مشاوره و فروش
02137163

کوپلر میلگرد چیست و انواع آن چه کاربردی در صنعت دارند؟

852350 image1668407826
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
4 بازدید

در این قسمت از مقاله ثامن تجارت به صورت تخصصی به این موضوع پرداخته ایم که کوپلر میلگرد چیست و چه کاربردی دارد؟! یکی از مهم ترین المان های اصلی جهت بالا بردن استحکام ساختمان ها، استفاده از میلگرد می باشد. در واقع مهم نیست که اسکلت ساختمان شما فلزی باشد یا بتنی، چرا که در اصل آرماتور نقش اصلی را در بدنه ساختمان ها ایفا می کند و از کوپلر میلگرد در جهت محکم قرار دادن میلگرد ها در کنار هم استفاده می کنند. گروه صنعتی ثامن تجارت از دسته فروشندگان بدون واسطه در جهت فروش میلگرد می باشد که می توانید تمامی آهن آلات ساختمانی را از این فروشگاه اینترنتی خریداری کنید.

کوپلر میلگرد چیست؟

جالب است بدانید که کوپلر میلگرد چیست که قطعا متخصصان در این زمینه با کوپلر میلگرد آشنایی دارند. در گذشته برای به وجود آوردن اتصالات محکم بین میلگرد ها از سیم مفتول و یا اتصالات اورلپ استفاده می کردند که دارای یکسری معایب نیز بودند اما امروزه کوپلر میلگرد معضلات قبلی را حل نموده اند.

در اصل کوپلر میلگرد نوعی اتصال مکانیکی می باشد که از آن جهت وصل کردن میلگرد ها در هنگام آرماتور بندی استفاده می کنند. استفاده از کوپلر میلگرد برای ساخت انواع سازه های بتنی بسیار مناسب می باشد و سبب می شود تا اورلپ ایجاد نشود و هیچگونه برجستگی و سنگینی در آرماتور پیش نیاید. ا اتصال مکانیکی کوپلر میلگرد می توان در همه جهت و همه خم های میلگرد استفاده کرد. توجه داشته باشید که شکل ظاهری وصله کوپلر از نظر کاربرد می تواند متفاوت باشد اما در اصل همه آن ها تو خالی هستند.

انواع کوپلر میلگرد

کوپلر ها انواع مختلفی دارند که هر کدام از آن ها کارایی مختص به خود را نیز دارند. توجه داشته باشید که از کوپلر میلگرد نمی توان در همه بخش سازه ها استفاده نمود که به همین دلیل بهتر است با انواع کوپلر میلگرد و طرز کاربرد آن ها آشنا شوید.

What is a rebar coupler

کوپلر جوشی میلگرد به سازه

ساختار کوپلر جوشی میلگرد به سازه به گونه ای می باشد که از طریق آن آرماتور را به سازه ها وصل می کنند. در اصل این نوع کوپلر ها به گونه ای هستند که برای جوشکاری نیازی به گرمایش ندارند و به راحتی جوش داده می شوند که دلیل این امر استفاده از فولاد نرم برای ساخت آن ها می باشد.

کوپلر گروتی

کوپلر گروتی یکی از انواع وصله های مکانیکی می باشد که استفاده از آن ها در سازه های بتنی پیش ساخته بیشتر از دیگر مکان ها می باشد. در اصل برای ساخت بتن گروت از این نوع کوپلر ها استفاده می کنند. در این روش سر میلگرد رزوه می شود و در بتن قرار می گیرند و در همان حالت باید سر رزوه شده میلگرد داخل بتن قرار بگیرد.

قطعه رزوه شده بتن روی قطعه کوپلر دار قرار می گیرد و به دلیل فشاری که از بتن وارد می شود، قطعات بتن روی یکدیگر قرار می گیرند. در اصل از کوپلر گروتی برای ساخت انواع سازه های بتنی، تیر، ستون و دیوار استفاده می کنند.

کوپلر انتهایی

همانطور که می دانید آیین نامه های مختلفی برای طراحی بتن مقرر می کنند. مهندسان ترجیح می دهند که از مقاطع کوچک در بتن استفاده کنند که این کار سبب شلوغی میلگرد ها در بتن می شود. خم های نود درجه انتهای میلگرد ها سبب ایجاد چنین مشکلاتی می شوند و بدین صورت عملیات بتن ریزی سخت می شود.

در اصل از کوپلر انتهایی برای جلوگیری کردن از چنین مشکلاتی استفاده می کنند بدین صورت که از کوپلر انتهایی بجای خم کردن میلگرد ها استفاده می کنند که سبب کاهش سختی در زمان بتن ریزی می شود.

کوپلر میلگرد

کلام آخر

همانطور که بیان کردیم کوپلر میلگرد یک نوع اتصال مکانیکی می باشد که به دوام و استحکام ساخت و ساز ها کمک زیادی کرده و همچنین سبب کاهش شلوغی می شود. استفاده از این اتصال فولادی و مکانیکی سبب شده است تا جایگزین خوبی برای سیم مفتول و اتصالات اورلپ شوند. برای خرید میلگرد و جهت اطلاع از قیمت میلگرد می توانید از طریق فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت اقدام به خرید انواع میلگرد با سایز های مختلف نمائید.

مطالب مرتبط