مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن صفحه ستون 50*50 به همراه فرمول

جدول وزن صفحه ستون 50*50 به همراه فرمول
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
341 بازدید

صفحه ستون ساختمان وظیفه انتقال بار وارد شده از سمت ستون به خش های زیرین یک سازه را دارد. از این رو جدول وزن صفحه ستون 50*50 و دیگر ابعاد ساختمان یکی از مسائل مورد توجه برای سازندگان و مهندسان پروژه های عمرانی است. ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت در مورد این موضوع مهم صحبت خواهیم کرد. علاوه بر این نحوه محاسبه وزن صفحه ستون را نیز شرح خواهیم داد.در این سایت صفحه ستون هایی با ضخامت های مختلف مانند ورق 25 میل عرضه شده است. همچنین مشخصات این محصولات و نمودار قیمت آن ها نیز به صورت مجزا قابل مشاهده می باشد.

وزن صفحه ستون 50*50

پیش از این نیز در مورد این مساله و همچنین نحوه انجام محاسبات مرتبط با آن صحبت هایی ارائه شد. به طور کلی اهمیت جدول وزن صفحه ستون 50*50 علاوه بر امکان ایجاد اطمینان مهندسان برای سلامت ساختمان و حفظ ایمنی، بر تعیین قیمت تمام شده ساختمان نیز تاثیر گذار است. اگر بخواهیم به شما بگوییم که وزن صفحه ستون ساختمان را چطور باید تعیین کنید، بهتر است تا فرمول مربوط به آن را به شما ارائه دهیم. ما در ادامه این نوشتار علاوه بر این کار، در مورد وزن انواع صفحه ستون و کارایی هر نوع از آن نیز اطلاعاتی را ارائه خواهیم داد.

 وزن صفحه ستون ساختمان 50*50

فرمول محاسبه وزن صفحه ستون 50*50

در این بخش فرمولی را به شما ارائه می دهیم تا با استفاده از آن بتوانید میزان وزن صفحه ستون 50*50 در این مقاله را محاسبه نمایید. نکته ای که باید در اینجا مورد توجه قرار دهید این است که در این فرمول طول و عرض و همچنین ضخامت بیس پلیت، بر حسب متر در نظر گرفته می شود. در این فرمول وزن مخصوص فولاد نرم برابر با 7850 در نظر گرفته شده است. همچنین طول و عرض این محصول برابر با 0.06 متر است و ضخامت آن نیز 0.02 متر می باشد.

وزن صفحه ستون = (0.06 * 0.06 * 0.02) متر مکعب * وزن مخصوص فولاد نرم (7850) کیلوگرم بر متر مکعب

فرمول شماره 1 – محاسبه وزن صفحه ستون ساختمان

انواع صفحه ستون و کارایی آن ها براساس وزن 

انواع صفحه ستون ها را می توان براساس ابعادشان دسته بندی نمود. علاوه بر این می توان مشخص کرد که با توجه به جدول وزن صفحه ستون 50*50، چه استفاده هایی از آن ها می توان نمود. در این بخش این موضوع به طور کامل بررسی می شود.

صفحه ستون های با ابعاد کوچک 

این صفحه ستون ها از نظر ابعاد حدودا 30 در 30 هستند. این صفحه ستون ها تنها برای مواردی مورد استفاده قرار می گیرند که مسئول پروژه مطمئن باشد، فشار وارده بر این محصول قرار نیست زیاد باشد. در واقع استفاده از این صفحه ستون ها برای زمانی کاربرد دارد که شما بدانید وزن کم و فشار کمی بر آن ها تحمیل می شود. از صفحه ستون های با این مشخصات برای مواردی همچون، ایجاد ستون برای سقف آلاچیق ها، کارگاه ها، سوله ها و همچنین جهت ایجاد سایه بان برای انواع پارکینگ ها استفاده می شود.

صفحه ستون های با ابعاد متوسط 

صفحه ستون هایی که ابعاد آن ها در حدود 40 در 40 است به دلیل کارایی زیاد در این دسته قرار می گیرند. زمانی از ان محصولات استفاده می شود که فشار در حد متوسطی بوده و نه خیلی زیاد باشد که تحمل آن از توان محصول خارج گردد  نه آن قدر کم که تهیه چنین محصولی برای این کاربری، بار مالی به پروژه وارد کند. محاسبه وزن صفحه ستون 50*50 بر اساس فرمول مشخص شده در بالا هم قابل انجام است. در استفاده از این نوع صفحه ستون باید توجه داشت که بولت های مورد استفاده (معمولا 4 بولت) باید طول بیشتری داشته باشند. برای اطلاع از “وزن صفحه ستون 40*40” روی لینک آبی رنگ بزنید.

 محاسبه وزن صفحه ستون 50*50

صفحه ستون های با ابعاد بزرگ تر

صفحه ستون های بزرگ تر از نوع قبلی که ابعاد آن ها چیزی در حدود 50 در 50 است، در این دسته قرار می گیرند. این صفحه ستون ها به دلیل داشتن ابعاد بزرگتر و به طبع آن داشتن وزن بیشتر، برای مواردی کاربرد دارد که وزن وارده بر ساختمان زیاد است. نوع بولت به کار رفته در نگهداری این صفحه ستون ها هم اهمیت داشته و به نوع پروژه و نظر کارشناسان آن بستگی دارد. اما تعداد این بولت ها برای حفظ امنیت سازه و جای گذاری مناسب صفحه ستون 4 یا 6 عدد می باشد

جدول وزن صفحه ستون 50*50 

image1645677316jadval

نتیجه گیری

تا به این جا در مورد محاسبه وزن صفحه ستون ساختمان مطالبی را شرح دادیم. قبلا هم اشاره کردیم که وزن صفحه ستون 50*50 تاثیر مستقمی بر قیمت آن دارد. از آن جایی که سایت ثامن تجارت انواع این محصولات مانند ورق 20 میل را با قیمت به روز نمایش می دهد، پیشنهاد ما این است که برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه، محصولات این سایت را مشاهده نموده و قیمت صفحه ستون را با کمک نمودارهای موجود، مقایسه و آنالیز نمایید. امیدوارم که این مقاله مورد پسند شما واقع شده باشد و توانسته باشیم جدول وزن صفحه ستون را به خوبی برای شما به نمایش بگذاریم.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه