مشاوره و فروش
02137163

انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن (قیمت ناودانی گالوانیزه)

852350 image1653600152
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
51 بازدید

انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن: ناودانی شیروانی چیست و چه انواعی دارد؟ این سوالی است که با مطالعه مقاله پیش رو از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت به پاسخ آن خواهید رسید. ناودانی شیروانی مناسب ترین نوع ناودانی جهت ساخت سقف انواع ساختمان ها می باشد. این محصول با نام های ناودانی باران، ناودانی سقف شیب دار و یا ناودانی آبرو شیروانی نیز خوانده می شود. در این مقاله ما تلاش داریم تا به صورت اختصاصی در مورد ناودانی شیروانی صحبت کنیم و در انتها نیز به شما بگوییم که قیمت آبرو شیروانی چگونه تعیین می گردد.

انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن

در مورد ناودانی ها باید بدانید که این محصولات به دو صورت ساده و مشبک ساخته می شوند. همچنین این که ناوانی ها در انواع مختلفی نیز تولید می گردند که عبارت اند از ناودانی گالوانیزه، ناودانی استیل، ناودانی آلومینیومی و …

همه انواع ناودانی ها به دلیل احتمال نصب در محیط های خارج از ساختمان و قرارگیری در معرض رطوبت و بخار آب باید در برابر خوردگی و پوسیدگی مقاوم باشند. در این میان ناودانی های استیل و ناودانی های گالوانیزه بسیار کار آمد هستند. چرا که ناودانی گالوانیزه با داشتن یک روکش از جنس روی، مقاومت بیشتری در برابر روطبت پیدا کرده و به سادگی پوسیده نمی شود. با توجه به برخورداری از این خاصیت است که ناودانی های گالوانیزه را به عنوان ناودانی ضد زنگ می شناسند. ناودانی های شیروانی برای ساخت سقف سوله ها و کارگاه ها و سالن های ورزشی بسیار مناسب است و معمولا به حالت گالوانیزه در می آید تا طول عمر بیشتری داشته باشد.

تولید ناودانی شیروانی

در ادامه مقاله انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن، در مورد نحوه تولید این محصول توضیحات مختصری را ارائه خواهیم داد. ناودانی شیروانی با طی کردن فرایند نورد گرم تولید می شود. این نوع ناودانی را می توان هم به صورت گرم و هم به صورت سرد گالوانیزه نمود. اندازه مورد تایید برای تولید این محصول حدودا 8 تا 16 است. ارتفاع این ناودانی نیز از 30 تا 400 میلی متر می باشد. در روش تولید پرسی این محصول، ورق فولادی را در دستگاه رول فرمینگ قرار می دهند. ورق در این دستگاه به شکل نهایی در آمده و از حالت ساده خارج می گردد. ناودانی ها در آخر یک جان و دو بال خواهند داشت که بال ها عمود بر جان آن واقع می گردند.

کاربرد ناودانی شیروانی

ناودانی های شیروانی با توجه نام آن معمولا در تولید سقف سوله ها و ساختمان ها به کار برده می شود. به کار برده می شوند. این محصولات برای تولید چارچوب فلزی و همچنین سازه ها دریایی مورد استفاده قرار می گیرد. علاوه بر امکان ساخت انواع آلاچیق ها نیز با این محصول وجود دارد. در ادامه که انواع این محصول را معرفی می کنیم، در مورد کاربردهای آن ها نیز توضیحات بیشتری را نیز بیان خواهیم کرد.

image1653600140انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن 2

انواع ناودانی شیروانی

ناودانی های شیروانی دارای دو نوع زیر هستند:

  • ناودانی شیروانی لندنی (آبرو گرد، آبرو فیتیله های و آبرو مخفی)
  • ناودانی شیروانی جعبه ای (آبرو مستطیلی، آبرو چهار گوش)

ناودانی شیروانی لندنی

ناودانی لندنی یا ناودانی آبرو برای سقف های شیب دار بسیار مناسب است. این ناودانی مانع خیس شدن رهگذران و ریختن اب از سقف به پایین می شود. وجود یک قطعه آبرو در انتهای این ناودانی موجب می شود تا آب درون آن جمع شده و از قیمت دیگری خارج شود. نصب ساده و سریع از جمله ویژگی های این نوع ناودانی شیروانی است.

موارد کاربرد این ناودانی عبارت اند از:

  • ساخت آلاچیق ها و سقف های شیب دار
  • ساخت فلاشینگ قوسی شکل یا هلالی شکل

ناودانی جعبه ای

در این بخشا ز مقاله انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن، در مورد نوع دیگری از این محصول با نام ناودانی جعبه صحبت خواهیم کرد. این ناودانی با نوع قبلی، در ساختار تفاوت هایی را دارد. در این محصول از ترکیب ساندویچ پانل و ورق گالوانیزه استفاده می شود. این نوع ناودانی ممکن است طول عمر کوتاه تری داشته باشد اما داشتن قطر بیشتر موجب زیبایی ظاهری آن نسبت به ناودانی لندنی می شود. این زیبایی ظاهری ناودانی جعبه ای را برای استفاده در سوله ها و محیط های درمانی مناسب تر می سازد.

قیمت ناودانی سقف شیروانی

این مقاله با عنوان انواع ناودانی شیروانی و کاربرد آن به بررسی این محصول اختصاص داشت. در مورد روند تولید آن نیز توضیحات مختصری ارئه گردید. برای آگاهی از ویژگی های این محصول و آشنایی با سایر انواع ناودانی ها و همچنین برای آشنایی با چگونگی تعمیر ناودانی شیروانی می توانید به وب سایت ثامن تجارت مراجعه نمایید. ضمن این که قیمت آبرو شیروانی از طریق این وب سایت قابل استعلام است و شما می توانید محصول مورد نظر خود را از این وب سایت سفارش داده و تجربه خرید به صرفه و مطمئنی را به دست آورید.

مطالب مرتبط