مشاوره و فروش
02191003181

وزن هر شاخه لوله استیل

852350 image1641808162 1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
110 بازدید

فرآیندهای تولید به شدت در حال تحول هستند؛ بنابراین، صنایع ملزم به پاسخگویی به نیازهای صنایع مختلف هستند. انواع مختلفی از لوله های استیل با توجه به مشخصات و خواسته های مشتریان تولید می شود و دارای خواص خاصی می باشد. فولاد آلیاژی از آهن و کربن همراه با درصد کمی از فلزات دیگر مانند نیکل، کروم، آلومینیوم و غیره است. محتوای کربن حدود 0.1 تا 1.5 درصد است، اما پرکاربردترین گریدها تنها حداقل درصد را دارند. اما وزن هر شاخه لوله استیل را چگونه محاسبه می کنند؟ در این مقاله از سایت ثامن تجارت با ما همره باشید تا شما را با لوله استیل بیشتر آشنا کنیم.

لوله استیل چیست؟

لوله‌های تولید شده از درجات مختلف فولاد ضد زنگ در بازار رایج هستند و بر اساس نوع کاربری به فروش می‌رسند. در لوله کشی از انواع فولاد ضد زنگ استفاده می شود. فولاد ضد زنگ به دلیل ویژگی‌های مقاومت در برابر خوردگی برجسته‌اش، پس از فولاد کربنی، متداول‌ترین کالای مورد استفاده در صنایع فرآیندی است.

تقریبا تمام لوله های استیل ضد زنگ موجود در بازار از آلیاژهای پایه آهن با حداقل 10.5 درصد کروم هستند. هنگام استفاده از کروم، یک لایه اکسید خود ترمیم شونده یا دفاعی روی آلیاژ تولید می شود. لوله فولادی ضد زنگ با درجه های مختلف انواع مختلفی از استحکام را ارائه می دهد. در محیط های نرم، استحکام نسبت به استحکام متوسط ​​تا حدودی ثابت می ماند.

نحوه محاسبه وزن هر شاخه لوله استیل

محاسبه وزن لوله استیل بسیار ساده و کاربردی می باشد. امروزه فروشندگان لوله استیل از این فرمول بسیار استفاده می کنند. برای محاسبه وزن لوله استیل باید فرمول زیر را اجرا کیند:

محیط لوله * ضخامت لوله * طول * چگالی متریال مورد نظر = وزن لوله

اما جدول وزن هر شاخه لوله استیل به شرح زیر می باشد:

large image1641808129

انواع لوله های استیل ضد زنگ

لوله های تحت فشار

لوله های فولاد ضد زنگ برای تحمل فشار بالا و دمای بالا، آنها در قطر وسیع ساخته می شوند و می توانند بر اساس الزامات و مشخصات جوش داده شوند. این گونه استوانه ها از نوع فولاد آستنیتی و فریتی ساخته می شوند که گاهی اوقات به عنوان مخلوط نیکل و کروم یا کروم جامد شناخته می شوند. هر دو جزء ترکیب می شوند تا مقاومت بیشتری به لوله ها اضافه کنند.

لوله های مکانیکی

به طور کلی، لوله های مکانیکی فولاد ضد زنگ در کاربردهایی مانند شیرها، چرخ دنده ها و سایر قطعات توخالی استفاده می شود. علاوه بر سطح مقطع لوله های دایره ای معمولی تر، لوله ها را می توان به گونه ای تغییر داد که طیفی از اشکال مقطع مانند مربع و مستطیل داشته باشد. معمولاً از گریدهای ASTM A511 و A554 برای لوله های مکانیکی استفاده می شود.

لوله هواپیما از جنس استنلس استیل

به دلیل مقاومت در برابر حرارت و خوردگی، فولاد ضد زنگ از کروم و نیکل در کاربردهای بسیار تخصصی هواپیما استفاده می شود. لوله های هواپیما از جنس استنلس استیل ممکن است همانطور که در تاسیسات با استحکام بالا استفاده می شود سخت شده یا جوش داده شوند، در حالی که بخش های سخت کاری شده ممکن است برای اشکال دیگر مواد خورنده مرتبط نباشند.

لوله های هیدرولیک برای هواپیما

شکل دیگری از لوله های هواپیما، لوله های خط هیدرولیک، به عنوان خطوط تزریق سوخت و سیستم های هیدرولیک در کاربردهای هوافضا استفاده می شود و تمایل به نازک بودن دارد. به دلیل استحکام بالا، مقاومت در برابر خوردگی و شکل پذیری مواد، اغلب از فولاد ضد زنگ 304 یا 304 لیتر ساخته می شود.

لوله های فولادی ضد زنگ مقاوم در برابر خوردگی

این نوع فولادی عمومی برای کاربردهایی که نیاز به تحمل خوردگی بالاتر از سایر صفات دارند ایده آل است. فرم های فولادی فریتی یا مارتنزیتی برای عملیات حرارتی یا آنیل ساخته می شوند. فولادهای زنگ نزن آستنیتی حتی دوام بیشتری دارند و می توانند در شرایط عمومی مشابه انواع فریت و مارتنزیت استفاده شوند.

لوله بهداشتی استنلس استیل

سرویس بهداشتی برای تاسیساتی که لوله کشی فولاد ضد زنگ ممکن است در تماس با مواد غذایی و سایر مواد حساس باشد، اولویت بالایی دارد. لوله بهداشتی استنلس استیل در این موارد استفاده می شود، زیرا مقاومت بالایی در برابر زنگ زدگی دارد، کدر نمی شود و تمیز نگه داشتن آن آسان است. تحمل های مختلف ممکن است با کاربردهای مختلف درک شود.

خرید لوله استیل

لوله‌ها با دریچه‌ها تاثیرگذارترین عنصر هزینه لوله‌کشی در ساخت کارخانه هستند. به عنوان یک قاعده کلی، لوله‌کشی 5 تا 7 درصد از کل هزینه کارخانه را پوشش می‌دهد و لوله‌ها حدود 60 تا 70 درصد این هزینه را تشکیل می‌دهند. این ارقام مقادیر متوسطی هستند که به صنعت نفت و گاز اشاره می‌کنند و به مواد فولاد کربنی اشاره می‌کنند. اما مجموعه ثامن تجارت در این مقاله به بررسی وزن هر شاخه لوله استیل پرداخت و جدول وزن لوله استیل را برای شما به نمایش گذاشت. امیدوارم که مطالبی مفید و کاربردی را برای شما به اشتراک گذاشته باشیم.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه