مشاوره و فروش
02191003181

جدول وزن لوله فولادی 400

852350 image1641969062 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
117 بازدید

نیاز اصلی لوله فولادهای زنگ نزن این است که برای کاربرد یا محیطی خاص در برابر خوردگی مقاوم باشند. استحکام و ویژگی های ساخت نیز در نظر گرفته می شود. بیش از 60 درجه فولاد ضد زنگ وجود دارد. با این حال، کل گروه را می توان به چهار کلاس متالورژیک تقسیم کرد. در تعیین درجه انتخاب، ممکن است برای دستیابی به الزامات عملکرد کلی خدمات، خواص مکانیکی یا فیزیکی اضافی نیز در نظر گرفته شود. اما در این مقاله از سایت ثامن تجارت قصد داریم راجع به وزن لوله فولادی 400 صحبت کنیم. همچنین برای محاسبه آنلاین وزن لوله می توانید به دیگر مقالات ثامن تجارت رجوع کنید.

خواص لوله فولادی سری 400

لوله های سری 400 دارای کروم مستقیم (12-18٪) می باشند. ابن گرید از خواص مغناطیسی بالایی برخوردار است. از ویژگی های خاص گرید 400 می توان به این اشاره کرد که با عملیات حرارتی بسیار سخت می شود. لوله استیل نوع 410 مقاومت بالایی برابر خوردگی د اتمسفر های ملایم، بخار و محیط های شیمیایی دارد. از کاربردهای مهم لوله فولادی 400 می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اتصال دهنده ها
  • قطعات ماشین آلات
  • شفت پمپ

یک آلیاژ است که در برابر آب دریا و بخار در دماهای بالا و همچنین در برابر نمک و محلول های سوزاننده مقاوم است. آلیاژ 400 یک آلیاژ محلول جامد است که فقط با کار سرد سخت می شود. این آلیاژ نیکل ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر خوردگی خوب، جوش پذیری خوب و استحکام بالا را نشان می دهد.

انواع لوله های فولادی سری 400

وزن لوله فولادی 400 در انواع مختلف، با یکدیگر متفاوت هستند. لوله های فولادی گرید 400 انواع بسیاری دارد اما مهم ترین آن ها شامل موارد زیر است:

لوله فولادی ضد زنگ 409

یک گام فراتر از کربن و برخی از فولادهای پوشش داده شده، لوله فولادی ضد زنگ نوع 409 حفاظت عالی در برابر اکسیداسیون و خوردگی را با هزینه اقتصادی ارائه می دهد. برای ساخت پیچیده مناسب است، برای قطعاتی که فرم دهی مشکل دارند و همچنین برای استفاده عمومی ایده آل است.

لوله فولادی ضد زنگ 436

یک لوله فولادی ضد زنگ فریتی، لوله فولادی ضد زنگ 436 از نظر اکسیداسیون، خوردگی و مقاومت در برابر حرارت از نوع 409 عملکرد بهتری دارد و در عین حال دارای مقاومت در برابر سوراخ شدن بالاتری نسبت به نوع 439 است. شکل پذیری عالی آن را برای کاربردهای اگزوز ایده آل می کند.

لوله فولادی ضد زنگ 439

توجه به ترکیب شیمیایی خاص و پردازش خاص باعث می شود که لوله فولادی ضد زنگ نوع 439 مقاومت در برابر اکسیداسیون و خوردگی نسبت به فولاد ضد زنگ نوع 409 و 436 به ویژه در دماهای شدید برتری داشته باشد. آسیاب شده برای بالاترین سطح محیط های سخت.

جدول وزن لوله فولادی 400

جدول وزنی این نوع لوله ها به شرح زیر می باشد:

image1641968787JF min

مزایای لوله استیل سری 400

  • مقاومت در برابر خوردگی برتر
  • مقاومت در برابر پوسته پوسته شدن در دماهای بالا
  • استحکام ذاتی بیشتر از فولادهای کربنی
  • در بسیاری از کاربردها که در آن مواد نازک تر و کاهش وزن لازم است، یک مزیت ارائه می دهد
  • غیر قابل سخت شدن با عملیات حرارتی
  • همیشه مغناطیسی

نتیجه گیری

لوله فولادی 400 به طور قابل توجهی مقاومت خوردگی بالایی دارند و برای استفاده در ساخت و سازهای خارجی ایمن هستند؛ زیرا توانایی بیشتری در مقاومت در برابر آب و هوای سخت دارند. آنها همچنین به طور گسترده در تجهیزات الکتریکی استفاده می شوند. همچنین فولاد ضد زنگ 400، به دلیل توانایی آن در مقاومت در برابر عناصر و در عین حال دور نگه داشتن مواد الکتریکی از آسیب، بسیار مورد توجه است. ما در این مقاله از مجموعه ثامن تجارت در مورد وزن لوله فولادی 400 و کاربردهای آن در صنایع صحبت کردیم. امیدوارم مطالب خوبی بوده باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه