مشاوره و فروش
02137163

اورینگ چیست؟

اورینگ چیست؟
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
50 بازدید

اورینگ چیست و چرا به این نام شناخته می شود؟ خرید اورینگ نوعی واشر است و دلیل نام گذاری آن به این نام، شکل ظاهری این محصول است که به شکل حرف O لاتین می باشد. قیمت پایین و نصب آسان از ویژگی های این واشر است. بهترین کاربرد اورینگ را هم می توان استفاده در طراحی ماشین ها را نام برد. البته کاربردهای این قطعه به همین یک مورد ختم نمی شود ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت می خواهیم به شما بگویم که تفاوت اورینگ و واشر چیست و سایر کاربردهای آن چه مواردی هستند.

اورینگ چیست؟ 

اورینگ ها را نوعی واشر می دانند که توان تحمل فشار تا ده ها مگاپاسکال را دارند. اما مورد استفاده اورینگ ها چیست؟ به طور کل اورینگ ها مانند واشرها جهت آب بندی مورد استفاده قرار می گیرند. تولید این محصولات می تواند به یکی از روش های زیر انجام شود:

  • تولید توسط قالب گیری تزریقی
  • تولید با اکستروژن
  • قالب گیری فشاری
  • قالب گیری انتقالی

oring

به هر حال روش تولید هر چه که باشد، کاربرد داینامیک و استاتیک این قطعه در جریان است. همچنین قابلیت استفاده مناسب از آن، منوط بر نصب مکانیکی کامل و بدون نقص این قطعه می باشد.

کاربرد اورینگ چیست؟

در بخش به اب بند به عنوان اصلی ترین کاربرد اورینگ اشاره کردیم. اما در این جا می خواهیم سایر کاربردهای اورینگ را یادآور شویم. اورینگ ها قابل استفاده برای مصارف بهداشتی، پزشکی و حتی صنایع غذایی هستند. یکی از انواع اورینگ ها با نام اورینگ سیلیکونی چنین قابلیتی دارد. چرا که این نوع اورینگ، مقاومت خوبی در برابر حرارت و جریان الکتریسته از خود نشان می دهد. از طرفی دیگر انواع دیگری از اورینگ ها در برابر انواع گازها مقاوم هستند. پس می توان از امکان به کار بردن این محصولات در صنایع دیگر نیز اطمینان حاصل نمود.

oring

انواع اورینگ ها 

در بخش قبل از مقاله “اورینگ چیست” ویژگی ها و موارد کاربرد برخی از انواع اورینگ ها را بیان کردیم. در این بخش به طور اختصاصی انواع اورینگ ها را معرفی خواهیم کرد.

  • اورینگ HNBR

مقاوم در برابر فرسودگی و انواع مواد روغنی و هیدروکربنی است

  • اورینگ دایتون

در برابر فشار و روغن مقاومت فیزیکی و حرارتی بالایی از خود نشان می دهد

  • اورینگ فلوروسیلیکون

این نوع اورینگ در برابر تغییرات دمایی و همچنین بنزین، مقاوم است

  • اورینگ نیتریل

در برابر سایش و انواع گریس ها، روغن ها و همینطور در برابر حرارت بالا مقاومت نشان می دهد

oring

اورینگ سیلیکون 

تا اینجا متوجه شدید که قطعه اورینگ چیست. اما شاید این سوال هم برایتان پیش آمده باشد که “اورینگ خودرو چیست؟”. برای دست یابی به پاسخ این سوال است لازم است تا با اورینگ سیلیکون آشنا شوید. دلیل این امر استفاده از این اورینگ در خودرو است. قبلا هم گفتیم که اورینگ سیلیکون توانایی حتمل حرارت بالایی را از خود نشان می دهد. علاوه بر این می توان به این ویژگی ها از اورینگ سیلیکون اشاره کرد که:

  • رنگ پذیری مطلوبی دارد
  • در برابر گاز اوزون، روانکارها، اشعه فرابنفش و انواع روان کارها مقاوم است
  • برای ساخت قطعات خودرو و انوانبه کار می رود
  • در مصارف پزشکی برای اورتودنسی مورد استفاده قرار می گیرد
  • در صنعت نفت، گاز و در پایشگاه ها به دلیل مقاومت در برابر گازها به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

oring

اورینگ نسوز

تشخیص این که جنس اورینگ چیست؟ از اهمیت ویژه ای برخوردار است. چرا که اورینگ ها می توانند از جنس نسوز هم ساخته شوند که این مورد در حفظ ویژگی های ظاهری این قطعه هم تاثیر می گذارد. به عنوان مثال اگر اورینگ های معمولی دچار کشیدگی شوند، شاهد ایجاد سوراخ های ریزی در سطح آن ها خواهیم بود ولی اورینگ های با کیفیت و نسوز دچار این نوع تغییرات نمی شوند. پس می توان گفت که جنس اورینگ در میزان کیفیت آن بی تاثیر نیست.

خرید اورینگ 

اورینگ قیمت بالایی ندارد و به سادگی قابل خریداری است. سایت ثامن تجارت خرید اورین را مانند انواع دیگر محصولات به سادگی و با قیمتی مناسب، امکان پذیر کرده است. بنابراین می توانید با مراجعه به این سایت خرید خود را نهایی کنید. ما در این مقاله سعی کردیم به شما بگوییم که اورینگ چیست و همچنین کاربرد اورینگ را برای تان به شکل خلاصه توضیح دهیم.

 

سوالات متداول

اورینگ سیلیکونی چیست؟

یکی از انواع اورینگ ها با نام اورینگ سیلیکونی قابلیتی استفاده برای مصارف بهداشتی، پزشکی و حتی صنایع غذایی دارد.

مهم ترین کاربرد اورینگ چیست؟

در صنعت نفت، گاز و در پایشگاه ها به دلیل مقاومت در برابر گازها به فراوانی مورد استفاده قرار می گیرد.

منبع : fa.wikipedia.org

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *