مشاوره و فروش
02137163

انواع ورق استیل نگیر چیست و چه ویژگی‌هایی دارند؟

Do not take all kinds of steel sheets
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
6 بازدید

انواع ورق استیل نگیر به دلیل استفاده از آلیاژهایی گوناگون در ساختارشان، در دماهای بالا کاربرد دارند و حتی مقاومت آن‌ها در دمای بالاتر بیشتر می‌شود. عدم جذب به آهنربا و مقاومت بالای آن در برابر خوردگی موجب افزایش قیمت ورق استیل نگیر در برابر قیمت استیل بگیر شده است. از این رو شما قبل از خرید ورق استیل توانسته برای استعلام قیمت انواع ورق‌های استیل با مشاوران وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

معرفی انواع ورق استیل نگیر

ورق‌های استیل نگیر با دارا بودن ۱۲ درصد کروم ، فولاد معمولی را به یک آلیاژ ضد زنگ به اسم ورق استنلس استیل تبدیل می‌کنند. زمانی که مقدار کروم استفاده شده در ساختار شیمیایی ورق استنلس استیل بیشتر شود موجب از دست دادن خاصیت مغناطیسی فولاد می‌شود و از این رو به آن ورق استیل نگیر می‌گویند.

از جمله ویژگی‌های این دسته از ورق‌های استنلس استیل این است که جذب آهنربا نمی‌شود و در خصوصیات آن با کاهش و افزایش دادن اجزا تشکیل دهنده تغییر می‌کنند و از این رو به آلیاژهای گوناگونی تبدیل می‌شوند. کربن نیز از جمله عناصر کلیدی استفاده شده در انواع ورق استیل نگیر است که با افزایش مقدار کربن در آن سختی و مقاومت آن بیشتر می‌شود.

ورق استیل 304 نگیر

این نوع دارای راهبردهای گرمایشی و الکتریکی کمتری در برابر فولادهای کربنی بوده و از عناصری همچون: کروم، نیکل و مولیبدن ساخته می‌شود. مقدار نیکل 8 درصد و کروم در آن 10 الی 30 درصد است و وجود عنصر مولیبدن در ورق استیل نگیر 304 موجب مقاومت آن در برابر خوردگی و استحکام بالای آن شود. همچنین به دلیل داشتن مقدار کربن کم توانسته روی استیل 304 فرایندهای جوشکاری، فرم‌دهی، سخت‌کاری و … را انجام داد. از ویژگی‌های این محصول در بین انواع ورق استیل نگیر موارد زیر است:

  • شستشوی راحت ورق
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • ظاهری زیبا
  • قابل استفاده در مناطق مرطوب
  • و … .
ورق استیل 304 نگیر

ورق استیل 316

این نوع در دو نوع استیل 316 و 316L تولید شده و ورق استیل 316L به دلیل دارا بودن مقدار کربن کم (Low carbon) به این صورت نامگذاری شده است. مقاومت در برابر خوردگی و افزایش دما از جمله مهم‌ترین مشخصات ورق استیل 316 است و در دمای بالا باعث انبساط می‌شود. از ورق استیل 316L به دلیل داشتن مقاومت بالا و عدم پوسیدگی در صنایع جوشکاری استفاده می‌کنند.

ورق استیل 321

در بین انواع ورق استیل نگیر، نوع استیل 321 دارای عنصر تیتانیوم بوده و دارای مقاومت بالا در زمان جوشکاری و کاربرد گسترده‌ای دارد. در صورت کاربرد متناوب از ورق استیل 321، این محصول مقاومتی تا دمای 900 درجه سانتی گراد و در حالت استفاده مداوم تا 925 درجه سانتی گراد را تحمل می‌کند.

ورق استیل 4841

این نوع ورق استیل نگیر در دمای بالاتر از 550 درجه سانتی گراد ساخته می‌شود و  مقاومت بالای در برابر خمش از خود نشان می‌دهند و در دماهای بالاتر بر این مقدار اضافه می‌شود.

ورق استیل 309S

ساختار شیمیایی این محصول موجب استحکام بالا در برابر خوردگی ناشی از دماهای بالا می‌شود و در صورتی که به صورت استفاده متناوب از آن، توانایی تحمل تا دمای 1038 درجه سانتی‌گراد را دارد. در بین انواع ورق استیل نگیر، این گرید دارای کروم بالا و نیکل پایینی است و از این رو ورق استیل 309S در محیط‌های گوگردی توانایی تحمل دمای 1000 درجه سانتی‌گراد را دارند.

ورق های استیل نگیر

ورق استیل نگیر 310S

این نوع ورق استیل در دماهای بالا بسیار کاربرد دارند و در حالت استفاده متناوب دمای 1035 درجه سانتی‌گراد و و در صورت دائم دمای 1150 درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنند. ورق استیل 310 دارای مقدار کربن بیشتری نسبت به گرید 310S است و در صورتی که قصد دارید مقاومت در برابر خوردگی و اکسیداسیون این محصول را بیشتر کنید، توانسته 25 درصد کروم و 20 درصد نیکل به آن اضافه کنید. از جمله کاربردهای ورق استیل 310S شامل موارد زیر است:

  1. مشعل و محفظه‌های احتراق
  2. صدا خفه کن
  3. روکش کفپوش ترموژل
  4. ساخت لوله‌های تابشی
  5. کوره
  6. دیگ بخار
  7. بادگیر
  8. تجهیزات صنایع مواد غذایی.

نتیجه‌گیری

ورق‌های استیل نگیر از جمله پرکاربردترین ورق استنلس استیل در همه صنایع بوده و در تعیین قیمت استیل بگیر و نگیر همواره استیل‌های نگیر دارای نرخ بالاتری هستند که دلیل آن مقاومت و مشخصات مطلوب‌تر این محصول است. البته قیمت ورق استیل نگیر با هم متفاوت بوده که شما برای اطلاع از قیمت ورق استیل نگیر توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط