مشاوره و فروش
02191003181

سایز انواع پروفیل ناودانی چقدر است؟

size all types stud profiles1
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
12 بازدید

ناودانی ازجمله پروفیل‌هایی است که کاربرد فراوانی در انواع ساخت‌وسازها دارد. این دسته از مقاطع شکلی شبیه حرف U انگلیسی دارند و از یک جان و دو بال تشکیل شده‌اند. در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت قصد داریم به معرفی سایز انواع پروفیل ناودانی بپردازیم و شما را با استانداردهای گوناگون آن آشنا سازیم. اگر قصد دارید اطلاعات خود را در زمینۀ ناودانی‌ها افزایش دهید، پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این صفحه با ما بمانید. شما همچنین می‌توانید برای اطلاع از قیمت پروفیل ناودانی مورد نظر خود با کارشناسان سایت ما در ارتباط باشید.

آشنایی با انواع پروفیل ناودانی

ناودانی از جنس‌های گوناگونی مانند آلومینیوم، گالوانیزه و استنلس استیل ساخته می‌شود. برای ساخت ناودانی صنعتی علاوه‌بر فولاد گالوانیزه، از آلومینیوم و کامپوزیت‌های پلیمری نیز استفاده می‌کنند. گونۀ استیل این دسته از مقاطع در ابعاد 8، 10، 12، 14 و 16 با ارتفاع‌های 30 الی 40 میلی‌متر ساخته می‌شود. در ادامۀ آشنایی با سایز انواع پروفیل ناودانی به معرفی دسته‌بندی گوناگون این محصولات فولادی می‌پردازیم.

سایز انواع پروفیل ناودانی براساس شکل ظاهری

ناودانی‌ها را براساس شکل ظاهری به دو گروه ساده و مشبک تقسیم می‌کنند. این گونه که غالباً برای ساخت پل‌های باربری به کار گرفته می‌شوند، دارای ابعاد 8، 10، 12، 14 و 16 بوده و در ارتفاعاتی بین 30 تا 400 میلی‌متر تولید می‌شوند. ناودانی مشبک را نیز معمولاً برای ساخت قفسه‌های فولادی مورد استفاده قرار می‌دهند.

سایز انواع پروفیل ناودانی براساس کاربرد

ناودانی‌ها را برمبنای کاربردی که دارند به دو گروه سبک و سنگین تقسیم می‌کنند. در مقاله‌های پیشین دربارۀ تفاوت ناودانی سبک و سنگین صحبت کردیم. ناودانی سبک به مقطعی گفته می‌شود که وزنی کمتر از وزن معین‌شده در جدول استاندارد اشتال داشته باشد. در حقیقت سایز این دسته از پروفیل‌ها با اندازه‌هایی که در جدول محاسباتی ثبت شده است، مطابقتی ندارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینۀ ابعاد ناودانی سبک سری به مقالۀ مربوطه بزنید.

اما در مقابل ابعاد و وزن ناودانی سنگین کاملاً با چیزی در که در جدول اشتال تعریف شده است، برابری می‌کند؛ بنابراین اگر قصد دارید از سایز پروفیل ناودانی سنگین اطلاع یابید، می‌توانید به جدول استاندارد اشتال مراجعه کنید.

سایز پروفیل ناودانی آلومینیوم

یکی از مهم‌ترین پروفیل‌های موجود که مقاومت بسیار زیادی نیز در برابر خوردگی از خود به نمایش می‌گذارد، ناودانی آلومینیوم است. استانداردهای این ناودانی با استانداردهای آمریکایی مطابقت داشته و دارای وزنی سبک و قابلیت جوش‌پذیری بالا است. این مقطع پرکاربرد ابعادی برابر با 8*8 میلی‌متر داشته که تا 100*100 میلی‌متر نیز قابل تغییر است. از کاربردهای آن می‌توان به ساخت قالب‌های فلزی، ساخت در و پنجره، تولید کفی کامیون و… اشاره کرد.

قیمت پروفیل ناودانی

قیمت پروفیل ناودانی

در نوشتۀ امروز از وب سایت ثامن تجارت به آشنایی با سایز انواع پروفیل ناودانی پرداختیم و شما را با استانداردهای گوناگون این دسته از مقاطع فولادی آشنا ساختیم. همان‌طور که پیش‌تر نیز اشاره کردیم، این دسته از پروفیل‌ها در انواع و ابعاد متنوعی تولید می‌شوند و هر یک کاربرد منحصربه‌فرد خود را دارند. ناودانی‌ها از یک جان و دو بال که به‌صورت عمود روی آن قرار گرفته‌اند تشکیل می‌شوند، و از مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت و خوردگی برخوردارند. اگر قصد دارید از قیمت انواع ناودانی، انواع سپری، ورق روغنی، بولت و مهره، لوله درزدار، انواع نبشی و سایر مقاطع فولادی مورد نظر خود اطلاع یابید، می‌توانید علاوه بر ورود به بخش مربوطه از طریق منوی سایت، با کارشناسان ما نیز در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه