مشاوره و فروش
02137163

برش و خمکاری ورق استیل

852350 image1664691568
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
42 بازدید

همانطور که می دانید برش و خمکاری ورق استیل این روز ها بسیار رایج می باشد چرا که در صنایع مختلف از ورق استیل بگیر و یا نگیر به صورت های مختلف استفاده می شود که هر کدام از این ورق ها به نوبه خود در صنعت و ساخت و ساز های مختلفی کاربرد دارند ابزار آلات مختلفی وجود دارند که با آن می توان استیل را برش داد که در ادامه به روش های برش و خمکاری می پردازیم. در سایت ثامن تجارت شما می توانید لیست قیمت ورق ها و انواع ورق استنلس استیل را مشاهده کرده و اقدام به خرید نمائید.

برش و خمکاری ورق استیل:

برای ساخت انواع محصولات نظیر لوله، محفظه و یا جعبه ها از خم کاری فلزی این دسته محصولات استفاده می کنند، چرا که ورق ها می توانند به روش های مختلفی از قبیل نورد سرد، تورفتگی و برش اصلاح شده و به شکل دلخواه نیز در بیایند. این فرایند تولید اصولا توسط دستگاه ترمز پرس صورت می گیرد و از نیروی کششی و برشی دستگاه برای خم کردن، پانچ کردن و در آوردن ورق به شکل دلخواه خود استفاده می کنند.

فناوری تاشو فلزی در حال حاضر بدین صورت می باشد که دستگاه ها به صورت کاملا خودکار کار می کنند و دارای سرعتی بالا نیز می باشند. دستگاه های ترمز پرس با ابعاد و اندازه های مختلفی به تولید می رسند که دارای قوچ هیدرولیکی یا پانچ فوقانی می باشند که فلز را زیر فشا زیادی قرار می دهند. ترمز های پرس نیز به صوت دستی و یا خودکار کار می کنند و اغلب به صورت رایانه ای کنترل می شوند و به این شکل برش و خمکاری ورق استیل انجام می شود.

خم کاری ورق استیل:

همانطور که می دانید بخش عمده محصولاتی که در اطراف ما وجود دارند به روش برش و خم کاری استیل به تولید می رسند و این برش و خم کاری اصولا روی ورق استنلس استیل، قوطی یا پروفیل صورت می گیرد. روند تولید هر کدام از این ورق های استیل متفاوت از یکدیگر می باشد اما توجه داشته باشید که خم کاری به دو روش سرد و گرم صورت می گیرد. در فرایند گرم از حرارت استفاده می شود و همچنین در خم سرد از کشش و فشار استفاده می کنند.

از دسته معایب خم گرم در این است که موجب بد فرم شدن و سوختگی ورق استیل می شود و به همین دلیل اکثرا از خم سرد استفاده می کنند و همچنین خم استیل ورق ها با استفاده از تکه های نورد به ضخامت های مورد نظر تبدیل شده و بدین شکل فرم دهی ورق استیل و یا خمکاری ورق نازک صورت می گیرد.

به صورت کلی بلوم قطعاتی استیل های مربع و یا مستطیل با ضخامت بیشتر از ۱۵ سانتی متر هستند که بعد از درگیر شدن با غلطک های مختلف در شرایط حرارتی به ضخامت اصلی و دلخواه رسیده و کشیده می شوند. برای خم کاری ورق استیل از دستگاه هایی مثل خم دستی پرس برک غلتکی و پرس های قدرتمند استفاده می کنند که برش و خمکاری ورق استیل به خوبی صورت می گیرد.

دستگاه خم ورق استیل:

برش و خمکاری ورق استیل با دستگاه های پرس برک cnc صورت می گیرد و این دستگا های سی ان سی به صورت خودکار عملیات خم کاری را به ضخامت تنها چند میلی متر تا قطعه ای به طول ۲۰ متر و… بر روی ورق های فلزی انجام می دهند. دستگاه پرس برک به دو صورت داون فرمینگ و آپ فرمینگ هستند که ورق فلزی حاصل این دو روش ها یکسان بوده و هیچ محدودیتی از نظر کیفیت و دقت و سرعت در تولید ایجاد نمی کنند.

  • خم کن دستی؛
  • خم کن ساده ستونی؛
  • پرس خم کن هیدرولیکی مکانیکی؛
  • ماشین خم کن برقی.

انواع روش های خم کاری:

به طور کلی قطعاتی که خم کاری می شوند، به سه شکل مختلف نیز در می آیند که خمکاری V شکل، خم کاری U شکل و خمکاری گونیایی روی آن ها صورت می گیرد.

  1. خمکاری منحنی شکل؛
  2. خمکاری فلنج؛
  3. خمکاری مستقیم.
خمکاری و فرم دهی ورق استیل

خمکاری در چه زمینه هایی کاربرد دارد؟

این روز ها فرم دهی ورق استیل روشی بسیار رایج و مرسوم شده است که در اصل برش و خمکاری ورق استیل یکی از فرایند هایی می باشد که با روی کار آمدنش انسان در صنعت خمکاری فلزات پیشرفت زیادی کرد. از خمکاری ورق آهن، خمکاری ورق نازک برای تولید باکس های فلزی در صنعت الکترونیک، دامداری و کشاورزی و… استفاده می کنند چرا که خم کاری فلزات یک روش سریع و موثر برای ساخت انواع باکس ها می باشد.

کلام آخر

ما در این مقاله سایت گروه صنعتی ثامن تجارت سعی کردیم تا تمامی اصول مهم برش و خمکاری ورق استیل را ذکر کنیم تا شما بتوانید در این زمینه سطح خود را بالا ببرید. ثامن تجارت برند برتر صنعت ایران می باشد که در زمینه فروش انواع آهن آلات ساختمانی، استیل و فلزات رنگی، پلیمر و… فعالیت می کند که می توانید برای خرید ورق استنلس استیل، خرید ورق گالوانیزه، پانچ و… اقدام کرده و از قیمت ورق آهن ۱ میل و سایر مطلع شوید.

مطالب مرتبط