مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل تایوانی چه نوع ورقی است؟

Taiwanese steel sheet1
۲۳ خرداد ۱۴۰۳
26 بازدید

استیل یا فولاد، آلیاژی است که پایۀ آن را آهن تشکیل داده و درصد کربن آن از 2 کمتر است. میزان سختی و انعطاف‌پذیری فولاد به نوع و مقدار آلیاژهای به کار رفته در آن بستگی دارد. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به این پرسش پاسخ دهیم که ورق استیل تایوانی چه نوع ورقی است؟ و چه کاربردهایی دارد. اگر شما نیز می‌خواهید اطلاعات خود را در زمینۀ ورق های استیلی افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان همراه ما بمانید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت ورق استیل مورد نیاز خود با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

ورق استیل تایوانی چه نوع ورقی است؟

ورق استیل به مقطعی فلزی گفته می‌شود که از ترکیب فلز خالص استیل با دیگر عناصر به وجود می‌آید. استنلس استیل که به آن فولاد ضد زنگ نیز می‌گویند، در موارد متعددی به کار گرفته می‌شود. ورق های استیل را می‌توان به دو گروه بگیر (ورقی که جذب آهنربا می‌شود) و نگیر (ورقی که جذب آهنربا نمی‌شود) تقسیم کرد. ورق استیل نگیر کاربرد بیشتری داشته و به‌طبع قیمت بالاتری نیز دارد. از آن‌جایی که این دسته از آهن آلات در کشور ما ساخته نمی‌شوند، واردات آن‌ها از کشورهایی مانند تایوان، چین و آفریقای جنوبی صورت می‌گیرد.

به نقل از ویکی پدیا:

در متالورژی، فولاد زنگ‌نزن یا فولاد ضدزنگ یا استنلس استیل، (به انگلیسی: Stainless Steel) که Inox نیز خوانده می‌شود، آلیاژی از فولاد می‌باشد، که اصلی‌ترین عناصر تشکیل‌دهنده آن آهن، کروم و نیکل است که حداقل درصد جرمی کروم در آن ۱۰٫۵ درصد و حداکثر درصد جرمی کربن آن ۱٫۲ درصد می‌باشد. فولاد ۳۰۴ با ۱۸٪ کروم و فولاد ۳۱۶ با ۱۶٪ کروم و ۱۰٪ نیکل از پرکاربردترین فولادهای زنگ‌نزن هستند.

دلایل ضد زنگ بودن ورق استیل تایوانی

استیل در صورتی زنگ نمی‌زند که دست‌کم از 10.5 درصد کروم برخوردار باشد. کروم بعد از این‌که با اکسیژن ترکیب می‌شود اسید کروم را ایجاد می‌کند، و این اسید لایه‌ای را روی ورق استنلس استیل تشکیل می‌دهد. این لایه اگرچه با چشم دیده نمی‌شود، اما ارتباط میان هوا و فلز را از بین برده و موجب سالم ماندن فولاد می‌گردد. هرچه میزان کروم و سایر عناصر به کار رفته در آلیاژ بیشتر باشد، قدرت این لایه افزایش یافته و خاصیت ضد زنگ بودن استیل تقویت می‌شود.

در ادامۀ نوشتۀ ورق استیل تایوانی چه نوع ورقی است؟ بد نیست بدانید استنلس استیل های استاندارد 300 که حاوی نیکل هستند، به آهنربا جذب نمی‌شوند، اما استاندارد 400 این فولاد عاری از نیکل بوده و تنها دارای کروم هستند، بنابراین به‌سرعت به آهنربا جذب می‌شوند.

ورق استیل تایوانی

آشنایی با انواع ورق های استیل تایوانی

یکی از معیارهای طبقه‌بندی این دسته از ورق‌ها، نوع آلیاژهای به کار رفته در آن‌ها است. در این قسمت از نوشتۀ ورق استیل تایوانی چه نوع ورقی است؟ قصد داریم شما را با مهم‌ترین سری‌ها و استانداردهای ورق استیل آشنا سازیم:

ورق استیل تایوانی سری 200

ورق استیل 201 این ورق‌ها به روش نورد سرد تولید می‌شوند و از نوع آستینیتی هستند.
ورق استیل 202 از ترکیب با فولاد زنگ‌نزن تولید می‌شوند و این دسته نیز از گونۀ آستینیتی به شمار می‌روند.

ورق استیل تایوانی سری 300

ورق استیل 301 این ورق‌ها انعطاف‌پذیری بالایی داشته و به‌راحتی در معرض جوشکاری قرار می‌گیرند.
ورق استیل 302 از مقاومت بالایی برخوردار بوده و استحکام خوبی در برابر خوردگی و ضربه دارند.
ورق استیل 303 از آن‌جایی که گوگرد و فسفر بیشتری دارند، بسیار شکل‌پذیر هستند.
ورق استیل 304 این استیل‌ها حاوی 18 درصد کروم و 8 درصد نیکل هستند؛ به همین دلیل آن را به نام ورق 8/18 نیز می‌شناسند.
ورق استیل L304 مشابه ورق استیل قبلی است، با این تفاوت که کربن کمتری دارد.
ورق استیل 309 از کاربردی‌ترین ورق‌ها که مقاوم حرارتی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌رود.
ورق استیل 316 دارای 2 درصد مولیبدن است که با نام استنلس استیل دریایی هم شناخته می‌شود. زیرا کاربرد فراوانی در صنایع کشتی‌سازی دارد.
ورق استیل L316 مشابه استیل قبلی است، با این تفاوت که میزان کربن کمتری دارد.
ورق استیل 317 از درصد مولیبدن بالایی برخوردار است.
ورق استیل 321 خصوصیاتی مشابه با ورق استیل 304 دارد.

