مشاوره و فروش
02137163

انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن ها

852350 image1652935324
۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۳
45 بازدید

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت در مورد انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن ها بحث خواهیم نمود. به طور کل آلومینیوم در صنایع مختلف به کار می رود و به دلیل برخورداری از وزن کم و همچنین استحکام بالا، با استقبال قابل توجهی از خریداران مواجه می شود. خودروسازی، ساخت و ساز و تولید انواع لوازم خانگی از جمله موارد کاربرد انواع ورق آلومینیوم است. در ادامه این مقاله در مورد این کاربردها و ویژگی های ورق مذکور اطلاعات بیشتری را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن ها

کاربرد ورق آلومینیوم و به خصوص ورق آلومینیوم ۲ میل در صنعت بسیار گسترده است. به خصوص به این دلیل که ورق آلومینیوم قیمت مناسبی هم دارد و به دلیل تقاضای بالا برای تولید، به راحتی در دسترس خریداران قرار می گیرد. در میان انواع ورق آلومینیوم، ورق آلومینیوم براق و ورق آلومینیوم آجدار از جمله پر کاربردترین انواع ورق ها می باشد. این نوع ورق ها برای مصارف گوناگون از جمله ساخت بدنه خودروها و بدنه لوازم خانگی بسیار مناسب هستند. از دیگر موارد کاربرد این ورق ها ساخت روکش کابل ها و عایق های حرارتی است.

دسته بندی ورق آلومینیوم از لحاظ ظاهری

انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن ها از نظر شکل ظاهری در این بخش از مقاله بررسی خواهد شد. این ورق ها عبارت اند از:

  • ورق آلومینیوم رنگی
  • ورق آلومینیوم آجدار
  • ورق های کامپوریتی

ورق آلومینیوم رنگی

ورق های آلومینیومی که رنگی هستند برای تولید انواع درب و پنجره ها انتخاب می شوند. همچنین از این محصولات برای تولید پوشش سقف سالن و برای دکوراسیون داخلی نیز بهره گرفته می شود. ین نوع ورق ها معمولا در ضخامت های 0.2 میلی متر تا 30 میلی متر تولید و به دست مصرف کننده می رسند.

ورق آلومینیوم آجدار

نوع دیگری از انواع ورق آلومینیو.، ورق آجدار از این جنس استک این ورق ها برای ساخت انواع کابینت های آشپزخانه، طراحی دکوراسیون چه در داخل و چه برای نمای بیرونی ساختمان و همچنین برای ساخت پل های هوایی بسیار مناسب می باشند. تولید این ورق ها معمولا در ابعاد و اندازه های مختلفی انجام شده که بنا به نیاز بازار و درخواست مشتری ها هم می تواند تغییر کند.

ورق آلومینیوم کامپوزیتی

در ادامه مقاله انواع ورق آلومینیومی و کاربرد آن ها باید به شما بگوییم که نوع ورق کامپوزیتی، به دلیل مقاومت در برابر خوردگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. این محصول دارای یک لایه پلی استر بر سطح خود می باشد که موجب شده تا در برابر خورده شدن و فرسایش مقاوم شود. این نوع ورق ها در بازار به صورت رول و شیت تولید و به دست مصرف کننده می رسند.

انواع ورق آلومینیوم از نظر جنس

از دیگر انواع ورق آلومینیوم و انواع آن ها می توان به تقسیم بندی انجام شده بر روی این محصولات از نظر جنس نیز اشاره نمود. در ادامه هر کدام از این محصولات ارائه شده و کاربرد هر کدام را نیز توضیح خواهیم داد.

image1652935344انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن ها 21

ورق آلومینوم سری ۶۰۰۰

کاربرد این ورق در ساخت وسایل و اتصالات الکترونیکی، اتصالات کم فشار در هواپیماها و ساخت قطعات دوربین است.

ورق آلومینیوم سری ۶۰۶۰

ورق آلومینیوم ۶۰۶۰ از منیزیم و سیلیکون تشکیل شده است. این ورق از برخی جهات به ورق سری ۶۰۰۰ و ۶۰۶۳ شباهت دارد. اما از نظر میزان منیزیم به کار رفته در آن، دارای تفاوت قابل توجهی با ورق 6063 می باشد. چرا که منیزیم کمتری در آن به کار رفته است.

ورق الومینیوم سری ۶۰۶۱

کاربرد این ورق با ورق سری 6000 مشابه و عبارت است از: قطعات هواپیما، قطعات دوربین، کوپلر، قطعات کشتی، سخت افزار، لوازم جانبی و اتصالات الکترونیکی، شیرآلات، قطعات سوپاپ و …

ورق آلومینیوم سری ۵۰۰۰

این نوع ورق ها بسیار سبک هستند و از آن ها در صنایع حمل و نقل و نیز ریخته گری استفاده می شود.

خرید انواع ورق آلومینیوم

این مقاله از سری مقالات آموزشی وب سایت ثامن تجارت به موضوع بررسی انواع ورق آلومینیوم و کاربرد آن ها اختصاص داشت. این انواع در خلال مقاله جاری نام برده شدند و در مورد برخی از آن ها نظیر ورق آلومینیوم آجدار توضیحاتی ارائه شد. در بخش های ابتدایی نیز بیا نکردیم که ورق آلومینیوم قیمت مناسبی دارد و به دلیل تولید بالا، در دسترس همه افراد قرار دارد. جهت کسب اطلاع در مورد قیمت دقیق این محصول و یا ثبت سفارش خرید همین الان با کارشناسان واحد فروش،وب سایت ما تماس گرفته و از آن ها راهنمایی بخواهید.

مطالب مرتبط