مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1643214073
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
5 بازدید

به نظر شما دلیل اهمیت بالای لوله گالوانیزه چیست؟ انواع لوله گالوانیزه کدام اند و استاندارد لوله گالوانیزه به چه معنا است؟ در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت ، به تجزیه و تحلیل این سوالات و پاسخ گویی به آن ها خواهیم پرداخت.به طور کل می توان لوله های گالوانیزه را همان لوله های فولادی دانست که به یک پوشش مجهز شده اند. در واقع لوله های گالوانیزه دارای پوششی هستند که از آن ها در مقابل آسیب های احتمالی نظیر خوردگی و فرسایش، محافظت کند. استاندادرد قیمت لوله گالوانیزه هم تعریف شده تا این محصول پر کاربرد به بهترین شکل به بازار عرضه شود.

لوله گالوانیزه چیست؟ 

لوله های گالوانیزه مقاومت خاصی در برابر خوردگی، رسوبات معدنی و زنگ زدن از خود نشان می دهند. این لوله ها از نوع درزدار هستند. یعنی در بنده آن ها محل جوش خوردگی و اتصالات قابل مشاهده است. قطر این لوله ها به طور معمول در بازه 1 اینچ تا 8 اینچ قرار می گیرد. از طرفی دیگر، طول آن ها حدود 6 متر است. این نوع لوله ها ویژگی های منحصر به فردی دارند که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت. اما در میان این ویژگی ها مقاومت در برابر سایش و برخورداری از یک ساختار یکپارچه که منجر به استحکام بالای آن ها می شود، بسیار حائز اهمیت می باشد.

انواع لوله گالوانیزه 

در ادامه مقاله “لوله گالوانیزه چیست” به بررسی انواع این لوله ها خواهیم پرداخت. جنس لوله های گالانیزه از آهن سفید نورد و یا فولاد نرم است. به همین دلیل در برخی از منابع لوله های گالونیزه از نظر جنس به دو دسته تقسیم شده اند که عبارت اند از:

  • لوله های گالوانبزه فولادی
  • لوله های گالوانیزه آهنی

علاوه بر این انواع دیگری از لوله های گالوانیزه در میان صنعت گران و افراد اهل فن شهرت دارند که روش ساخت و محل استفاده آن ها، دلیلی بر نام گذاری و همچنین متمایز شدن آن ها از دو دسته فوق می باشد.

لوله گالوانیزه فولادی 

جنس این لوله ها همان طور که از نام شان مشخص است، از فولاد نرم می باشد. طریقه ساخت این لوله به صورت زیر است:

  • عبور دادن ورقه فولادی از داخل قالب
  • جوش دادن درز ورق
  • قرار دادن ورق در یک وان آبکاری روی اندود، جهت گالوانیزه شدن و در نتیجه ضد خوردگی شدن لوله

لوله های گالوانیزه فولادی معمولا سبک تر و براق تر از سایر انواع آن هستند اما می توان گفت که قیمت لوله گالوانیزه فولادی کمی بالاتر می باشد.

لوله گالوانیزه آهنی 

دلیل استفاده از آهن برای تولید لوله گالوانیزه چیست؟ لوله گالوانیزه از آهن سفید نورد شده ساخته می شود. این نوع لوله به شکل درزدار تولید می شود که درزادر موجود در آن با استفاده از دستگاه های مخصوص، جوش داده می شود. پس از آن، لوله درون مخزنی قرار می گیرد که در آن روی ذوب شده وجود دارد. لوله گالوانیزه آهنی به رنگ خاکستری و تیره می باشد.

لوله گالوانیزه گرم چیست؟ 

در این روش، لوله را درون یک وان که حاوی روی مذاب است، قرار داده  و در آن غوطه ور می کنند. در مرحله بعد لوله را تحت حرارت قرار می دهند.

لوله گالوانیزه سرد

در هنگام ساخت لوله گالوانیزه سرد نیز نمک های روی درون محلولی آبی از الکترولیز قرار داده می شود. در این روش تولید، حرارت خاصی بر محیط حاکم نیست. به همین دلیل به آن لوله گالوانیزه سرد گفته می شود.

لوله گالوانیزه چیست

اساسی ترین کاربرد لوله های گالوانیزه چیست؟ 

پس از بیان توضیحات درباره این که لوله گالوانیزه چیست، نوبت به بیان توضیحاتی در مورد کاربردهای این لوله می رسد. در زیر مواردی از مهم ترین کاربردهای لوله گالوانیزه آمده است:

  • استفاده از لوله گالوانیزه برای انتقال حرارت
  • انتقال گاز
  • انتقال آب و سایر سیالات

نکات مهم در مورد لوله های گالوانیزه 

در انتهای مقاله “لوله گالوانبزه چیست”، لازم دانستیم تا نکات مهمی را در مورد این نوع لوله ها بیان نماییم. این لوله ها معمولا دچار زنگ زدگی به خصوص در بخش ها داخلی خود می شوند. برای جلوگیری از بروز مشکلاتی نظیر شکستگی لوله یا ایجاد مزه نامطلوب برای آب، از این لوله برای اتصالات توکار کمتر استفاده می شود. در منازل هم استفاده از لوله های پلاستیکی به جای لوله های گالوا.نیزه مرسوم تر است. برای دریافت اطلاعات بیشتر، مطرح کردن هرگونه سوال و همچنین مشاهده قیمت لوله گالوانیزه می توانید به وب سایت ثامن تجارت سر بزنید و با کارشناسان مجرب این وب سایت در ارتباط باشید.

منبع : americanvintagehome.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه