مشاوره و فروش
02137163

چسب هیلتی چیست؟ معرفی کامل انواع چسب هیلتی و کاربرد

852350 image1669019216
۳۰ آبان ۱۴۰۱
23 بازدید

چسب هیلتی چیست؛ اگر شما هم به دنبال پاسخ این سوال هستید ما را در ادامه از این مطلب از وبسایت ثامن تجارت همراهی کنید. چسب کاشت بولت هیلتی و انکر شیمیایی هیلتی از جمله رزین های اپوکسی با خواص شیمیایی بالای هستند که از انواع چسب کاشت بولت برای کاشت راد تمام رزوه، کاشت میلگرد، کاشت بولت و … استفاده می کنند.

چسب هیلتی دو جزئی می باشند و براساس خواص شیمیایی خاص و ترکیبات مخصوص به واسطه شرکت های محدود و مطمئنی مانند هیلتی ساخته می شود. در ادامه این مطلب در مورد چسب بتن برای کاشت میلگرد، بولت شیمیایی هیلتی و چسب میلگرد ایرانی توضیح می دهیم.

چسب هیلتی چیست؟

از جمله انواع چسب شیمیایی که با هدف کاشت بولت، میلگرد و … استفاده می شود، چسب بولت بتن و چسب کاشت میلگرد شرکت هیلتی می باشد. به دلیل کیفیت بالای این محصول از آن ها در انواع پروژه های ساختمانی با هدف مقاوم سازی و کاشت میلگرد استفاده می شود. هیلتی از جمله بهترین برندهای ساخت انکر مکانیکی و شیمیایی می باشد که شرکت اصلی آن در لیختن اشتاین می باشد و دارای نمایندگی های مجاز در ایران است.

این محصول از دو جز ساخته شده است که قسمت اول آن براساس رزین اپوکسی، وینیل استر و پلی استر بوده و بخش دوم آن براساس پلی آمین می باشد. هدف اصلی استفادهاز چسب هیلتی به عنوان سخت کننده در ساختار چسب ها می باشد.

Hilti bolt planting adhesive

انواع چسب کاشت بولت و میلگرد هیلتی

چسب هیلتی چیست: چسب هیلتی در انواع مدل های گوناگون با کاربردهای متنوع ساخته می شوند که از جمله رایج ترین آن ها می توان Hilti HIT RE100، Hilti HIT RE500v3 و Hilti HIT HY200 نام برد. هر کدام از آن ها دارای کاربردهای مختلفی بوده و برای خرید چسب بتن برای کاشت میلگرد باید به عوامل گوناگون و نوع پروژه خود توجه کنید. این عوامل شامل موارد زیر است:

  1. شرایط آب و هوایی
  2. بتن پایه
  3. ظرفیت باربری مورد نیاز
  4. مدت زمان ممکن برای گیرش
  5. سیستم سوراخ کاری بتن
  6. و … .

چسب هیلتی RE100

این نوع انکر شیمیایی دارای قیمت ارزانی بوده و کاربرد بالا و مناسب برای بارهای استاتیک تقریبا سبک هستند. از جمله چسب های هیلتی شناخته شده می باشد که کاربرد مختلفی در انواع پروژه ها دارد. اگر پروژه شما دارای بار اعمالی به صورت استاتیک بوده و میزان آن زیاد نیست، می توانید از چسب  RE100 استفاده کنید.

چسب کاشت بولت و میلگرد RE500v3

در ادامه مقاله چسب هیلتی چیست، توضیح می دهیم که متداول ترین چسب هیلتی، چسب RE500 است که نوع جدید آن RE500v3 می باشد. این محصول از جمله پرکاربردترین انکر شیمیایی می باشد که برای پروژه های مختلفی از آن استفاده می کنند. ظرفیت باربری آن از نوع RE100 بیشتر بوده و بارهای استاتیک بیشتری را تحمل می کند. از آن در نواحی بدون ترک و ترک دار بتن استفاده می کنند. از دلایل محبوبیت آن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کیفیت بالا
  • خواص مکانیکی و شیمیایی عالی
  • مقرون به صرفه بودن
  • تحمل بارهای دینامیک
چسب هیلتی چیست

کاربرد چسب هیلتی چیست؟

چسب کاشت بولت هیلتی موجب ایجاد چسبندگی بین دیواره سوراخ به وجود آمده در بتن و عضو فلزی می شود که داخل این سوراخ ها قرار می گیرند. چسبندگی بولت شیمیایی هیلتی باید به اندازه ای قوی باشد که توانسته مکانیزم انتقال بارهای وارد به فلز را به بتن به عهده بگیرد. با تزریق چسب هیلتی در داخل سوراخ یک بستر برای جای گذاری میلگرد یا بولت ایجاد می شود. برای پروژه های مقاوم سازی از انکر شیمیایی در زمان اعمال بارهای مختلف فشاری، گشتاور پیچشی، کششی و … استفاده می کنند.

مزایای چسب هیلتی

  1. بدون نیاز به انواع حلال
  2. بدون شره
  3. اجرای سریع و آسان
  4. دارای جسبندگی بالا و عالی برای انواع سطوح مختلف از جمله: فلزی، سنگ و بتنی.
  5. قابلیت اجزا در بسترهای مرطوب
  6. عدم تاثیرپذیری از عوامل محیطی و جوی

نتیجه گیری

کاشت بولت بتن و چسب میلگرد ایرانی از طریق چسب هیلتی باید با بررسی های دقیق به واسطه تیم های متخصص و باتجربه انجام گیرد. زیرا این کار نیاز به تجهیزات تخصصی به خصوص مانند ابزار سوراخکاری، گان تزریق و چسب های باکیفیت دارد. در این مقاله از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت شما را با انواع چسب کاشت بولت، چسب بتن برای کاشت میلگرد و چسب هیلتی چیست، آشنا کردیم.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *