مشاوره و فروش
02137163

نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد؟

852350 image1649663567
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
104 بازدید

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در خدمت شما هستیم تا بگوییم نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد. این محصول که در سازه ها به عنوان یک جزء جدایی ناپذیر شناخته می شود، از قیمت مناسبی نیز برخوردار است. از طرفی تولید آن در حدی است که می توان از دسنترس پذیری آن اطمینان حاصل نمود. نبشی، سپری و دیگر پروفیل های سازه را مورد استفاده قرار می دهند تا با آن ها سقف کاذب، خرپا و … پیاده سازی نمایند. خرید نبشی سقف کاذب حتما باید از فروشگاه ها و وب سایت های معتبر انجام شود، چرا که عدم عملکرد درست این نوع محصولات، موجب بروز خسارات سنگینی به پیکره سازه خواهد شد.

نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد؟

نبشی سقف کاذب و سپری برای بالا بردن توانایی سقف در نگه داشتن و تحمل وزن تایل های گچی استفاده می شود. این دو محصول به دلیل شکل ظاهری خود، این گونه نام گذاری شده اند. سپری به شکل حرف T است و به آن TBAR می گویند. نبشی هم شکلی مانند حرف L دارد که به آن LBAR گفته می شود. نبشی ها دارای دو نوع پرسی و فابریک هستند برای تولید نبشی پرسی از ورق فولادی استفاده می شود. اما نبشی فابریک را با استفاده از فولاد و در طی عملیات نورد سرد می سازند. دلیل این امر نیاز به مقاوم بودن این نبشی برای استفاده در موارد حساس است.

علاوه بر این می توان نبشی ها از لحاظ ظاهرشان هم دسته بندی کرد. این انواع عبارت اند از نبشی های سوراخ دار یا نبشی لقمه و … در ادامه این مقاله حتما بخش جداگانه ای را برای پرداختن به انواع نبشی اختصاص خواهیم داد.

سقف کاذب و قسمت های تشکیل دهنده آن

در ادامه مقاله نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد به بررسی این که یک سقف کاذب دارای چه بخش هایی است، خواهیم پرداخت. سقف کاذب در یک ساختمان به عنوان پوشش زیر سقف اصلی شناخته می شود و علاوه بر این از به هدر رفتن انرژی نیز موثر می باشد. همچنین استفاده از سقف کاذب موجب زیبایی بیشتر داخل سازه شده و جلوه خاصی را به آن می بخشد. سقف کاذب از بخش های مختلفی تشکیل شده است که در ادامه برخی از مهم ترین عناصر آن را ذکر خواهیم کرد.

نبشی سقف کاذب

نبشی در یک سقف کاذب در واقع عنصری L شکل است که بین دیوار و ساختار کلی سقف کاذب قرار گرفته و با استفاده از میلگرد و گچ، دیوار را به سقف متصل می کند.

رابیتس

رابیتس را پیش از گچ کاری نصب می کنند و توجه می شود که فاصله زیادی بین آن با سقف اصلی وجود نداشته باشد. چرا که این امر موجب نامتوازن شدن سقف کاذب می گردد.

انواع نبشی سقف کاذب

با توجه به موضوع مقاله یعنی “نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد؟” باید درباره این که انواع نبشی سقف کاذب کدام اند نیز صحبت نماییم. در این راستا توجه شما را به موارد زیر جلب می نماییم:

  • نبشی اسپیرال
  • نبشی بال مساوی
  • نبشی با بال نامساوی

نبشی اسپیرال

منظور از نبشی اسپیرال، محصولی است که بال مساوی دارد و به دو شکل پرسی و فابریک تولید می گردد. نبشی اسپیرال دارای انعطاف پذیری بالایی است و به همین دلیل می توان طول عمر بالایی را نیز از آن انتظار داشت. این نبشی از نظر ابعاد در دو نوع تولید می گردد. یا 2 در 20 در 20 است و یا 5 در 50 در 50.

نبشی بال مساوی

این نبشی با توجهبه نام خود، دارای دو بال می باشد که هم اندازه بوده و بر هم عمود هستند. شکل این نبشی ها به صورت حرف V و یا L هستند.

image1649663496نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد؟

نبشی با بال نامساوی

همان طور که از نام این نبشی ها مشخص است، دارای دو بال نامساوی هستند و در آن ها یکی از بال ها بزرگتر از دیگری می باشد. به طور معمول اندازه بال بزرگ این محصولات 120 وئ بال کوچکتر 80 است.

وزن نبشی ها چگونه محاسبه می شود

حال که متوجه شدید نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد، بهتر است تا در مورد این که این نبشی ها تقریبا در چه وزنی هستند و وزنشان چگونه محاسبه می شود، نیز اطلاعاتی داشته باشید. برای محاسبه وزن این محصول از فرمول زیر استفاده می گردد. با توجه بیه این فرمول خواهید دانست که هر چه قدرر اندازه بال ها و ضخامت و طول نبشی بیشتر باشد، وزن بالاتری نیز خواهند داشت.

ضخامت نبشی * طول نبشی * اندازه بال ها * 2 * 7850 = وزن نبشی

در این فرمول وزن بر حسب کیلوگرم و طول، ضخامت، اندازه بال ها بر حسب متر هستند.

خرید نبشی سقف کاذب

همان طور که در بخش های ابتدایی این مقاله گفته شد، نبشی ها دارای ارزش بالایی در یک سازه هستند و تولید و عرضه آن ها همواره بالا است. این محصولات تحت تاثیر نوسانات ارز، دارای قیمت ثابتی نیستند و باید قیمت روزانه آن ها را استعلام نمود. ما در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت تلاش کردیم تا شما بدانید نبشی سقف کاذب چیست و چه انواعی دارد. برای خرید و استعلام قیمت نبشی سقف کاذب و محصولاتی از این دست می توانید به وب سایت ما مراجعه نمایید

مطالب مرتبط