مشاوره و فروش
02191003181

ورق آهن مشبک چیست؟

852350 image1643457169
۲۵ فروردین ۱۴۰۳
17 بازدید

ورق آهن مشبک چیست: ورق مشبک آهنی و ورق مشبک پلاستیکی انواعی از ورق ها برای تولید محصولات مختلف هستند. قیمت ورق مشبک فلزی بالاتر از قیمت این ورق از جنس پلاستیک است که مسلما دلیل آن استحکام بالاتر این محصولات می باشد. ورق های مشبک دارای سوراخ هایی در سطح خود هستند. در واقع این عملیات سورخ کاری و قیمت ورق پانچ مشبک ، برای انواع ورق ها انجام می شود تا ورق مشبک به دست آید. در این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت، تلاش شده است تا علاوه بر ایجاد امکان آشنایی شما با این نوع ورق ها، توضیحاتی در مورد نحوه خرید ورق مشبک نیز برای تان ارائه گردد.

ورق آهن مشبک چیست؟ 

همان گونه که در بخش قبل توضیح داده شد، ورق های مشبک با ایجاد سوراخ بر سطح ورقه های فلزی به وجود می آیند. این عملیات بر روی ورق های سیاه، ورق آلومینیومی، ورق گالوانیزه و ورق روغنی انجام می شود. به همین دلیل می توان گفت که انواع مختلفی از این نوع ورق در بازار موجود است.

علاوه بر این مورد، موارد دیگری از جمله ضخامت و سایر مشخصات فنی ورق نیز موجب وجود انواع مختلفی از ورق های مشبک می شود. در بخش های بعدی از همین مقاله، در مورد این که عملیات سوراخ کاری چگونه انجام می شود، موادی را بیان می کنیم.

انواع ورق آهن مشبک 

در مورد ماهیت این نوع ورق صحبت شد. همچنین بیان کردیم که انواع این ورق ها با توجه به جنس و ضخامت و همچنین موارد کاربردشان، دسته بندی می شوند. اما به طور کلی اگر از ما بپرسید که انواع ورق آهن مشبک چیست، ما دسته بندی بر اساس آجدار بودن و استیل بودن آن را توضیح می دهیم.

ورق مشبک از جنس استیل

این نوع ورق به دلیل تولید از جنس استیل، مقاومت بالایی در برابر خوردگی و زنگ زدگی از خود نشان می دهد. به همین دلیل است که می توانیم بگوییم ورق مشبک استیلی دارای کاربردهای فراوان تری نسبت به سایر انواع این محصول است. دلیل برخورداری از این ویژگی، وجود عنصر کروم در ترکیبات ورق مشبک استیل می باشد.

ورق مشبک آجدار

این نوع ورق به گونه ای پانچ می شوند که شیارها و آج هایی بر روی سطح شان به وجود آید. به دلیل وجود همین شیارها، امکان نگه داری اشیاء و جلوگیری از سر خوردن آن ها با این ورق فراهم می شود. از کاربردهای عمده این محصول می توان به استفاده از آن در صنایع خودروساری و ساخت انواع ماشین آلات، کف اتاق کامیون و وانت و مچنین راه سازی و ساخت پله های اضطراری اشاره کرد. به علاوه این که می توان از این محصول برای تولید انواع دستگاه های صنعتی نیز بهره برد.

روش تولید ورق آهن مشبک چیست؟

مهم ترین دستگاه هایی که برای تولید این محصول مورد استفاده قرار می گیرند، دستگاه CNC، دستگاه پرس پانچ و دستگاه لیرز است. با انجام فرایند پانچ، بخش تعیین شده توسط دستگاه و با اعمال فشار وارده از سوی دستگاه، از سطح ورق جدا می شود. پانچینگ CNC عمل سوراخ کاری و ایجاد بریدگی را به شکل ها و ابعاد مختلفی انجام می دهد.

جالب است بدانید که فرایند پانچ به شکل دستی انجام می شود. با این حال دستگاه هایی برای انجام اتوماتیک این کار نیز در باز موجود هستند. پانچ به شکل اتوماتی می تواند به تعداد 600 بار در هر دقیقه، انجام شود.

کاربردهای ورق مشبک آهنی

کاربردهای ورق مشبک آهنی 

در ادامه مقاله “ورق آهن مشبک چیست”، به معرفی مهم ترین کاربردهای این محصول می پردازیم. ورق مشبک برای اولین بار در حدود 150 سال پیش تولید شد. در آن زمان از این محصول تنها برای غربال گری زغال سنگ بهره گرفته می شد. اما در حال حاضر موارد استفاده از ورق مشبک بسیار گسترش یافته است. به طوری که در صنایع مختلف، معماری و حتی برای انجام کارهای هنری هم به کار می رود.

در اینجا به برخی از کاربردهای این محصول اشاره می کنیم:

  • ساخت صندلی برای ادارات
  • ساخت آسانسورها
  • تولید سانتریفیوژ
  • ساخت سبدهای خشک کن
  • استفاده در صنایع نظامی، دفاعی و حفاظ برای زندان ها
  • استفاده به عنوان حفاظ در نیروگاه های برق
  • حفاظ هواکش در موتورخانه ها
  • ساخت برخی قطعات مربوط به انواع لوازم خانگی

نحوه خرید ورق مشبک 

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به شما گفتیم که ورق آهن مشبک چیست، در کجاها مورد استفاده قرار می گیرد و چند نوع می باشد. همچنین روش تولید ورق مشبک آهنی را نیز توضیح دادیم. در صورتی که قصد خرید این محصول را دارید می توانید به صورت آنلاین با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. در وب سایت ما علاوه بر امکان استعلام قیمت ورق پانچ مشبک فلزی، اطلاعات کامل تری را در این خصوص به دست خواهید آورد. ضمن این که می توانید سوالات و ابهامات خود را نیز با کارشناسان ما در میان بگذارید.

 

سوالات متداول

ورق آهن مشبک چیست؟

ورق های مشبک با ایجاد سوراخ بر سطح ورقه های فلزی به وجود می آیند. این عملیات بر روی ورق های سیاه و … انجام می شود.

مهم ترین کاربرد مشبک ها چیست؟

استفاده در صنایع نظامی، دفاعی و حفاظ برای زندان ها

منبع : wikipedia.org

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه