مشاوره و فروش
02137163

روش فورجینگ میلگرد چیست؟ | 4 مزیت جوشکاری سر به سر

852350 image1666073969
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
6 بازدید

همانطور که می دانید امروزه روش جوشکاری فورجینگ میلگرد بسیار رواج پیدا کرده است و از دسته روش های متداولی شده است که از آن در صنعت های مختلف استفاده می کنند که بدین طریق فورجینگ میلگرد در بسیاری از کشور های جهان رواج پیدا کرده است و روز به روز نیز افراد به دنبال بهبود این راهکار و روش می باشند. در این مقاله سایت اینترنتی ثامن تجارت ما در مورد فورجینگ میلگرد صحبت کرده ایم که می توانید جهت اطلاع از قیمت میلگرد از طیق این سایت معتبر استعلام بگیرید.

فورجینگ میلگرد یا جوش سر به سر میلگرد چیست؟

روش اتصال هم پوشانی در اصل برای جوش دادن میلگرد هایی با قطر کمتر از 16 میلی متر به کار می رود در حالی که عمدتا از روش فورجینگ میلگرد و یا جوش سر به سر برای اتصال میلگرد هایی با مقاطعی بیشتر از ۱۶ میلی متر استفاده می کنند. امروزه روش جوش سر به سر در بیش از ۹۰ درصد پروژه ها کاربرد دارند و جای جوش مکانیکی را نیز گرفته اند چرا که در این روش جوشکاری کیفیت بسیار مطرح شده است.

روش جوش سر به سر شامل روش های متنوع و متداولی می باشد که از آن در صنعت استفاده می کنند و در اصل در این روش جوشکاری با استفاده از فشار و حرارت صورت می گیرد. روش جوش سر به سر به این صورت عمل می کند که عمل حرارت دهی انتهای میلگرد ها توسط مشعل اکسی استیلن صورت می گیرد که دو سر میلگرد ها به صورت پلاستیکی در می آیند وداخل یک گیره نگهدارنده قرار می گیرند که و دو سر میلگرد رو به روی هم قرار گرفته و با فشار جوشکاری روی آن ها اعمال می گردد.

روش فورجینگ میلگرد

در روش جوشکاری فورجینگ میلگرد زمانی که حرارت به 1200 تا 1300 درجه سانتی گراد می گیرد ناحیه ای که به شکل خمیری در آمده است مولکول های درون میلگرد انرژی فعالسازی کافی را به دست می آورند و بعد از آن نیز مولکول میلگرد ها در یک ناحیه مشترک نفوذ کرده و با هم ترکیب می شوند و در این حالت پیوند مولکولی ایجاد شده و تبلور اتفاق می افتد و جوشکاری انجام می گیرد.

مراحل انجام فورجینگ میلگرد:

شما باید برای انجام جوشکاری سر به سر از شرکت اجرای فورجینگ میلگرد کمک بگیرید چرا که این کار تخصصی می باشد و باید افراد متخصص به انجام آن بپردازند. اگر بخواهیم به صورت علمی در مورد جوش سر به سر صحبت کنیم باید بگوئیم که یک روش پیوند جامد است و کلا اساس کار این روش این است که بر اساس مولکول ها جوش کاری صورت می گیرد در این روش جوشکاری هیچ ماده جدیدی تولید نمی شود و اگر به درستی صورت بگیرد استحکام بسیار بالایی خواهد داشت.

  1. قرار دادن دو بر میلگرد دقیقا رو به روی هم؛
  2. حرارت دادن به میلگرد ها تا زمانی که به حالت خمیری در بیایند؛
  3. توقف در حرارت دهی و فشار دادن میلگرد ها به یکدیگر برای ادغام شدن قسمت های ذوب شده.

چندان نمی توان از معایب جوش فورجینگ گفت چرا که روش جوش سر به سر از نوع فیوژن نیست و در این روش میلگرد ها بیشتر از دمای تبلور مولکولی خود داغ می شوند و به حالت پلاستیکی در می آیند که در این حالت با فلز ذوب شده فاصله زیادی داشته و با یک فشار پیوند مولکولی بین میلگرد ها ایحاد می شود. عمدتا خرید دستگاه فورجینگ میلگرد برای افراد خبره در این کار مناسب می باشد چرا که این دستگاه برای انجام کار های کوچک و متداول مناسب نمی باشد.

مزایای جوش سر به سر:

در کشور ژاپن عمدتا در بیش از ۹۰ درصد پروژه های عمرانی خود از روش جوشکاری سر به سر استفاده می کنند چرا که بدین طریق می توان میلگرد هایی با قطر بیشتر از ۱۶ میلی متر را نیز به یکدیگر جوش داد که در ادامه مزیت جوش فورجینگ را بیان می کنیم.

  • قابلیت اطمینان و امنیت بالا؛
  • ساده و قابل دسترس؛
  • کم شدن حجم محل جوش؛
  • صرفه جویی در مصرف میلگرد.

عکس جوش فورجینگ یا جوش سر به سر

کلام آخر:

امروزه در بسیاری از کشور های جهان روش جوشکاری سر به سر میلگرد رواج پیدا کرده است و این روش در ایران نیز استفاده می شود چرا که مقرون به صرفه بوده و دارای استحکامی بالا نیز می باشد و در مصرف میلگرد نیز صرفه جویی می شود. جهت اطلاع از قیمت فورجینگ میلگرد باید با شرکت اجرای فورجینگ میلگرد تماس گرفته و به مکان های معتبر مراجعه کنید. گروه صنعتی ثامن تجارت نیز از فروشندگان بدون واسطه در زمینه فروش آهن آلات ساختمانی است که می توانید نسبت به خرید میلگرد اقدام کنید.

مطالب مرتبط