مشاوره و فروش
02191003181

تیرچه تا چند متر جواب میده؟

joist will answer up to several meters
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
504 بازدید

فروشگاه صنعتی ثامن تجارت از نمونه فروشگاه های اینترنتی در زمینه فروش انواع آهن آلات ساختمانی، استیل و فلزات رنگی، فولاد های آلیاژی و تفلون و پلیمر نیز می باشد که تمامی این محصولات خود را با بالاترین درجه کیفی به تولید و به فروش می رساند. در این مقاله به اینکه تیرچه تا چند متر جواب میده پرداخته ایم تا بتوانید با توجه به نیاز خود و راهنمایی های ما خرید خود را انجام دهید و همچنین می توانید ازطریق سایت ثامن تجات از قیمت تیرچه نیز اطلاع پیدا کنید.

تیرچه چیست؟

تیرچه ها با انوع مختلفی به تولید می رسند و هرکدام برای مکان های مختص به خود مناسب می باشند که هر یک از تیرچه ها تنها برای ابعاد و دهانه های مختلفی مناسب نیز می باشند. اینکه تیرچه تا چند متر جواب میده اهمیت خیلی زیادی داشته و باید بدان توجه داشته باشید و اینکه از همه تیرچه ها در دهانه های مختلف نیز نمی توانید استفاده کنید! اینکه تیرچه چگونه ساخته می شود در ساخت و ساز ها اهمیت زیادی داشته است.

تیرچه تا چند متر جواب میده؟

تیرچه ها در انواع مختلفی اعم از تیرچه پیش ساخته یا تیرچه خرپایی، تیرچه فلزی یا تیرچه کرومیت، تیرچه بتنی پیش تنیده ساخته می شوند که در ادامه ما به بیان اینکه تیرچه تا چند متر جواب می دهد و هرکدام از انواع تیرچه ها برای کدام قسمت ها مناسب می باشند می پردازیم تا کاربرد تیرچه های مختلف را بدانید، چرا که خیلی از افراد می پرسند طول دهانه موثر چیست چرا که برای انتخاب و خرید تیرچه اهمیت زیادی دارد.

انواع تیرچه و طول آن

در ادامه این مطلب ما می خواهیم به بیان این موضوع بپردازیم که بدانید تیرچه تا چند متر جواب میده و انواع تیرچه کدام اند! انواع تیرچه ها عبارتند از تیرچه بتنی، تیرچه کرومیت، تیرچه بتنی پیش تنیده که هر کدام از این نوع تیرچه ها به مراتب تنها برای مکان ها مختص به خود با توجه به نظر معماران بکار گرفته می شوند.

تیرچه بتنی(تیرچه پیش ساخته خرپایی)

دستورالعمل های طراحی و اجرای سقف های تیرچه و بلوک، بیشترین طول دهانه ای را که قابل پوشش توسط تیرچه ها در نظر گرفته است، حدود ۸ متر می باشد که مهندسان نیز تاکید دارند که از این تیرچه ها برای دهانه هایی بیشتر از ۷ متر استفاده نکنند. تیرچه دوبل چیست؟ اگر از تیرچه ای با طول بیشتر از ۷ متر استفاده شد از تیرچه دوبل مجاور استفاده می شود که برای استفاده از تیرچه دوبل نیز محدودیتی وجود ندارد.

همچنین تیرچه های بتنی نیز دارای محدودیت هایی می باشند که حداکثر طول قابل پوشش با این تیرچه ها برابر ۲۸ برابر ضخامت سقف ها می باشد و بهترین حالت برای سقف با ضخامت مفید ۳۵ سانتی متر بیشترین طول مجاز تیرچه برابر ۱ متر نیز خواهد بود. و همچنین تیرچه های بتنی نیز دارای اتصال گیردار در دو تکیه گاه خود می باشند.

joist will answer up to several meters 01

تیرچه های فلزی(کرومیت)

در ساخت و ساز های مجاز سایز و ابعاد تیرچه ها بسیار مهم هستند و قبل از شروع کار باید در نظر داشته باشید که تیرچه تا چند متر جواب میده (با توجه به مکان). در قسمت محدودیت های عمومی طراحی و اجرای سقف های تیرچه و بلوک، برای تیرچه های فلزی و بتنی دارای محدودیت های یکسانی می باشند که این محدودیت ها از نظر طول تیرچه اعمال شده است و همچنین طراحی و اجرای این دو نوع تیرچه با یکدیگر کاملا متفاوت می باشد.

حداکثر طول قابل پوشش با تیرچه های کرومیت برابر ۲۰ برابر ضخامت سقف ها می باشد که در بهترین حالت و برای سقف با ضخامت مفید ۳۵ سانتی متر، حداکثر طول مجاز تیرچه برابر ۷ متر می باشد.

تیرچه بتنی پیش تنیده

برای استفاده از تیرچه بتنی پیش تنیده محدودیتی اعمال نشده است و از تیرچه پیش تنیده می توانید تا طول ۱۲ متر استفاده کنید و از آن جایی که این نوع تیرچه ها با تریلی جا به جا می شوند، به همین دلیل نمی توان آن ها را بزرگ تر در نظر گرفت چرا که حمل و نقل آن دیگر با تریلی هم امکان پذیر نخواهد شد.

کلام آخر

سایت ثامن تجارت در این مقاله که تیرچه تا چند متر جواب میده تا حدالامکان سعی داشته که ابعاد و اندازه های مناسب طول تیرچه ها را برای شما ذکر کند و همچنین در این مقاله به بیان اینکه تیرچه دوبل چیست و یا طول دهانه موثر چیست پرداخته است تا بتوانید به صورت مستقیم خرید تیرچه را با قیمتی مناسب انجام داده و از مزایای خرید اینترنتی از گروه ثامن تجارت بهره ببرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه