مشاوره و فروش
02137163

پروفیل زد رنگی چیست؟

852350 image1641024408 1
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
11 بازدید

این مقاله از سایت ثامن تجارت را با یک مقاله شروع می کنیم. پروفیل زد رنگی چیست؟ احتمالا تا به حال نام پروفیل زد را شنیده اید و یا اگر مقالات متعدد ما را در این زمینه مطالعه کرده باشید، تا حدود زیادی با این محصول آشنایی پیدا کرده اید. اما ممکن است نام پروفیل زد رنگی برای تان زیاد آشنا نباشد و بخواهید بپرسید که دلیل رنگ کردن این پروفیل چه چیزی می تواند باشد؟ما در این جا هم به این سوال پاسخ می دهیم و هم به شما می گوییم که کاربرد پروفیل زد و همچنین وزن و قيمت پروفيل زد رنگی چقدر است.

پروفیل زد رنگی چیست؟

به نظر شما چرا به رنگ یک پروفیل باید توجه کرد و اصلا رنگ زدن آن چه اهمیتی دارد؟ برای پاسخ گویی به این سوال بهتر است در ابتدا بر روی کاربردهای پروفیل زد تمرکز کنید. اگر مهم ترین کاربرد پروفیل زد را بشناسید، به سادگی به پاسخ این وسال پی می برید.

پروفیل زد بیشتر برای ساخت سقف سوله ها مورد استفاده قرار می گیرد. اگر این سوله ها را از نزدیک دیده باشید و یا حتی تصویری از آن ها مشاهده کرده باشید، متوجه رنگ آمیزی پروفیل های به کار رفته در سقف آن ها شده اید. از آن جایی که این پروفیل ها در سقف سوله ها در معرض دید هستند و تقریبا هیچ پوششی بر روی آن ها قرار نمی گیرد، بنابراین رنگ آمیزی آن ها جلوه زیباتری به سازه خواهد داد.

وزن پروفیل زد رنگی 

در ادامه مقاله “قيمت پروفيل زد رنگی” بهتر است تا یکی از فاکتورهای مهم در ساخت سازه های مذکور را مورد بررسی قرار دهیم. وزن و ابعاد پروفیل زد رنگی با توجه به سازه ای که این پروفیل برای ساخت آن سازه در نظر گرفته شده، تعیین می شود.

هر چه وزن این محصول بالاتر باشد، به طبع آن قیمت در نظر گرفته شده برای محصول هم بالاتر خواهد بود. جدول وزن پروفیل زد 16 را نشان می دهد.

ردیف سایز ضخامت وزن هر یک متر (کیلوگرم)
۱ Z – 16 ۲ ۴.۸۵۲
۲ Z – 16 ۲.۵ ۶.۰۲۵
۳ Z – 16 ۳ ۷.۲۰۸

کاربرد تاثیر گذار در قيمت پروفيل زد رنگی چیست؟

ما در بخش قبل مهم ترین کاربرد پروفیل زد رنگی را به شما معرفی کردیم و آن به کارگیری پروفیل زد در ساخت سقف سوله ها است. اما کاربردهای این محصول به همین یک مورد ختم نمی شود. از پروفیل زد در مواد مختلفی استفاده می گردد که برخی از آن ها را به صورت لیست وارد در این بخش نام خواهیم برد:

  • استفاده از پروفیل زد برای ساخت سقف کارگاه ها
  • سقف پارکینگ ها در فضاهای باز
  • سقف انبارها
  • ساخت مرغداری
  • ساخت سالن های ورزشی و بازارچه های نزدیک به شهرها

در هر کدام از این موارد که عبور و مرور بیشتر است، مانند بازارچه ها، سالن های ورزشی و پارکینگ ها، از پروفیل های زد رنگی برای زیبایی بیشتر سازه استفاده می شود.

وزن پروفیل زد رنگی

تولید پروفیل زد رنگی؟ 

تا به این جای مقاله در مورد این که  قيمت پروفيل زد رنگی اطلاعاتی را به دست آورده اید. اما اجازه بدهید تا کمی هم در مورد پروفیل زد و انواع دیگر پروفیل هم صحبتی داشته باشیم. پروفیل زد در صنعت با نام پرلین زد هم شناخته می شود. به طور کلی پروفیل ها، در دو نوع مقطع باز و مقطع بسته تولید می شوند.

نمونه ای از پروفیل های مقطع باز، پروفیل زد است که در برخی مواد رنگ آمیزی می گردد. اما انواع دیگری از پروفیل ها چه مقطع باز و چه غیر آن هم به صورت رنگی تولید می شوند. از جمله آن ها می توان به پروفیل های pvc که در تولید قاب و تکیه گاه شیشه پنجره ها مورد استفاده قرار می گیرد، اشاره کرد. این پروفیل ها در اکثر مواقع به شکل رنگ آمیزی شده و متناسب با دکوراسیون خانه های مدرن ساخته می شوند.

قيمت پروفيل زد رنگی

ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت در مورد این که پروفیل زد چیست مطالبی را به شما ارئه دادیم. اما اگر بخواهید این پروفیل را تهیه کنید چه قدر باید هزینه بپردازید؟

قیمت پروفیل های رنگی در مقایسه با پروفیل های ساده کمی بالاتر است. این مورد علاوه بر زیباتر شدن و جلوه بهتر سازه دلیل دیگیری هم دارد. پروفیل های زد در کل دارای خاصیت ضد زنگ و ضد خورده شدن هستند. اما رنگ آمیزی روی این پروفیل ها دوام آن ها را بالاتر می برد. پس اگر از شما بپرسند که دلیل تولید پروفیل زد چیست؟ می توانید به این مورد هم اشاره کنید.

 

سوالات متداول

قيمت پروفيل زد رنگی چقدر است؟

به دلیل نواسانات ارزی نمی توان قیمتی ثابت برای آن مشخص کرد، شما می توانید برای اطلاع از آخرین قیمت این محصول با مجموعه ثامن تجارت در تماس باشید.

مهم تربن کاربرد پروفيل زد رنگی چیست؟

سقف پارکینگ ها در فضاهای باز

برگرفته از:help.gnome.org

مطالب مرتبط