مشاوره و فروش
02191003181

تیرچه فولادی با جان باز چیست؟

what is chromite ceiling
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
79 بازدید

فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت یکی از گروه های تجاری در خرید و فروش انواع آهن آلات ساختمانی، استیل و فلزات، فولاد های آلیاژی، تفلون و پلیمر می باشد که در این مقاله از سایت خود به بیان اینکه تیرچه فولادی با جان باز چیست و مزایای تیرچه فولادی با جان باز پرداخته است و همچنین می توانید به راحتی از قیمت تیرچه کرومیت یا جان باز مطلع شده و از ویژگی های خرید تیرچه فولادی با جان باز یا کرومیت در جهت خریدی بهتر اطلاع پیدا کنید.

تیرچه فولادی با جان باز چیست؟

تیرچه های فولادی با جان باز در اصل همان تیرچه کرومیت نیز می باشند که برای طراحی این نوع تیرچه ها در ترکیب با بتن، تشکیل شده از ترکیب یکپارچه تیرچه های فلزی خود ایستا با فواصل تقریبا یکسان و دال بتنی فوقانی نیز هستند که به صورت T شکل نیز عمل می کنند. برای اجزای پر کننده تیرچه ها می توان از قالب های موقت و یا دائم همانند بلوک سفالی، بلوک بتنی و یا از قطعات سبک استفاده نمود.

در جواب به این سوال معمول و متداول تیرچه فولادی با جان باز چیست که زیاد نیز پرسیده می شود باید بگوییم که تیرچه فولادی با جان باز از دسته خرپا های دوسر ساده ای هستند که برای توزیع یکنواخت بار سقف به تکیه گاه ها به کار می روند. در صورت بکارگیری تیرچه ها به صورت طره ای، طراح باید طرح اجرایی لازم را ارائه کرده و سازنده باید محل و نوع نصب تیرچه کرومیت را مشخص کند.

منظور از ترکیب شدن با بتن در این است که بال فوقانی و جان تیرچه ها در بتن محاط بوده و به صورت یکپارچه به عنوان مقطع مرکب T شکل نیز عمل می کنند و سقف هایی که با تیرچه فولادی با جان باز، در ترکیب با بتن از اجزای مختلفی نیز تشکیل می شوند.

what is chromite ceiling 01

ویژگی های فنی تیرچه های فولادی با جان باز:

تیرچه های فولادی با جان باز عضو پیش ساخته ای هستند که به صورت خرپاهای دو سر ساده اجرا می شوند و همچنین در دو مرحله تحت بارگذاری نیز قرار می گیرند.

  1. در زمان باربری و حمل و نقل تیرچه، در زمان جابجایی تیرچه وزن ناشی از خود را در زمان اجرای قالب ها و بار زنده عوامل اجرایی را در حد واصل تکیه گاه های تیرچه حمل می کند.
  2. در مرحله دوم باربری و پس از گرفتن بتن، مقطع مرکب شامل تیرچه و بتن و تنش های ناشی از تمامی بار ها و سنگینی های وارده به سقف را نیز تحمل می کند.

تفاوت تیرچه با جان باز با عدم بتن ریزی در جان تیرچه:

اینکه تیرچه فولادی با جان باز چیست بسیاری از افراد را دچار اشکال و اشتباه نیز نموده است چرا که بسیاری از افراد و همکاران ما در زمان خرید تفاوت میان تیرچه با جان باز و عدم بتن ریزی در جان تیرچه را به درستی متوجه نشده اند و در زمان اجرا دچار مشکل نیز می شوند، که با اینکار علاوه بر اینکه نه تنها از لحاظ محاسباتی و اجرایی صحیح نمی باشد، بلکه می تواند دچار به وجود آمدن خطراتی همچون خطرات جانی، مالی برای ساکنین شود.

what is chromite ceiling 02

مزایای تیرچه فولادی با جان باز یا سقف کرومیت:

اینکه تیرچه فولادی با جان باز چیست را ذکر کردیم و متوجه شدید که از دسته تیرچه های محاط در بتن نمی باشند چرا که میلگرد های میانی داخل تیرچه به صورت منقطع و به صورت کامل بهم جوش داده می شوند و بدین شکل هر قطعه به صورت جداگانه نیروهای مختلف را نیز تحمل می کند و به همین دلیل با تیرچه های فلزی متفاوت هستند که چندین مزایای تیرچه فولادی با جان باز یا سقف کرومیت را نیز ذکر نموده ایم.

  • عدم نیاز به شمع بندی؛
  • سعت و سهولت اجرا؛
  • امکان اجرای همزمان چند سقف؛
  • یکپارچگی سقف و اسکلت؛
  • امکان حذف کش ها؛
  • کاهش مصرف بتن و وزن کمتر سقف؛
  • یکنواختی زیر سقف و مصرف کمتر خاک و گچ؛
  • سهولت اجرای داکت؛
  • عمومیت اجرا؛
  • حذف رد فولاد زیر سقف؛
  • پایین بودن تنش در بتن.

نتیجه گیری

در باب بیان اینکه تیرچه فولادی با جان باز چیست سعی کردیم تا به صورت مختصر و کاربردی مهم ترین نکات را برای خرید تیرچه فولادی با جان باز را در سایت ثامن تجارت ذکر کنیم تا بدین صورت بتوانید بهترین تیرچه را با توجه به نوع و سبک کاری که دارید خریداری نمایید، چرا که تیرچه ها پایه و اساس ساخت و ساز ها هستند که مسلما باید کیفیت تیرچه هاعالی و استاندارد باشند.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه