدودیت هایی را به همراه دارد.

image1649427177میلگرد رابیتس کاری چیست 2

اجرای رابیتس کاری سقف ساده

رابیتس کاری سقف شیروانی یا ساده دارای مراحلی است که در زیر به مهم ترین آن ها می پردازیم. در حین اجرای رابیتس کاری باید به این مورد توجه کرد که میلگرد حتما به شکل عمودی قرار گیرد. دلیل این امر نیاز به ثابت نگه داشته شدن رابیتس و اطمینان از ان است. همچنین باید تعدادی از میلگردها را به شکل افقی به کار گرفت تا برای ثابت نگه داشته شدن رابیتس و میلگردهایی که به شکل عمودی واقع شده اند، کمک کنند. همه میلگردها با استفاده از سیم مفتول باید در جای خود فیکس شده و در کنار یکدیگر قرار بگیرند.

قیمت راویز

برای راویز یا رابیتس کاری نیاز به پرداخت خیلی گزافی نیست اما در برخی از مواقع با مثایسه هزینه انجام کارهای مشابه متوجه می شوید که دستمزد و هزینه خرید گج برای انجام نازک کاری زیاد به صرفه نیست. دلیل این این مورد هم نیاز به حجم نسبتا بالای گچ برای عملیات نارک کاری می باشد. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تلاش کردیم تا اطلاعات کافی را در مورد این که میلگرد رابیتس کاری چیست در اختیار شما قرار دهیم. در صورتی که می خواهید قیمت دلیل راویز را مطلع شوید و یا اطلاعات بیشتری در مورد آن به دست بیاورید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط