مشاوره و فروش
02137163

نبشی کناف چیست و چه انواعی دارد؟

Kenaf corner
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
134 بازدید

نبشی کناف چیست: نصب نبشی کناف نیاز به حفظ قواعدی دارد تا زیبایی و ظرافت بالا ارزیابی شود. انواع نبشی کناف مانند نبشی کرنربید L25 تولید شده اند تا به عنوان یک محافظ قابل اطمینان در کنج های 90 درجه برای سقف، ستون و یا دیوار مورد استفاده قرار بگیرند. این محصول تنها در صورتی می تواند عملکرد درست و مناسبی داشته باشد که به درستی اجرا گردد. در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم تا در مورد این که سازه کناف چیست؟ نصب پروفیل کناف چگونه است و این که قیمت نبشی کناف چگونه محاسبه می شود، مطالب را بیان کنیم.

نبشی کناف چیست؟

این که نبشی کناف و اصلا خود کناف چیست و چه کاربردی دارد در این بخش از مقاله مورد بحث قرار می گیرد. کناف عنوان شرکت تولید کننده نوعی صفحه گچی است که اغلب در سقف ساختمان ها به کار می رود. برای نگه داشتن درست کناف در سقف های کاذب باید از پروفیل هایی نظیر نبشی استفاده نمود. نبشی های کناف که معمولا با ضخامت 0.2 تا 0.3 میلی متر تولید می شوند نه تنها در سقف، بلکه در دیوار و یا ستون ها نیز به کار گرفته می شوند.

نوع خاصی از این نبشی ها با نام نبشی کرنربید در گوشه ها و زوایای 90 درجه از بخش های مختلف یک سازه به کار می رود. این کار باعث می شود تا این زوایا در برابر ضربه و هر نوع آسیب احتمالی محافظت شود.

نبشی کناف چیست

انواع نبشی کناف

برای دانستن این که نبشی کناف جیست، باید بدانید که انواع نبشی کدام اند و هر یک در چه جا و شرایطی مورد استفاده قرار می گیرند. نبشی های کرنربید برای کناف، نوعی نبشی برای محافظت از گوشه های سازه نهایی می باشند. این نبشی ها در مراحل انتهایی کار جای گذاری ی شود. یعنی بعد از مراحل بتونه کاری و پیش از درزگیری. نبشی کرنربید مانند بشیاری دیگر از پروفیل های مخصوص ساخت و ساز، انوعی دارد که در ادامه همین بخش به بررسی این انواع می پردازیم. این انواع عبارت اند از:

  • نبشی کرنربید L25
  • نبشی کرنربید C شکل
  • نبشی کرنربید رانر یا U شکل
  • نبشی کرنربید UD28
  • نبشی کرنر تراز
  • نبشی کرنربید CD60
  • نبشی کرنربید سقفی.

نبشی کرنربید U شکل یا رانر

اگر از ما بپرسید که مهم ترین نوع نبشی کناف چیست؟ قطعا نبشی کرنربید از نوع U شکل را به شما معرفی خواهیم کرد. نبشی رانر به شکل افق به کار می رود. این نبشی را برای قاب فولادی در داخل دیوار خشک مورد استفاده قرار می دهند. نبشی U شکل نیرو را در سقف و کف سازه هدایت می کند.

نبشی کرنربید L25

نبشی L25 از جمله مهم‌ترین نبشی‌ کرنربید با سطح مقطعی به شکل L است. این نوع نبشی دارای کاربردهای اساسی و با اهمیتی برای مقاوم‌سازی ساختمان هستند. از نبشی L25با هدف عایق کردن صدا، جهت تراز سقف، کد حریق و تعمیر سقف‌های شکسته استفاده می‌کنند.

انواع نبشی کناف

نبشی CD60

نبشی کرنربید از نوع CD60 نیز از جمله نبشی های سقف است که از آن ها برای زیرسازی سقف های کاذب نیز استفاده می شود. به خصوص برای سقف های کاذب نوع D112.

نبشی کرنربید C شکل

این نبشی برخلاف نوع U شکل نبشی های کرنربید، به شکل عمود مورد استفاده قرار می گیرد. فاصله ای که باید برای این محصول رعایت شود یکی از مقادیر 30، 40 و یا 60 سانتی متر باید باشد. استانداردی که برای نبشی کرنربید از نوع c شکل در نظر گرفته می شود، DIN و همچنین استاندارد NF می باشد.

اجزای تشکیل دهنده پروفیل کناف

در ادامه مقاله نبشی کناف چیست، لازم است تا با اجزایی که این نبشی را تشکیل می دهد نیز آشنا شوید. در زیر برخی از مهم ترین این اجزا لیست شده اند.

به طور کل پروفیل های کناف از اجزای زیر تشکیل شده است:

  • زیرسازی گالوانیزه.
  • صفحات دارای ترکیبات گچی و روکش سیمانی.
  • عایق های حرارتی و صوتی.
  • اتصالات پیچ و مهره.
  • مسائل مربوط به درزگیری مانند بتونه.

راهنمای نصب نبشی‌ها به کناف

قبل از استفاده از نبشی باید از روش نصب آن اطلاع داشته باشیم. ولی نصب نبشی با نصب کناف باید از طریق استفاده از فردی متخصص در این زمینه صورت گیرد اما در برخی از مواقع خودتان می‌توانید این کار را طبق فرایند زیر انجام دهید:

  1. ابتدا سطح مورد نظر برای اتصال نبشی را تمیز کنید. وجود هر نوع کثیفی و چربی موجب شده بین نبشی و کناف فاصله افتاده و نصب به‌صورت درست صورت نگیرد.
  2. بعد از آن نبشی را در جای تعیین شده قرار دهید و به وسیله یک چکش که برای نبشی است آن را متصل کنید.
  3. بعد از نصب نبشی‌کناف نیاز بوده تا روی آن را با یک لایه بتونه بپوشانید. این لایه باید به صورتی روی نبشی یا کرنربید قرار گیرد که نبشی زیر آن پنهان شود.
  4. بعد از خشک شدن لایه، روی آن را سنباده و یا ساب ماله تراش داده تا یکدست شوند‌. البته لایه‌های دیگر ممکن است روی آن نصب شود؛ اما نبشی کناف یا پانل گچی فقط برای یک لایه استفاده می‌شود.
نصب نبشی کناف

قیمت نبشی کناف چقدر است؟

پیش از بررسی قیمت این محصول بهتر است تا در مورد این که نبشی کناف را چگونه بسته بندی و حمل می کنند نیز صحبت کنیم. بنا بر تشخیص ناظران کیفی مشخص می شود که چه تعداد از این نبشی ها در یک دسته قرار بگیرند. هر کدام از این دسته ها در دسته های بزرگتری قرار گرفته و با استفاده از تسمه های فلزی به سایر نبشی ها متصل می گردد.

به این نکته باید توجه داشته باشید که حمل دسته های نبشی ها نیاز به رعایت ایمنی و به خصوص استفاده از دستکش دارد. بنا بر تعداد نبشی ها، کیفیت ساخت و همچنین نوع حمل و نقل و فواصل انتقال، قیمت نبشی می تواند متفاوت ارزیابی شود. با این حال شما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت دانستید که نبشی کناف چیست. برای استعلام قیمت روزانه این محصول نیز می توانید از کارشناسان ما راهنمایی بگیرید.

مطالب مرتبط