چرا ورق استیل تایوانی بهترین انتخاب است؟

ورق استیل تایوانی برای استفاده آسان است و از استحکام، انعطاف‌پذیری، مقاومت بالا در برابر حرارت، مقاومت بالا در برابر خوردگی برخوردار است. به‌طور خلاصه، این محصول ویژگی‌هایی دارد که برای استفاده در صنایع گوناگون مناسب است. فولاد همچنین در مقایسه با سایر فلزات وزن سبکی داشته و در درازمدت عملاً به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. هنگامی که با فلزات دیگر مخلوط شده یا توسط آن‌ها پوشش داده شود، آستانۀ بالایی برای مقاومت در برابر آب و گرما دارد.

همچنین ورق استیل تایوانی بسیار مقرون‌به‌صرفه است، که همین آن را به یک انتخاب ترجیحی برای همۀ مشاغل تبدیل می‌کند. همان‌طورکه قبلاً ذکر شد، فولاد فلزی است که به تعمیر و نگهداری کمی نیاز دارد. به این معنا که شما یک بار سرمایه‌گذاری می‌کنید و در طول سالیان طولانی هزینۀ کمی برای نگهداری آن پرداخت می‌کنید.

ورق‌های فولادی را نیز می‌توان بر اساس طرح و کاربرد، تغییر داده و به هر شکلی درآورد. در بسیاری از موارد، فولاد نیز می‌تواند بازیافت شود (به‌ویژه فولاد ساختاری)، که این موضوع آن را به انتخابی ارجح برای کسب‌وکارهای آگاه از محیط زیست تبدیل می‌کند.

روش پردازش ورق استیل تایوانی

گزینه‌های پردازش ورق استیل شامل ورق نورد گرم یا نورد سرد است:

ورق استیل تایوانی نورد گرم

این محصول مقرون‌به‌صرفه است. فرآیند نورد گرم چقرمگی و شکل‌پذیری فولاد را افزایش می‌دهد. فولاد نورد گرم برای کاربردهای اکستروژن، آهنگری و خمشی ایدئال است. ورق استیل نورد گرم برای ساخت لوله‌ها، ساخت‌وساز، تولید قاب‌های خودرو و کاربردهایی که در آن‌ها نیازی به تلرانس‌های تنگ نیست، استفاده می‌شود.

ورق استیل تایوانی نورد سرد

استحکام تسلیم این نوع استیل بالاتر از فولاد نورد گرم است. برای کاربردهایی که به ابعاد دقیق و استحکام بیشتری نیاز دارند ایدئال است. با سطح صاف و مسطح خود، برای کاربردهایی ازجمله قطعات ساختاری، مبلمان فلزی یا لوازم خانگی مناسب است.

ورق استیل تایوانی

قیمت ورق استیل تایوانی

بودجۀ شما از بسیاری جهات بر خرید شما تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان‌مثال، فولاد نورد سرد معمولاً گران‌تر از فولاد نورد گرم است. عوامل دیگری نیز بر هزینۀ شما تأثیر می‌گذارند، ازجمله اندازۀ ورق‌های شما، مقدار مورد نیاز، و هرگونه پوشش یا کاربرد ویژه‌ای که برای مناسب ساختن فولاد برای پروژۀ شما ضروری است. شما می‌توانید برا استعلام قیمت روز ورق استیل تایوانی با متخصصان مجموعۀ ما تماس حاصل فرمایید.

نحوه نگهداری ورق استیل تایوانی

حمل‌ونقل، جابه‌جایی و ذخیره‌سازی ورق‌های فولادی ملاحظات حیاتی هستند. می‌توانید فولاد خود را مستقیماً به محل پروژۀ خود تحویل دهید، که ممکن است هزینۀ اضافی داشته باشد. می‌توانید ورق‌ها را به محل کار یا به محل نگهداری نیز ارسال کنید. بااین‌حال، مهم است به خاطر داشته باشید که باید آن‌ها را به‌درستی ذخیره کنید تا از هرگونه آسیبی در امان بمانند. برای دسترسی آسان به محصولات، محل نگهداری نباید مرطوب باشد، همچنین پالت‌ها یا قفسه‌های فولادی یا فلزی نیز برای نگهداری ورق‌ها نیاز است.

کلام پایانی

در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت به این پرسش پاسخ دادیم که ورق استیل تایوانی چه نوع ورقی است؟ و شما را با انواع و کاربردهای گوناگون این دسته از مقاطع فولادی آشنا ساختیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، استیل‌ها از انواع و میزان متفاوتی از آلیاژها تشکیل شده‌اند، که همین موضوع باعث می‌شود هر کدام ویژگی‌های منحصربه‌فردی داشته باشند. اگر قصد دارید از قیمت ورق استیل مورد نظر خود اطلاع یافته و یا اقدام به خرید ورق استیل، لوله مانیسمان، ورق آلومینیوم، ورق مس و سایر محصولات ثامن تجارت نمایید، تنها کافی است با کارشناسان سایت ما در ارتباط بوده و یا به بخش مربوطه در منوی سایت ما مراجعه کنید.

مطالب مرتبط