مشاوره و فروش
02191003181

لوله درزدار چیست؟ (استفاده از لوله درزدار در صنایع غذایی)

852350 image1643119130
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
2 بازدید

لوله در زدار چیست: امروزه ساخت انواع لوله ها با سایزها، قطرها و اندازه های مختلف سبب شده تا انتقال آب، نفت و گاز به سراسر نقاط کره زمین ممکن باشد. مسلما این موضوع به رشد و پیشرفت شهرها و به خصوص مناطق روستایی کمک شایانی می کند. اما همان طور که اشاره کردیم لوله ها انواع مختلفی دارند که این تفاوت معمولا به جنس، سایز و سایز مشخصات فنی آن ها بر می گردد. البته می توان لوله ها را از نظر درز دار بودن یا بدون درز بودن نیز دسته بندی نمود. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به شما تفاوت این دو نوع لوله را بیان خواهیم کرد. ضمن این که به شما مراحل تولید این نوع لوله ها به خصوص نوع خاص آن که به قیمت لوله مانیسمان شهرت دارد را نیز توضیح خواهیم داد.

لوله درزدار چیست؟

لوله درزدار قیمت مناسبی دارد و به سادگی در بازار قابل دسترس است. اما اگر در مورد کاربرد لوله های درزدار بدانید، قطعا به درک بهتری از این نوع محصول خواهید رسید. از این رو در ادامه مقاله به این کاربردها اشاره خواهیم کرد. چیزی که در این جا روی آن تمرکز خواهیم کرد، بیان توضیحاتی در مورد ماهیت این نوع از لوله ها است و می خواهیم به شما بگوییم که لوله درزار چیست. به طور کلی لوله های درزدار با توجه به نام شان، دارای یک بریدگی یا شار در بدنه خود هستند. به عنوان مثال ورق استیل بدون زنگ برای تولید این نوع لوله، به شکل خمیده درمی آید تا در ادامه در با استفاده از عملیات جوشکاری این درز از بین رفته و لوله به شکل بسته در بدنه دربیاید. بنا براین توضیحات، می توانید تفاوت لوله درزدار و بدون درزدار را در وجود همین شیار و در نتیجه وجود نقطه اتصال در بدنه لوله درزدار بدانید که در لوله های بدون درز وجود ندارد.

کاربرد لوله درزدار چیست؟

در حال حاضر استفاده از این لوله ها در فرایند ساخت و تولید بسیار متداول است. دلیل این امر پایین آمدن هزینه تولید و در نتیجه تاثیر آن در مقرون به صرفه تمام شدن کل هزینه ها است. به طور کل کاربرد لوله درزدار در صنایع مختلف بر کسی پوشیده نیست و از آن در موارد زیر استفاده می گردد:

  • تاسیسات انتقال آب
  • صنایع نفت و گاز و پتروشیمی
  • صنعت ساخت و ساز معدن
  • انواع لوله کشی های ساختمانی و جاده ای
  • صنعت خودرو سازی
  • صنایع غذایی و تولید فراورده های آشامیدنی

استفاده از لوله درزدار در صنایع غذایی 

اگر از ما بپرسید که ارتباط صنایع غذایی و لوله درزا چیست؟ قطعا به این مورد اشاره خواهیم کرد که یکی از نمونه موارد به کارگیری این نوع لوله در صنایع غذایی برای کارخانجات تولید لبنیات و شیرهای پاستوریزیه است. در مراحل مختلف تولید نیاز به انتقال فراورده های لبنی به بخش های مختلف کارخانه می باشد. اما دلیل استفاده از این نوع لوله چه چیزی می باشد؟

لوله درزدار مانیسمان و لوله ای که به همین صورت از ورق استنلس استیل ساخته می شود، دارای ویژگی هایی از جمله مقاومت در برابر سایش و همچنین مقاوم بودن در برابر اکسیداسیون است. بنابراین استفاده از این لوله ها به مرور زمان به دلیل قرار گیری در معرض رطوبت دچار آسیب نشده و از طرفی دیگر، امکان اکسید شدن آن و ایجاد اختلال در مواد غذایی و آَشامیدنی وجود نخواهد داشت.

لوله گالوانیزه درزدار

انواع لوله درزدار چیست؟ 

تفاوت لوله درزدار و بدون درز را در بخش قبل عنوان کردیم. حال در ادامه مقاله لازم دانستیم تا در مورد انواع لوله درزدار مطالبی را عنوان کنیم. به طور کل نوع استفاده از لوله و محل نصب و استفاده ازآن تعیین می کند که باید از کدام لوله استفاده نمود.

لوله سیاه درزدار 

لوله سیاه درزدار یکی از این انواع است که دردو مدل تولید می شود. لوله سیاه درزدار سبک و لوله سیاه درزدار سنگین. نوع دوم دارای وزنی در حدود 7 تا 152 کیلوگرم است. همچنین سایز این نوع لوله چیزی در حدود 2 تا 8 اینچ می باشد. اما لوله سیاه درزدار سبک وزنی در حدود 5 کیلوگرم تا 7 کیلوگرم دارد. سایز این نوع لوله هم حدودا در بازه 1 تا 3 اینچ قرار می گیرد. این نوع لوله ها به فراخور مشخصات فنی که دارند مورد استفاده قرار می گیرند اما مهم ترین کاربرد آن ها در صنایع خودروسازی، محیط های ساختمانی و صنعتی است.

لوله گالوانیزه درزدار

در ادامه مقاله “لوله درزدار چیست” به بیان تعریفی از لوله درزدار گالوانیزه به عنوان دسته دوم از لوله های درزدار می پردازیم. این نوع لوله نیز دارای دو مدل سبک و سنگین است و از آن برای صنایع گلخانه ای، کشاورزی و همچنین صنایع پتروشیمی استفاده می شود. لازم است بدانید که در فراینئ تولید این محصول، از آبکاری به شکل پوشش با روی مذاب استفاده می شود. همانطور که در بخش های قبلی از این مقاله سایت ثامن تجارت  بیان کردیم، لوله درزدار قیمت مناسبی دارد و خرید  لوله مانیسمان می تواند تاثیر مطلوبی در کاهش هزینه های پروژه داشته باشد.

منبع : sciencedirect.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه