مشاوره و فروش
02191003181

چگالی و ضخامت ورق برنجی چقدر است؟

852350 image1632996449 1
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
31 بازدید

چگالی و ضخامت ورق برنجی چقدر است : فلز برنج به دلیل داشتن خاصیت های متعدد موجب شده تا از آن در صنایع گوناگون استفاده کنند. این نوع فلز، آلیاژی از مس و روی می باشد و از جمله آلیاژهای پرکاربرد می باشد. از مهم ترین ویژگی آن می توان به ویژگی تطبیق پذیری آن اشاره کرد که موجب شده تا از آن در زمینه های گوناگون استفاده کنند. میزان استفاده از روی و مس در برنج موجب می شود تا طیف گسترده ای از ویژگی های ورق برنجی را ایجاد کند. در این مطلب شما را با چگالی، ضخامت و قیمت ورق برنجی باهنر و نحوه خرید آن از سایت ثامن تجارت آشنا می کنیم.

ورق برنجی چیست؟

رول برنج از جمله متدول ترین ورق های نگین بوده که اگر میزان مس در آن بیشتر باشد، رنگ آن طلایی می باشد و اگر میزان روی آن بیشتر باشد، به رنگ نقره ای می باشد. ترکیبات آن موجب تغییر قیمت ورق برنجی می شود. انواع آن براساس درجه سختی شامل ورق برنجی فنری، نیمه سخت و نرم است.

چگالی و ضخامت ورق برنجی چقدر است؟

رول های برنج از خانواده آلیاژهای بسیار متنوع هستند. براساس مس و روی، می توان از عناصر آلیاژی اضافی برای افزایش استحکام، بهبود مقاومت در برابر خوردگی (به ویژه در مورد آب دریا) و بهبود ماشین کاری استفاده کرد. معمولا در فلز برنج زمانی که از مس بیشتری استفاده کنند، دارای انعطاف پذیری بیشتری است و قیمت آن بالاتر است. این نوع ورق ها با ضخامت 1 تا 5.2 میلی متر و با عرض های گوناگون، به صورت کویل یا برش خورده در بازار عرضه می شود. البته لازم به ذکر است که هر چه ضخامت ورق برنجی بیشتر باشد، قیمت محصول نیز بیشتر است. مهم ترین علائم ورق برنجی شامل موارد زیر می شود:

  • قابلیت چکشخواری بیشتر نسبت به فلز روی و مس
  • دمای ذوب آن بین 900 الی 940 درجه سانتی گراد
  • چگالی آن 8.3 تا 8.7
  • ازدیاد طول 3 تا 38 درصد
  • خاصیت میکروب کشی و آنتی باکتریال
  • تفکیک آسان از دیگر فلزات
  • قابل بازیافت بودن
  • عدم کدری و لکه دار شدن
  • ظاهری براق و زیبا
  • مقاوم در برابر خوردگی

large image1634639983

کاربرد ورق برنجی چیست؟

برنج، فلزی محبوب است که هزاران سال است که وجود دارد. این آلیاژ از رنگ زرد کره ای است و از ترکیب روی و مس تولید می شود. میزان روی و مس براساس خواص لازم برای کاربرد خاصی از برنج متفاوت است. این نوع فلز مزایای متعددی مانند دوام و مقاومت در برابر خوردگی می باشد. قبل از خرید میلگرد برنجی از سایت ثامن تجارت یا انواع دیگر برنج، باید کاربردهای آن را بدانید. به این ترتیب، می توانید اطمینان حاصل کنید که از فلز مناسب برای کار خود استفاده کرده اید.

تولید ابزارآلات

از برنج برای ساخت چکش استفاده می شود. بسیاری از ماشین سازان ترجیح می دهند از چکش برنجی در فولاد ظریف به دلیل مواد نرم آن استفاده کنند. با چکش برنجی، آن ها می توانند بدون نگرانی از علامت یا خسارت به یک جزء ظریف فولادی ضربه بزنند. یکی دیگر از ویژگی های خوب برنج این است که هنگام برخورد با فولاد جرقه ای ایجاد نمی کند و باعث می شود از آن در محیط های قابل احتراق استفاده شود.

تولید لوله های آلیاژ برنجی

این فلز علاوه بر فروش در نوع ورق، ممکن است به صورت لوله و میلگرد نیز فروخته شود. بسیاری از سازندگان اشکال خاصی از برنج را متناسب با پروژه های طراحی خود انتخاب می کنند. به عنوان مثال، لوله های برنجی اغلب بریده، خم و جوش داده می شوند تا در دروازه ها، گریل کاری و جزئیات درها و پنجره ها مورد استفاده قرار گیرند. میله های برنجی تحت فشار قرار می گیرند تا به دستگیره درها ، دسته کشوها و موارد دیگر تبدیل شوند. قیمت میلگرد برنجی با ورق آن متفاوت است. در ضمن برای تعیین قیمت توجه به این که ضخامت و چگالی ورق برنجی چقدر است، مهم می باشد.

تولید ابزارآلات موسیقی

ترومپت و بوق فرانسوی، دو آلات موسیقی هستند که در تولید آن ها از فلز برنجی استفاده می کنند. برنج به دلیل کیفیت صدای خوب، سازها را قادر می سازد تا صدای دلپذیری تولید کنند. همچنین وزن آن کمتر از فولاد است و این وسیله ای راحت برای حمل و نقل است. علاوه بر این، سازهای برنجی به دلیل درخشندگی بالای فلز از نظر بصری جذاب هستند.

استفاده در زمینه مد، هنر و فناوری

از دیگر کاربرد ورق برنجی می توان به قابلیت آن به هدایت و کنترل موثر الکتریسیته اشاره کرد. با توجه به این، اغلب در دستگاه های الکترونیکی مانند بلندگوها استفاده می شود. انواع مختلفی از سیگنال ها را هدایت می کند، که در نتیجه صدایی غنی تر ایجاد می کند. از مهم ترین ویژگی های ورق برنجی انعطاف پذیری، دستکاری و شکل دهی آسان آن است؛ بنابراین مجسمه سازان و هنرمندان از آن در خلق هنر قالب گیری استفاده می کنند. در ضمن در مطالب قبلی از سایت ثامن تجارت در مورد “کاربرد ورق برنجی در معرق کاری” توضیح دادیم. صنعت مد نیز از این فلز و آلیاژ سود می برد و در تولید چکمه، شلوار جین و سایر لباس ها از آن استفاده می شود.

در این مطلب از شما را با چگالی و ضخامت ورق برنجی چقدر است، آشنا کردیم. شما برای خرید و اطلاع از قیمت ورق برنجی باهنر و قیمت میلگرد برنجی می توانید به سایت ثامن تجارت مراجعه کنید.

برگرفته از: uk.rs-online.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه