مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643117516
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
8 بازدید

پلی یورتان چیست: پلی یورتان به عنوان یکی از مواد پلاستیکی شناخته می شود. امروزه کاربرد پلی یورتان در ساختمان بسیار مورد توجه قرار گرفته است. همچنین کاربرد پلی یورتان در پزشکی به امری بدیهی تبدیل شده و در حال حاضر هیچ ماده ای قرت رقابت با این محصول را در علوم پزشکی ندارد.اما کدام ویژگی پلی یورتان چنین محبوبیتی را برای آن ممکن ساخته است؟ ما در این مقاله از ثامن تجارت علاوه بر بیان توضیحاتب در مورد ماهیت و رنگ پلی یورتان به پاسخ این سوال و البته معرفی انواع لی اورتان خواهیم پرداخت. برای اطلاع از قیمت پلی اورتان به سایت ثامن تجارت مراجعه  کنید.

پلی یورتان چیست؟

تا به حال به شکل پذیری گچ دقت کردیده اید؟ پلی یورتان در این مورد بسیار شباهت به گچ کاری دارد اما با قابلیت ها و کاربردهای فراوان تر از گچ. پلی یورتان را می توان نوعی فوم متراکم شده تصور کرد که دارای دانسیته بالایی است و می تواند در هر قالب تزریق شود. با قرارگیری پلی یورتان در هر نوع قالب، شاهد شکل پذیری آن نسبت به قالب مورد نظر خواهیم بود. این مورد، مزیتی است که استفاده از پلی یورتان را در هر شرایط و صنعتی ممکن ساخته است. علاوه بر این، تاکنون ویژگی های ذاتی و منحصر به فردی برای پلی یورتان شناخته شده که در ادامه همین مقاله به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

کاربرد پلی یورتان چیست؟

برای دانستن این که پلی یورتان چیست، باید بدانید که این محصول چه کاربردهایی دارد. پلی یورتان به شکل ها و تحت عناوین مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود. امروز تولید پلی یورتان به شکل موارد زیر، به دلیل تقاضای بالا به تولید انبوه رسیده است. به طور کل پلی یورتان می تواند به یکی از اشکال زیر باشد:

  • فوم های نرم
  • فوم های سخت
  • ترموپلاستیک
  • الاستومرها
  • رزین
  • رنگ
  • چسب
  • پوشش
  • انواع جلا دهنده ها

در ادامه درباره برخی از مهم ترین این موارد کاربرد ذکر شده، خواهیم پرداخت و به شما می گوییم که رنگ پلی یورتان چیست.

پوشش لوله ها با پلی یورتان 

استفاده از پلی یورتان به عنوان یک پوشش در سطح لوله های مدفون در زیر خاک بسیار متداول است. دلیل این امر محافظت از لوله ها در مقابل پوسیدگی و فرسایش می باشد. البته استفاده از این محصول برای پوشش دهی به بخش های داخلی لوله های انتقال محدودتر است. به بیان بهتر، از آن جایی که پلی یورتان می تواند ترکیبات سمی از جمله ایزوسیانات ها را آزاد کند، این نوع استفاده از پلی یورتان، زیاد متداول نیست.

پلی یورتان

جلادهی با پلی یورتان 

ممکن است این سوال در ذهنتان ایجاد شده باشد که منظور از جلا دهنده بودن پلی یورتان چیست؟ به طور کل پلی یوران را می توان به عنوان رنگ بر روی انواع سطوح به خصوص برای چوب مورد استفاده قرار داد. این پوشش به دلیل ظاهری چشم نواز و همچنین براق بودن در نوع روغنی آن، به نوعی سبب جلادهی به سطوح شده و زیبایی خاصی به آن می بخشد.

رنگ پلی یورتان چیست؟

رنگ پلی یورتان علاوه بر خواص ظاهری خود، در برابر نور مستقیم خورشید نیز مقاوم است. این مورد مهم ترین دلیل استفاده از این رنگ به عنوان پوشش برای انواع سطوح است. از جمله مزایای این رنگ می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • مقاوم بودن در شرایط آب و هوایی سخت به خصوص در مناطق پر پارش و آب و هوای مرطوب
  • زیبایی ظاهری و همچنین یکنواختی و یک دست بودن روی سطوح
  • خشک شدن سریع که تاثیر خوبی در بالا رفتن سرعت انجام پروژه دارد
  • متنوع بودن رنگ ها
  • چسبندگی مناسب و قابل قبول

از کاربردهای این رنگ هم می توان استفاده در ساخت وسایل و ماشین آلات کشاورزی و همچنین رنگ آمیزی اسکله ها، استفاده به عنوان رنگ کفش پوش در ساختمان ها و … نام برد.

کاربرد پلی یورتان در ساختمان

در این مقاله از وب سای ثامن تجارت با نامه “پلی یورتان چیست” در مورد این محصول، رنگ پلی یورتان و ویژگی های آن صحبت کردیم. اما لازم اس تا در مورد کاربرد پلی یورتان در ساختمان نیز اطلاعاتی را کسب نمایید. فوم های پلی یورتان را می توان برای تولید انواع مبلمان و صندلی به کار برد. فوم های سخت آن نیز در صنایع ساختمان سازی به خصوص برای ساخت سقف ساختمان ها کاربرد دارد. این فوم ها در سقف به عنوان بخشی از ساندویچ پنل ها به کار گرفته می شوند. به طور کل می توان شکل پذیری پولی یورتان را دلیلی بر امکان استفاده از آن در تولید ابزارهای پیش ساخته دانست. همین امر ساخت تجهیزات پزشکی را نیز میسر کرده است. برای اطلاع از قیمت پلی اورتان به سایت ثامن تجارت مراجعه  کنید.

منبع : wikipedia.org

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه