مشاوره و فروش
02137163

مرکز ورق استیل فروشی در مشهد

Steel sheets for sale in Mashhad
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
47 بازدید

امروزه کاربردهای ورق استیل در همه صنایع مشاهده می‌شود و افراد برای خرید آن به سرغ منابع مختلفی می‌روند. باید گفت برای خرید این ورق اگر ساکن مشهد هستید لازم نیست حتماً به سراغ یک ورق استیل فروشی در مشهد بروید. درواقع تفاوتی ندارد ورق استیل را از کدام شهر ایران بخرید؛ ولی معتبر بودن فروشگاه است که مهم‌ترین عامل در خرید مطمئن ورق استیل می‌باشد. مجموعه ثامن تجارت در حال فروش ورق استیل و ارائه خدمات به سراسر کشور است و در این مقاله می‌خواهیم شما را با انواع ورق‌های استیل موجود در ورق استیل فروشی در مشهد و دیگر استان‌ها آشنا کنیم تا ضمن آشنایی با خواص و کاربردهای این ورق، به اعتبار این مجموعه نیز پی ببرید.

معرفی ورق استیل فروشی در مشهد

پیدا کردن فروشندگان معتبر برای خرید ورق استیل، امری پر از ریسک است؛ اما شما با پیدا کردن سوابق و اعتبار یک مجموعه که فروش حضوری و غیر حضوری دارد، می‌توانید برای انتخاب یا عدم انتخاب آن تصمیم گیری کنید.

معرفی ورق استیل فروشی در مشهد

شرحی بر جزئیات ورق استیل

ورق استیل از ترکیب عناصر شیمیایی مثل کروم، نیکل، کربن، مولیبدن و آهن ساخته شده است. وجود هر یک از این عناصر در ترکیب شیمیایی ورق استیل باعث شده است تا یک محصول با ویژگی‌های استثنایی ساخته شود. استفاده از هر یک از عناصر در مقادیر مختلف، موجب پدیداری انواع مختلفی از این محصول شده است که در دسته بندی های مختلف آن را به شما معرفی خواهیم کرد.

دسته بندی ورق استیل بر اساس نوع استیل

ورق استیل از نظر نوع آن به دو گروه استیل بگیر و استیل نگیر تقسیم می‌شوند که به معرفی هریک خواهیم پرداخت.

ورق استیل بگیر

ورق استیل بگیر به ورقی گفته می‌شود که به آهنربا جذب می‌شود و به اصطلاح می‌گوییم ورق استیل خاصیت مغناطیسی دارد. وجود این خاصیت در ورق استیل مربوط به میزان عناصر به کار برده در ترکیب شیمیایی این ورق است؛ به عنوان مثال ورق استیل سری 400 یکی از انواع ورق استیل بگیر است که در موارد بعدی به طور مفصل به آن می‌پردازیم.

ورق استیل نگیر

ورق استیل نگیر برخلاف ورق استیل بگیر خاصیت مغناطیسی ندارد و به عبارتی به آهنربا جذب نمی‌شود. ورق استیل سری 300 جزو این نوع از ورق‌های استیل است که لیست قیمت ورق استیل سری 300 در سایت ثامن تجارت موجود است.

دسته بندی ورق استیل بر اساس نوع آلیاژ

ورق اسیل بر اساس نوع آلیاژ شامل سری‌های 200، 300، 400 و… می‌باشد. البته باید بدانید ویژگی و قیمت هر کدام از آلیاژهای تولید شده، متفاوت است و بر اساس نیاز و نوع کاربرد باید به سراغ انتخاب سری مورد نیاز خود بروید. پرکاربردترین و معروف‌ترین ورق استیل این نوع دسته بندی سری 300 و سری 400 است که مفصلاً به آنها خواهیم پرداخت.

ورق استیل سری 300

همانطور که گفته شد، ورق استیل سری 300 یکی از مهم‌ترین و پرکاربردترین انواع ورق استیل است که مورد استفاده در صنایع مختلف می‌باشد. البته سری 300 در گریدهای زیر مجموعه نیز تولید می‌شود که به موارد زیر اشاره می‌کنیم:

هر یک از ورق‌ها به دلیل ترکیبات آلیاژی متفاوت، دارای ویژگی‌ها و کاربردهای منحصر به فردی است.

ورق استیل سری 300 به عنوان یکی از پایه‌های اساسی صنعت فلزات شناخته شده است که یک ماده ساختاری و تولیدی در اقتصاد جهان است. این سری از ورق‌ها در انواع مختلف تولیدات و پروژه‌های صنعتی و ساختمانی مورد استفاده است.

ورق استیل سری 400

ورق استیل سری 400 از دیگر دسته‌های مهم و متنوع در خانواده ورق‌های استیل است که شامل ورق‌های زیر می‌شود که هر کدام از آنها خواص و ویژگی‌های خود را دارد:

  • ورق استیل 404
  • ورق استیل 408
  • ورق استیل 409
  • ورق استیل 410
  • ورق استیل 420
  • ورق استیل 430
  • ورق استیل 446

ورق‌های سری 400 در برابر زنگ زدگی، دماهای بالا مقاومت بالایی دارند و برای جوشکاری بسیار مناسب هستند.

فرآیند تولید ورق استیل

فرآیند تولید ورق استیل که یک فرآیند پیچیده است، به کمک تکنولوژی پیشرفته انجام می‌شود که در این بخش می‌خواهیم به بررسی مراحل تولید ورق استیل بپردازیم.

مرحله ذوب مواد اولیه

در ابتدا موارد اولیه در کوره‌های قوس الکتریکی قرار داده می‌شوند به طوری که مواد در طول 8 الی 12 ساعت به حالت ذوب درمی‌آیند.

مرحله کربن زدایی

در این مرحله مواد به سیستم آرگون-اکسیژن-دی کربوریزاسیون منتقل می‌شوند تا میزان اضافی کربن از ترکیب حذف شود.

مرحله نورد گرم

حالا مواد آماده شده به یک رول نورد گرم منتقل داده می‌شوند به طوری که ورق‌ها به میزان لازم هم زده می‌شوند تا به آنها شکل داده شود. درواقع این مرحله در ایجاد تختی ورق نقش آفرین است.

مرحله حرارت دهی

رول‌های سیاه ورق در این مرحله به کوره‌های حرارتی انتقال داده می‌شوند تا ورق‌ها اکسیدزایی شوند و خواص مکانیکی آنها افزایش یابد.

مرحله شات بلاست و آنیلینگ

برای بهبود کیفیت سطح ورق و افزایش شکل ‌پذیری آن، ابتدا عملیات حرارتی آنیل انجام شده و سپس ورق‌ها را شستشو می‌دهند تا اکسیدها به طور کامل از بین بروند. هدف از انجام این مرحله، سفید و براق شدن ورق استیل است.

مرحله برش و شکل دهی

در مرحله آخر، عملیات برش و شکل دهی آغاز می‌شود که شامل مراحلی مثل پانچ CNC، برش لیزری و… می‌باشد. در این مرحله شمشال یا شمش برش داده می‌شود تا برای استفاده‌های متعدد کاربردی باشد.

فرآیند تولید ورق استیل

ویژگی‌های ورق استیل

در موارد قبل اشاره شد که هر مرحله از تولید ورق استیل موجب بهبود یکی از ویژگی‌های آن می‌شود. همچنین وجود عناصر شیمیایی باعث پدیدار شدن ویژگی‌های منحصر به فردی در ورق استیل می‌شود. در این بخش به ویژگی‌های ورق استیل اشاره می‌کنیم که عبارت‌اند از:

  • ضد زنگ بودن
  • قابلیت بازیافت
  • تنوع در استجکام و سختی
  • جوش پذیری
  • مقاومت در برابر حرارت

کاربردهای ورق استیل

ورق استیل به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی که دارد، در صنایع متعدد و دامنه‌های گسترده‌ای از کاربردها استفاده می‌شود که رایج‌ترین آنها شامل موارد زیر است:

  • صنعت خودرو سازی و وسایل نقلیه
  • ساختمان و دکوراسیون داخلی
  • صنعت پتروشیمی و گاز
  • صنعت الکترونیک و برق
  • صنعت کشتی ‌سازی
  • صنعت خوراکی

جمع بندی

همانطور که در ابتدای محتوا اشاره کردیم مهم نیست انتخاب شما مجموعه ورق استیل فروشی در مشهد یا هر شهر و استان دیگری در ایران باشد؛ بلکه باید به اعتبار و محبوبیت یک فروشگاه دقت شود. در این محتوا شما را با انواع ورق استیل و ویژگی‌ها و کاربردهای آن آشنا کردیم تا علاوه بر دقت در انتخاب فروشگاه معتمد برای خرید ورق استیل، به نوع و ابعاد ورق استیل مورد نیاز خود دقت کنید تا بتوانید بهترین خرید را برای خود به ارمغان بیآورید.

مجموعه ثامن تجارت در این مسیر همراه شما است تا ضمن ارائه انواع ورق استیل به عنوان یک فروشگاه معتبر، با تیم متخصص خود شما را در فرآیند انتخاب و خرید ورق استیل راهنمایی کند تا بتوانید خریدی مطمئن و درست را تجربه کنید. ضمناً با ارائه لیست قیمت ورق استیل به صورت شفاف و به روز، شما را در این مسیر بیش از پیش کمک می‌کند.

مطالب مرتبط