مشاوره و فروش
02191003181

کوپلینگ لاستیکی چیست؟

852350 image1642494449
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
13 بازدید

کوپلینگ لاستیکی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ این وسال موضوع مقاله حال حاضر از سایت ثامن تجارت است که ما به صورت کامل به آن خواهیم پرداخت. اما دلیل پرداختن به این موضوع چیست؟ به طور کلی می توان کاربرد گسترده کوپلینگ و تولید انواع مختلف آن را دلیل بر پرداختن به موضوعاتی در  رابطه با این محصول دانست. ما در این مقاله به صورت در مورد تولید لاستیک کوپلینگ و همچنین قیمت کوپلینگ لاستیکی مپم توضیحاتی ارائه می دهیم. همچنین به شما می گوییم که فروش کوپلینگ لاستیکی چگونه است و چونه باید آن را در بازار تهیه کنید.

کوپلینگ لاستیکی چیست؟

همان طور که از نام کوپلینگ لاستیکی مشخص است این محصول ساخته شده از جنس لاستیک می باشد. این نوع کوپلینگ در صنایع مختلف کاربردهای فراوانی دارد. به خصوص این که برای تولید موتورها مورد استفاده قرار می یگرد. علت این کاربرد گسترده برای قطعه مذکور را می توان نرم بودن و اثرگذاری محرک بر لرزش ها دانست. به طور کلی کوپلینگ لاستیکی وظیفه دارد که از ضربات، لرزش و ارتعاش جلوگیری نموده و اجازه آسیب رسیدن به سیستم انتقال نیرو را ندهد. پس به همین دلیل است که این محصول به شکل نرم و انعطاف پذیر ساخته می شود.

دلیل ساخته شدن کوپلینگ لاستیکی چیست؟ 

در بخش قبل هم اشاره کردیم که کوپلینگ لاستیکی برای دریافت ضربات و جلوگیری کردن از انتقال آن، از جنس لاستیک ساخته می شود. در واقع این کوپلینگ برای نرم بودن و داشتن انعطاف پذیری بالا از لاستیک ساخته می شود تا برای استفاده در مواقعی که نیاز است نیرویی انتقال داده نشود و یا تاثیر ان کم شود، قابل به کارگیری باشد. علاوه بر این زمانی که تجهیزات و به خصوص موتور در حال راه اندازی هستند و یا دچار توقف ناگهانی می شوند، از این قطعه لاستیکی بهره گرفته میشود تا ضربات را به بهترین شکل ممکن، مهار نماید.

انواع کوپلینگ 

در حین آموزش این که کوپلینگ لاستیکی چیست، به بررسی انواع کوپلینگ هم خواهیم پرداخت. به طور کلی کوپلینگ ها را می توان در دو دسته جداگانه جای داد. دسته اول کوپلینگ های سخت یا صلب و دسته بعدی کوپلینگ های انعطاف پذیر هستند. کوپلینگ لاستیکی هم در دسته دوم با همان کوپلینگ های انعطاف پذیر قرار می گیرد. با توجه به نام این دو دسته می توان به این نکته پی برد که میزان سختی یا نرم بودن کوپلینگ ها چقدر در انتخاب آن ها اهمیت دارد.

کوپلینگ انعطاف پذیر 

در ابتدا بهتر است دسته مرتبط با کوپلینگ لاستیکی را بررسی کنیم. به طور کل کوپلینگ های انعطاف پذیر یا همان لاستیک کوپلینگ ها برای انتقال گشتاور میان دو شفت مورد استفاده قرار می گیرد.

کارایی بالای این نوع کوپلینگ زمانی احساس می شود که شفت ها با یکدیگر منطبق و هم تراز نباشند. در صورت وجود ناهمگونی و عدم انطباق شفت ها، این نوع کوپلینگ ها می توانند تا 3 درجه کنترل را انجام داده و از بروز مشکل در محصول نهاای، جلوگیری کنند. علاوه بر از کوپلینگ لاستیکی برای از بین بردن سر و صدا و همچنین جهت کم کردن لرزش و ارتعاش هم استفاده می شود.

کوپلینگ لاستیکی

انواع کوپلینگ لاستیکی چیست؟

در این بخش از مقاله بعد از آشنایی با کوپلینگ لاستیکی بهتر است تا انواع این محصول را نیز به شما معرفی کنیم. این انواع عبارت اند از:

  • کوپلینگ های میله ای
  • کوپلینگ های ارتجاعی
  • کوپلینگ های دنده ای
  • کوپلینگ های دیکی
  • کوپلینگ های حلزونی
  • کوپلینگ های فنجی بوش پین
  • کوپلینگ های مارپیچ

انواع دیگری از این کوپلینگ ها  مانند کوپلینگ های امگاا و رشته ای نیز موجود هستند که در جای خود و با توجه به شرایط، به کار گرفته می شوند.

فروش کوپلینگ لاستیکی 

اینکه کوپلینگ لاستیکی چیست، در این مقاله بررسی شد. حال لازم است تا در مورد نحوه خرید و فروش و قیمت کوپلینگ لاستیکی اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. به طور کلی تولید کوپلینگ لاستیکی با توجه به نیاز مشتری و برحسب تقاضا انجام می شود. از آن جایی که در بازار کنونی نوخ انواه محصولات در حال نوسان است، نمی توان قیمت دقیقی برای این محصول متصور بود. وب سایت ثامن تجارت ضمن ارائه این محصول، نمودار قیمت آن را هم مشخص کرده است. شما با مراجعه به این سایت می توانید انواع لاستیک کوپلینگ را مشاهده و برای خرید آن ها اقدام نمایید.

منبع : gmtrubber.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه