مشاوره و فروش
02191003181

آشنایی با مشخصات فنی کاسه نمد و جدول ابعاد استاندارد آن

Technical specifications of the felt bowl 1
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
454 بازدید

مشخصات فنی کاسه نمد موجب شده تا هر کدام از این انواع بنا بر ویژگی ها، سایز و خصوصیات در صنایع مختلف کاربرد داشته باشند. برخی از این کاسه نمدها از جنس فلز و برخی دیگر پلاستیکی هستند. این محصول با هدف جلوگیری از روغن ریزی شفت و یاتاقان ها ساخته شده است و به کارگیری آن کار زیاد سختی نیست.با وجود این نوع ویژگی‌ها، خرید کاسه نمد برای بیشتر صنایع نیاز است، شما برای خرید آن توانسته با کارشناسان وبسایت ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مشخصات فنی کاسه نمد 

تفاوت در انواع کاسه نمدها به تفاوت در سایز و شکل ظاهری آن ها مرتبط است. در بخش به این مورد اشار شد که کاسه نمدها را به راحتی می توان به کار گرفت. اما نکته ای که باید مورد توجه شما قرار گیرد، این است که تعویض کاسه نمدها کار هزینه بری می باشد. پس بهتر است نکات فنی مورد نیاز برای حفظ سلامت این قطعه به خوبی رعایت گردند. از مشخصات فنی کاسه نمد می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • جنس: Rubber
  • رنج دمای کاری: منفی 40 درجه فارنهایت تا 240 درجه فارنهایت
  • فشار کاری: 10 PSI

برای اطلاع بیشتر در مورد کاسه نمدها به مقاله “کاسه نمد چیست” مراجعه کنید.

موارد موثر بر طول عمر کاسه نمدها 

ویژگی هایی مانند سایز کاسه نمد، جلد کاسه نمد و مواردی از جمله آن چه در ادامه این بخش آمده اند، در مورد کاسه نمدها باید مورد توجه قرار گیرند. به طور کلی ویژگی های کاسه نمدها عبارت اند:

طول عمر کاسه نمدها

ویژگی های موثر شفت بر کاسه نمد

شفت یا میلگرد ترانس برای ساخت انواع ابزار آلات، موتورهای الکتریکی و همچنین ساخت صنایع دفاعی و جنگی مورد استفاده قرار می گیرند. این که شفت دارای چه سرعتی باشد و شکل ظاهری، حفره محور، نوع مایع و شلنگ شفت به چه شکلی باشد بر روی انتخاب کاسه نمد تاثیر گذار خواهد بود.

میزان سختی شفت 

برخی از شفت ها درجه سختی برابر با عدد 30 دارند. با استفاده از این نوع شفت ها می توان طول عمر بیشتریرا برای کاسه نمدها متصور بود. اما میزان مناسب این سختی چقدر باید باشد؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با قرار گیری شفت در معرض سایش، به مرور میزان این سختی افزایش می یابد. به عنوان مثال سختی شفت های فرسوده در حدود 60 است. در چنین شرایطی فرسودگی کاسه نمدها دور از انتظارنخواهد بود.

محوریت شفت

در ادامه مقاله “سایز و مشخصات فنی کاسه نمد” به بررسی محوریت شفت ها و تاثیر آن بر کاسه نمدها اشاره می کنیم. هر چقدر که میزان ناهمواری موجود میان مراکز حفره و شفت بیشتر باشد، عمر کاسه نمد کمتر می شود. دلیل این امر عدم گردش نامناسب شفت می باشد.

روغن مناسب برای کاسه نمد 

مواد کاسه نمد باید با روغن مورد استفاده، سازگار باشد. در صورت استفاده پی در پی از چنین روغنی شاهد حفظ سلامت و فزایش طول عمر کاسه نمد خواهیم بود. به طور کلی اگر از افزودنی های خاص برای روغن مورد استفاده در آب بندی، استفاده شود، ناسازگاری با روغن افزایش و طول عمر کاسه نمد کاهش می یابد.

انواع سایز کاسه نمد

با توجه به موضوع مقاله نیاز است تا به بررسی دقیق سایز و مشخصات فنی کاسه نمدها بپردازیم. بنا بر این بخش حاضر را به معرفی سایز و جدول سایز کاسه نمد در یک نمونه (برای خودروی پراید)، اختصاص داده ایم.

ابعاد انواع کاسه نمد های پراید
۶۳*۵۱*۸٫۵ چرخ جلو پراید
۵۰٫۴*۳۹*۸٫۵ چرخ عقب پراید
۶۸*۵۲*۷٫۱۳ چرخ جلو پراید بیرونی
۵۰٫۵*۳۶٫۵*۷ اویل پمپ پراید
۵۶*۳۵*۹٫۱۵ پلوس پراید
۳۸*۲۲*۸ شفت گیربکس پراید
۴۴*۳۰*۷ جلو میل لنگ پراید
۱۰۰*۸۳*۹ عقب میل لنگ پراید
۲۸*۱۶*۱۵٫۲ ماهک دسته دنده پراید
۲۴*۱۶*۴ دوشاخ کلاچ پراید
۴۴*۳۰*۷ میل سوپاپ پراید
۳۵*۱۵٫۹*۹٫۵ فرمان پراید

در ادامه این بخش از مقاله بهتر است تا کاتالوگ انواع کاسه نمد را بر اساس سایز آن ها در اختیار شما قرار دهیم. این کاتالوگ در قالب جدول به صورت زیر نمایش داده شده است.

سایز کاسه نمد

جدول استاندارد کاسه نمد

ابعاد کاسه نمد نام کاسه نمد
۸۰*۲ کاسه نمد وایتون
۸۰*۶۰*۸ کاسه نمد cfw
۷۶*۸۰ کاسه نمد cfw
۵۵*۸۰*۱۲ کاسه نمد دو لبه فنر دار لاستیکی
۳۲*۱۵*۹ کاسه نمد لاستیکی
۲۲۵*۱۹۲*۱۷ کاسه نمد منجید دار فنر دار
۳۰*۱۵*۷ کاسه نمد پشت فلزی

نتیجه گیری

ابعاد و مشخصات فنی کاسه نمد در این مقاله از سایت ثامن تجارت مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و به عنوان نمونه، سایز کاسه نمدهای موجود در خودروی پراید در قالب یک جدول در اختیار شما قرار داده شد. اگر تمایل به خرید و استعلام قیمت این محصول دارید، بهتر است تا همین حالا به سایت مراجعه نموده و با مشاهده نمودار قیمت محصولات، سفارش خود را ثبت نمایید.

 

سوالات متداول

1.سایز کاسه نمد چقدر است؟

کاسه نمد ها انواع مختلفی دارد که هر کدام دارای سایز های مختلفی می باشد. در جدول این مقاله به صورت کامل ابعاد استاندارد کاسه نمد گذاشته شده است.

2.کاسه نمد چیست؟

کاسه نمدها انواع مختلفی دارند و هر کدام از این انواع بنا بر ویژگی ها، سایز و مشخصات فنی کاسه نمد، در محصولات مختلف صنعتی کاربرد دارند. برخی از این کاسه نمدها از جنس فلز و برخی دیگر پلاستیکی هستند.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه