مشاوره و فروش
02191003181

انواع گسکت کلینگریت چیست؟

852350 image1653986443
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
68 بازدید

در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت در مورد انواع گسکت کلینگریت که ممکن است در بازار ببینید صحبت می کنیم. اگر می خواهید بدانید که این محصول چیست و در چه جاهایی مورد استفاده قرار می گیرد، مطالعه این نوشتار را از دست ندهید، پس با ما همراه باشید تا متوجه شوید که انواع گسکت کلینگریت چیست و چه کاربرد هایی دارد. باید بدانید که گسکت در معنای لغوی همان درز بند است. این محصول در واقع واشری است که در محل اتصال دو قطعه واقع می شود. گسکت ها از ورق کلینگریت تولید می شوند و استاندارد انتخاب کلینگریت هم به نوع این محصول مانند گسکت کلینگریت سیم دار توجه ویژه دارد.

گسکت کلینگریت چیست؟

گسکت در اصل به معنای درز بند می باشد و در واقع گسکت نیز نوعی درزگیر می باشد که در میانه فضای خالی دو شی قرار داده می شود و مانع از نشتی نیز شده است. این درز بند ها در مکان هایی کاربرد دارند که جسم تحت فشار هوا و یا آب قرار گرفته باشد چرا که ممکن است سیالات فضایی که میان دو سطح فلنج است خارج شود. با استفاده از این نوع درز بند مکانیکی به راحتی می توان فلنج را آب بندی کرد. جنس گسکت ها از مقوا، پلاستیک، سیلیکون، فلز و نمد، فایبر گلاس و یا پلیمر می باشد که در موارد خاص از مواد آزبستی ساخته می شوند.

چگونه خرید گسکت کلینگریت مناسب انجام دهیم؟

با توجه به اینکه گسکت کلینگریت دارای انواع مختلفی می باشد، مسلما کاربرد های متفاوتی نیز دارد که مود استفاده قرار می گیرند. برای انتخاب و خرید گسکت کلینگریت باید نکات زیر را رعایت کنید.

  1. گسکت ها دارای انواع مختلفی می باشند که در زمان خرید گسکت کلینگریت باید توجه کنید که باید چه دمایی را تحمل کنند چرا که بعضی از گسکت ها تحمل دمای بالا را ندارند.
  2. همانطور که می دانید سیالات مختلفی هستند که از لوله ها عبور می کنند به همین دلیل باید به نوع سیالی که از داخل خط عبور می کند را در نظر بگیرید.
  3. تعداد دفعاتی که قرار است از آن استفاده کنید را حتما مشخص کنید.
  4. قبل از استفاده باید مقدار فشاری که گسکت کلینگریت باید تحمل کند را مشخص کنید.
  5. نوع فلنج و تعداد پیچ هایی که برای اتصال فلنج به کار می رود در انتخاب نوع گسکت تاثیر گذار است.

خرید گسکت کلینگریت

انواع گسکت کلینگریت:

به طور کل با برش دادن ورق ها مختلف، گسکت تولید می شود. این ورق ها می توانند با جنس های مختلف اعم از مقوا، پلاستیک، فایبرگلاس و یا پلیمرها پلاستیکی باشند. همچنین می توانند سیلیکونی یا نمدی و یا فلزی نیز باشند. اما گسکت کلینگریت از ورق کلینگریت تولید می شود و به دلیل مقاوم بودن در برابر حرارت بالا، به گسکت نسوز هم شهرت دارد.

گسکت های نسوز در محل اتصال قطعاتی مانند فلنج ها قرار می گیرند و موجب آب بندی و درزگیری این محل، می شوند. انواع واشر کلینگریت عبارت اند از: واشرهای با پوشش سیم دار، واشر با پوشش بدون سیم، پوشش گرافیت، ترکیبی از پوشش گرافیت و سیم دار.

گسکت کلینگریت سیم دار:

گسکت کلینگریت نسوز سیم دار ک به آن واشر سیم دار نیز گفته می شود، در واقع از نوعی ورق نسوز تولید می شود. این محصول به عنوان یکی از مهم ترین انواع گسکت کلینگریت می تواند دمای بالا و فشار کاری زیاد را تحمل کند. برش ورق های نسوز برای تولید گسکت های سیم دار با استفاده از دستگاه CNC صورت می پذیرد.

گسکت کلینگریت ساده:

نوعی از گسکت ها که معمولا برای دما پایین تر و فشار کاری پایین مناسب اند، به گسکت ساده معروف اند. میزان مقاومت این محصولات در برابر گرما معمولا تا 220 درجه سانتی گراد بوده و به ضخامت ورق نیز وابسته است.

انواع نمونه گسکت کلینگریت

گسکت کلینگریت گرافیتی:

یکی دیگر از انواع گسکت کلینگریت، نوع گرافیتی آن است. این محصول دارای پوشش گرافیتی در دو طرف خود می باشد. به طوری که ضخامت این پوشش حدود 0.3 میلی متر است، گسکت کلینگریت گرافیتی نام دارد. این محصولات نیز مانند گسکت کلینگریت سیم دار می توانند دمای بالا و در بازه 100 تا 550 درجه سانتی گراد را تحمل کنند. این مورد به ضخامت پوشش واقع شده بر روی گسکت مرتبط است.

واشر کلینگریت سیم دار گرافیتی:

از دیگر انواع واشرهای کلینگریت که به میزان قابل توجهی تولبد و در بازار عرضه می شود، واشر کلینگریت سیم دار گرافیتی است. واشر کلینگریت سیم دار گرافیتی ترکیبی از نوع سیم دار و گرافیتی است. این محصول برای استفاده در محیط های با فشار کاری و دمای بالا مناسب اند.

گسکت کلینگریت :A * 3

از دیگر انواع گسکت کلینگریت می توان به نوع A*3 آن اشاره نمود. این محصول برای جاهایی مناسب است که باید در معرض بخار آب، انواع سیالات به خصوص گاز و… قرار گیرد. دمای قابل تحمل توسط این محصول تا 550 درجه سانتی گراد و فشار کاری تا 200 بار، اعلام شده است.

با کیفیت ترین انواع گسکت کلینگریت

چه چیزی ممکن است یک گسکت کلینگریت را خراب کند؟

عواملی که در ادامه مورد اشاره قرار می گیرند، می توانند به مرور زمان، موجب از بین رفتن انواع گسکت کلینگریت شوند.

  • خزش گسکت؛
  • قرارگیری در موقعیت نامناسب؛
  • پایین بودن قدرت گسکت و عدم انتخاب گسکت مناسب با توجه به شرایط پروژه؛
  • وارد شدن ضربه به گسکت؛
  • بروز ارتعاش در سیستم؛
  • زمانی که پیچ ها دارای قدرت استحکام و مقاومت پایینی باشند.
  • در صورت وارد شدن فشار یکنواخت از فلنج ها به گسکت.

قیمت انواع گسکت گرین گریت:

قیمت گسکت گرافیتی یا سایر انواع گسکت کلینگریت، به دلیل عوامل مختلفی که در این جا به آن ها اشاره می کنیم، متفاوت است. این عوامل به مشخصات گسکت، میزان عرضه و تقاضای انواع مختلف آن و از همه مهم تر، نرخ ارز بستگی دارد. با این حال وب سایت ثامن تجارت برای محصولات ارائه شده خود، نمودارهای قیمتی را در نظر گرفته است. این نمودارها امکان تعیین قیمت برای یک محصول در بازه زمانی مشخص و همچنین امکان تخمین قیمت حدودی برای آینده را به خریداران عزیز می دهند. برای آگاهی بیشتر در خصوص انواع واشر نسوز، ورق کلینگریت و سایر محصولات مرتبط می توانید از کارشناسان وب سایت ما نیز راهنمایی بخواهید.

انواع گسکت کلینگریت چیست

کلام آخر:

همانطور که بیان کردیم گسکت کلینگریت ها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن ها برای مکان ها و استفاده های مختص به خود مناسب می باشند. ما در این مقاله سایت ثامن تجارت به بیان این موضوع پرداختیم که بدانید انواع گسکت کلینگریت چیست و چه ویژگی هایی دارد چرا که شناخت جنس گسکت کلینگریت در زمان خرید گسکت کلینگریت بسیار مهم بوده است و از طرفی هم قیمت گسکت کلینگریت با هم متفاوت است. شما می توانید از طریق سایت ثامن تجارت اقدام به خرید انواع آهن آلات ساختمانی و مشتقات آن نمائید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه