مشاوره و فروش
02191003181

رابیتس چیست؟ (6 کاربرد ویژه راویز ساختمانی که نمی دانید)

852350 image1642663279
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
26 بازدید

ما در این مقاله به بیان این پرداخته ایم تا بگوییم که رابیتس چیست و چه کاربردی دارد! رابیتس ورق مشبکی است که در صنعت ساخت و ساز از آن به نام راویز هم یاد می شود. رابیتس کاری یا راویز کاری به طور گسترده برای ساخت نمای ساختمان ها و نگه داری از ملات بسیار مورد توجه قرار می گیرد و همچنین برای انجام گچ کاری سقف و سیمان کاری و همچنین سنگ کاری ساختمان از رابیتس استفاده می شود. در این مقاله از سایت ثامن تجارت قرار است تا رابیتس یا راویز به طور کامل مورد تجزیه و تحلیل قرار گیرد و می توانید جهت خرید رابیتش نیز اقدام کنید.

رابیتس چیست؟ 

رابیتس ورق های فولادی و مشبکی است که با استفاده از ورق های گالوانیزه گرم ساخته می شود، این ورق با استفاده از مفتول هایی به شبکه فرعی متصل می گردد. در بخش قبل در مورد تعدادی از کاربردها و موارد استفاده رابیتس صحبت کردیم؛ اما کاربردهای این محصول تنها به همین موارد ختم نمی شود. به طور کل رابیتس قابل استفاده در بخش های مختلف یک سازه اعم از سقف های کاذب برای آن، پوشش دادن بتن و ترمیم ترک های موجود در ساختمان استفاده می شود. در ادامه مقاله به شما خواهیم گفت که سایر موارد کاربرد رابیتس چیست و استفاده از آن در چه جاهایی توصیه می شود.

دسته بندی رابیتس

کاربردهای رابیتس:

اگر بخواهیم به صورت موردی به معرفی کاربردهای رابیتس بپردازیم، می توانیم به آن چه که در ادامه این بند آمده است، اشاره کنیم. اما اصلی ترین کاربرد این محصول همان اجرای سقف کاذب و دیوار است. با این حال می توان گفت که عمده کاربردهای رابیتس عبارت اند از:

  1. استفاده برای ساخت سقف های کاذب؛
  2. گچ بری و گچ کاری؛
  3. پوشش دادن بتن سیمانی؛
  4. ایجاد پیوستگی کامل در سطح دیوارها؛
  5. ایجاد زمینه برای نصب تجهیزات الکترونیکی ساختمان؛
  6. ممانعت از ایجاد ترک خوردگی دیوارها و از بین بردن این ترک ها.

به عملیاتی که برای ایجاد پیوستگی در دیوارها و همچنین جلوگیری از ایجاد ترک یا جدا شدن آن ها انجام می شود، رابیتس دیوار می گویند.

مزایای استفاده از رابیتس یا راویز:

از سری ویژگی های خاص انواع رابیتس ها به گونه ای می باشد که اجازه جریان هوا، آب و نور را با شما می دهند و همزمان نیز یک مانع فیزیکی برای مواد بزرگ تر نیز به حساب می آید که به عنوان یکی از مزایای استفاده از رابیتس می باشد چرا که این مزیت سبب ساخت قفس می شود. از دیگر مزایای راویز ساختمانی این است که در مقایسه با ورق های فلزی عادی لبه های بی حفاظ راویز کشش و اقباض بیشتری را تحمل می کنند که این مورد سبب حفظ تحمل بیشتری شده که منجر به استفاده از کت واک و یا پوشش زهکشی می شود.
همانطور که متذکر شدیم راویز چیست و چه کاربرد هایی دارد در این است که راویز از توری هایی نظیر توری مرغی با وزن برابر مقاوم تر می باشد چرا که سطح بیشتری دارد. از ویژگی های بی نظیر راویز در این است که هیچگاه بریده نمی شود و مجدد نیز متصل نمی گردد که این موجب می شود تا مقاومت حفظ گردد و مقاومت بالای آن نیز حفظ شود. شاید باورش برایتان سخت باشد اما رابیتس می تواند بیشتر از یک ورق فلزی ساده فشار را تحمل کند زیرا به خوبی می تواند این فشار را در سراسر ورق پخش کند.

رابیتس یا راویز با کیفیت برای سقف

دسته بندی رابیتس ها چگونه است؟ 

این که دسته بندی رابیتس چگونه است به ویژگی ها و اهمیت معیارهای موثر در انتخاب آن بستگی دارد. رابیتس ها به طور کلی به دو صورت دسته بندی می شوند. دسته بندی این محصولات یا براساس وزن و یا برحسب ستون صورت می پذیرد.

دسته بندی رابیتس بر حسب وزن:

در دسته بندی رابیتس ها بر حسب وزن، ضخامت ورق مورد بررسی قرار می گیرد. چرا که ضخامت ورق مورد استفاده برای تولید این محصول، با وزن محصول نهایی در رابطه مستقیم است. به عبارتی دیگر هر چقدر ضخامت ورق رابیتس بیشتر باشد وزن آن هم بالاتر خواهد بود.

فوق سنگین سنگین نیمه سنگین سبک انواع رابیتس
۹۰۰-۱۰۰۰ ۸۰۰-۹۰۰ ۷۰۰-۸۰۰ ۴۰۰-۷۰۰ ستون ۹
بیش از ۱۰۰۰ ۹۰۰-۱۰۰۰ ۷۰۰-۹۰۰ ۶۰۰-۷۰۰ ستون ۱۳

دسته بندی رابیتس بر اساس ستون:

در ادامه مقاله رابیس چیست، دسته بندی آن برحسب تعداد ستون را بررسی خواهیم کرد. به دلیل ایجاد یک برگ رابیتس از تعداد مشخصی از ستون ها، این تعداد می تواند به عنوان معیاری برای دسته بندی رابیتس در نظر گرفته شود. به طور کل یک رابیس با 9 ستون، وزنی معادل 660 گرم دارد. همچنین رابیتس های 11 و 13 ستونه، در دسته های سنگین نیمه سنگین قرار می گیرند. به همین دلیل شناسایی رابیتس ها یا باید براساس تعداد ستون و یا باید براساس وزن باشد.

انواع رابیتس برای ساخت سقف های جذاب

نحوه عرضه رابیتس در بازار:

حال که دانستیم رابیتس چیست بهتر است تا در مورد نحوه عرضه آن به بازار نیز مواردی را بیان کنیم. این محصول به طور معمول در سایز و ابعاد 60 در 240 سانتی متر تولید و به دست مصرف کننده می رسد. البته هر مشتری بنا به متراژ مورد نظر خود می توان ابعاد مختلفی از آن را سفارش دهد. در مورد قیمت این محصول نیز باید یادآور شویم که میزان و وزن ورق خریداری شده بر روی این قیمت موثر است. بنابراین می توان گفت که تعداد ستون های اعمال شده در قیمت رابیتس به دلیل ایجاد تفاوت در وزن محصول نهایی، بر قیمت آن تاثیرگذار می باشد.

کلام آخر:

شما با مراجعه به وب سایت ثامن تجارت ضمن اطلاع در مورد قیمت این محصول می توانید سوالات احتمالی خود در این زمینه را از کارشناسان مجرب این سایت، بپرسید همچنین در وبسایت ثامن تجارت ما سعی کردیم تا به بیان اینکه رابیتس چیست بپردازیم تا شما بتوانید انواع رابیتس یا راویز را خریداری نمایید چرا که این روز ها رابیتس ها در ساخت دکوراسیون زیبا و مجلل کاربرد های بسیار زیادی دارند که شما می توانید به راحتی با خرید اینترنتی رابیتس کار خود را آسان کرده و هزینه کمتری را در قبال خرید دون واسطه و مستقیم پرداخت کنید.

منبع : en.wikipedia.org

سوالات متداول:

کاربرد اصلی رابیتس چیست؟

از رابیتس بیشتر در ساخت دکوراسیون داخلی و گچبری ها استفاده می شود.

تفاوت رابیتس و کناف در چیست؟

کناف از یک ورق فولادی گالوانیزه که با لایه‌های گچی یا سیمانی که بر روی آن پیچ شده، ساخته شده و رابیتس یکی از مصالح ساختمانی فولادی است که از اجرای فرآیندهای مختلف روی ورق گالوانیزه فولادی، تهیه می‌شود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه