مشاوره و فروش
02191003181

ورق توری گالوانیزه چیست؟

852350 image1643642511
۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
12 بازدید

ورق توری گالوانیزه چیست: انواع توری فلزی با اهداف مختلفی نظیر ایجاد امنیت برای برخی مکان ها ساخته می شوند. این توری ها از سیم مفتول تولید می شوند. مفتول ها به یکدیگر بافته می شوند تا در نهایت شکل شبکه ای توری تشکیل شود. نوع توری و چشمه های آن را هم همین مفتول ها تعیین می کنند. ورق توری فلزی در بخش های مختلف از صنایع گوناگون مورد استفاده قرار می گیرد. شاید یکی از دلایل این امر، جدای از کارایی، مناسب بودن قیمت توری فلزی باشد. همچنین خرید توری فلزی به دلیل در دسترس بودن این محصول، کاری راحت و سریع است. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت درباره ورق گالوانیزه و موارد مرتبط با آن مطالبی را ارائه می دهیم

ورق توری گالوانیزه چیست؟

همانطور که در بخش هم بیان شد، توری فلزی از به هم بافته شدن سیم ها بر روی یکدیگر و کشش ورق فولادی ایجاد می شود. گالوانیزه بودن ورق توری، به معنای ایجاد یک پوشش از جنس روی، بر سطح ورق است. وجود این پوشش به ورق کمک می کند تا مقاومت بیشتری را در مقابل زنگ زدگی و فرسایش از خود نشان دهد. سیم های به کار رفته برای تولید توری به دو صورت موجود هستند. یا سیم های ساده اند و یا سیم های آجدار که نوع این سیم ها در نهایت، تعیین کننده نوع ورق توری فلزی می باشد.

کاربردهای ورق توری گالوانیزه

اینکه کاربرد ورق توری گالوانیزه چیست دراین بخش از مقاله مورد بررسی قرار می گیرد. به طور کلی این کاربردها عبارت اند از:

  • استفاده جهت جداسازی مزارع و زمین های کشاورزی
  • ساخت انواع قفس ها و فنس ها
  • ایجاد حفاظ جهت محافظت از مناطق نظامی، پادگان ها، فرودگاه و …
  • ایجاد حفاظ برای زندان ها و زمین های ورزشی
  • استفاده در زمان گچ کاری و دور ستون ها

مهم ترین انواع ورق توری گالوانیزه چیست؟

به طور کل توری های فلزی را می توان بر اساس معیارهای مختلف دسته بندی کرد. یکی از این دسته بندی ها با توجه به مواد و متریال سازنده توری تعیین می شود. دیگری نیز دسته بندی براساس شکل و کاربرد توری است که در اکثر منابع منظور از انواع توری گالوانیزه، همین دسته بندی می باشد.

  • توری مفتولی  Metal chain link netting
  • توری ورقه ای  Metal expanded lath

دسته بندی فوق براساس متریال و دسته بندی ارائه شده در ادامه همین بخش برای توری های مفتولی و براساس شکل و کاربرد آن ها انجام شده است.

  • توری فرنگی
  • توری حصاری
  • توری گابیون
  • توری مرغی
  • توری پرسی

در این میان، قیمت توری پرسی نسبت به سایر انواع کمی بالاتر است. دلیل این تفاوت قیمت این است که این نوع توری در دسته مش های فولادی قرار دارد و از دستگاه های پرس برای تولید آن ها استفاده می شود.

جدول وزن ورق توری گالوانیزه

جدول وزن ورق توری گالوانیزه چیست؟ 

جدول وزن یک متر مربع از توری گالوانیزه به این صورت است که در آن وزن برحسب کیلوگرم، اندازه چشمه بر حسب سانتی متر و قطر مفتول بر حسب میلی متر تعیین شده است. این جدول برای ورق توری گالوانیزه حصاری به صورت زیر تعریف شده است:

ردیف قطر مفتول (میلیمتر) چشمه (سانتیمتر) وزن یک متر مربع  (کیلوگرم)
۱ ۴.۷۵ ۵*۵ ۶.۵۰۰
۲ ۴.۵ ۵*۵ ۶.۰۰۰
۳ ۴ ۵*۵ ۴.۱۶۰
۴ ۴ ۶*۶ ۳.۵۰۰
۵ ۳ ۳*۳ ۳.۹۰۰
۶ ۳ ۴*۴ ۳.۰۰۰
۷ ۳ ۵*۵ ۲.۳۰۰
۸ ۳ ۶*۶ ۱.۹۵۰
۹ ۲.۸ ۵*۵ ۲.۰۰۰
۱۰ ۲.۸ ۶*۶ ۱.۷۵۰
۱۱ ۲.۵ ۴*۴ ۲.۱۰۰
۱۲ ۲.۵ ۵*۵ ۱.۶۵۰
۱۳ ۲.۵ ۶*۶ ۱.۴۵۰
۱۴ ۲ ۵*۵ ۱.۰۰۰

 

نحوه عرضه ورق توری گالوانیزه چگونه است؟ 

تا این جا سعی کردیم به سوال ورق توری گالوانیزه چیست، پاسخ دهیم. در این بخش در مورد نحوه عرضه این محصول به بازار صحبت خواهیم کرد. ورق های توری گالوانیزه به دو شکل زیر به بازار عرضه می شوند:

  • ورق توری به شکل رول
  • ورق توری به صورت ورقه ای که این مدل اعطاف پذیری کمی داشته و یا اصلا قابل انعطاف نیستند.

اینکه اندازه چشمه ها چقدر باشد و همچنین ضخامت مفتول ها به نوع کاربرد ورق توری بستگی دارد. این مورد بر روی قیمت توری فلزی نیز تاثیرگذار است. برای خرید توری فلزی و اطلاع از قیمت آن کافی است تا به بخش محصولات سایت ثامن تجارت سر بزنید. در این سایت علاوه بر آشنایی با انواع توری فلزی، می توانید هر گونه سوال یا ابهام خود در باره ورق گالوانیزه را با کارشناسان ما مطرح کنید.

منبع : ultimate-one.co.uk

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه