مشاوره و فروش
02137163

ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

852350 image1654160283
۲۱ فروردین ۱۴۰۳
19 بازدید

ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد: این که ورق رول سیاه چیست در این مقاله از فروشگاه آهن ثامن تجارت برای شما توضیح داده می شود. ضمن این که تا فرصت صحبت در مورد این محصول پیش آمده، تلاش خواهیم کرد که در مورد انواع ورق سیاه، کربرد ورق سیاه و دیگر موارد مرتبط با این محصول، صحبت نماییم. شما با مطالعه کامل این مقاله همه چیز در مورد ورق سیاه را خواهید دانست و به اطلاعات مفیدی در این خصوص، پی خواهید برد. پس همراه ما باشید.

ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد؟

ورق های سیاه با هر میزان ضخامت برای استفاده در صنایع مختلف تولید و به بازار عرضه می شوند. این محصولات در کشور ما نیز تولید شده که این کار بخش اعظمی از نیازکشور به این محصول را برطرف می کند. انواع دیگر ورق ها نیز نظیر ورق گالوانیزه در ایران تولید و حتی صادر می شوند. اما این تنوع برای چیست و چه تفاوتی میان ورق سیاه و ورق گالوانیزه وجود دارد.

لازم است بدانید که در زمان تولید ورق سیاه آب کاری و فرایندی به نام گالوانیزاسیون وجود ندارد. در حالی که تولید ورق گالوانیزه تنها با انجام این عملیات، امکان پذیر می باشد. در فرایند گالوانیزاسیون بر روی ورق معمولی یک لاه یا روکش از جنس عنصر روی کشیده می شود. این لایه موجب می شود تا میزان استجکام و مقاومت ورق گالوانیزه در برابر خوردگی بالاتر رود.

ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد

ورق رول سیاه چیست؟

در این بخش از مقاله ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد، در مورد ورق رول سیاه مطالبی را بیان خواهیم کرد. در جدول زیر مشخصات ورق سیاه رول شده، کویل یا کلاف ارائه شده است. مطابق این جدول یک ورق رول سیاه می تواند زخامتی از 5 تا 15.1 میلی متر داشته باشد. طول این محصول نیز معمولا به صورت نامحدود است و برش آن بنا به نیاز و درخواست مشتریان انجام می شود. عرض محصول نیز در جدول مشخص شده است.

ضخامت (میلی متر) عرض
۵- ۱۵.۱ ۱۰۰ ۱۲۵ ۱۵۰ ۲۰۰
در طول های نامحدود

کاربردهای مهم ورق گالوانیزه 10 میل

کاربرد ورق سیاه با ضخامت 10 میل در این بخش از مقاله ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد، مورد اشاره قرار می دهیم. مهم ترین این کاربردها عبارت اند از:

  • تولید بدنه ماشین آلات سنگین و به طور کل استفاده از ورق سیاه 10 میل در صنایع خو دروسازی
  • استفاده در تولید انواع مخازن و تانکرها به سبب مناسب بودن ضخامت ورق مذکور
  • تولید انواع درب ها به خصوص برای سوله ها و اماکن خارج از شهر
  • تولید لوله ها و تیوب ها برای استفاده در محیط های دور از شهرها

تولید سایر مقاطع فولادی با ورق سیاه

برای تولید انواع مقاطع فولادی می توان از ورق فولادی استفاده نمود. به عنوان مثال موارد زیر مطرح شده اند:

  • ساخت ورق های پانچ
  • تولید انواع تیر ورق، ناودانی، سپری، نبشی و …
  • تولید پروفیل های ساختمانی باز و بسته
  • ساخت گارد ریل و تجهیزات گرافیکی

ابعاد ورق سیاه 10 میل

در مورد این که مشخصات ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد، باید بگوییم که این ورق در ابعاد زیر تولید و به دست مصرف کننده می رسد. هر چند که امکان تغییر این ابعاد بن به نیاز و درخواست مشتری وجود دارد.

  •  2000در 1000 میلی متر
  • 2500 در 1250 میلی متر
  •  6000در 1000 میلی متر
  •  6000در 1500 میلی متر
  •  6000در 2000 میلی متر
  • 2000 در 1200 میلی متر

فروش انواع ورق سیاه

برای خرید هر نوع محصولی باید بدانید که معتبرترین فروشگاه ها کدام اند و حتما باید از قیمت مناسب و کیفیت بالای محصول ارائه شده، اطمینان حاصل نمود. در این مقاله آموختید که ورق سیاه 10 میل چیست و چه کاربردی دارد. در این بخش هم باید بدانید که چه فروشگاه ها و وب سایت هایی مجاز و معتبر برای خرید ورق سیاه هستند. وب سایت ثامن تجارت با سابقه فروش موفق در زمینه آهن آلات می توان دغدغه شما را پاسخ دهد. این وب سایت با کارشناسان کار آزموده و مجرب خود آماده اطلاع رسانی در مورد ماهیت، قیمت و پاسخگویی به سوالات شما عزیزان است. شما با مراجعه به این وب سایت همه چیز را در مورد ورق سیاه خواهید دانست و تجربه خرید خوبی را به دست خواهید آورد.

منبع : s-polytec.co

مطالب مرتبط