مشاوره و فروش
02191003181

وزن لوله داربستی چقدر است؟

852350 image1641395624 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
17 بازدید

لوله داربست سازه ای موقت است که برای پشتیبانی از سازه اصلی استفاده می شود و در عین حال به عنوان سکویی برای کارگران برای انجام کارهای ساختمانی عمل می کند. حال ما در این مقاله از سایت ثامن تجارت قصد داریم به بررسی وزن لوله داربستی و کاربردهای آن بپردازیم. داربست فولادی از دهه 1950 استاندارد صنعت بوده است. فولاد می تواند بارهای بسیار سنگین را تحمل کند و کارگران می توانند از آن برای حمل تجهیزات و لوازم سنگین استفاده کنند. برای سازه های بلند، فولاد یک ضرورت است؛ زیرا وزن لوله داربست به خودی خود نیازمند استحکام سازه ای است که فقط فولاد می تواند آن را تامین کند.

وزن لوله داربستی چقدر سنگین است؟

لوله داربست فولادی تقریباً 4.5 کیلوگرم در هر متر / 1.3 کیلوگرم در هر فوت وزن دارد. داربست فولادی از لوله های فولادی ساخته می شود که به طور مشترک توسط اتصالات فولادی یا کوپلر تنظیم می شوند. نصب و برچیدن آن ساده است. استحکام بهتر، دوام بیشتر و مقاومت بالاتر در برابر آتش دارد. اگرچه از نظر هزینه مقرون به صرفه نیست، اما ایمنی بیشتری را برای کارگران فراهم می کند. داربست لوله ای بدون نیاز به مهره و پیچ و مهره سریع و آسان جمع می شود.

نوع داربست های فولادی مورد استفاده معمولا فولاد نورد گرم می باشد. در شرایط خاص که خطر کابل های برق بالاسری زنده وجود دارد، می توان از لوله های فیلامنتی از فیبر شیشه ای در یک زمینه نایلونی یا پلی استر استفاده کرد. حال که به پاسخ سوال خود رسیدید و متوجه شدید که وزن لوله داربستی چقدر است، با ما همراه باشید تا در مورد ویژگی های این لوله ها بیشتر صحبت کنیم.

از چه لوله ای برای داربست استفاده می شود؟

لوله های داربست عموما از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. اگرچه داربست بامبو نیز به طور گسترده مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های داربست نیز از FRP و فولاد ضد زنگ ساخته می شوند.

large image1641393827

لوله چه اندازه ای برای داربست استفاده می شود؟

لوله های داربست فولادی گالوانیزه 48.3 میلی متری برای داربست های لوله و کوپلر طراحی شده اند. این لوله ها دارای سطوح گالوانیزه گرم هستند تا ظاهری عالی با دوام کافی در چنین کاربردهایی که هوای شور یا قرار گرفتن در معرض هوای طولانی مدت اجتناب ناپذیر است، ارائه دهند. اما اندازه استاندارد داربست چقدر است؟

داربست عریض منفرد تقریباً 29 اینچ عرض دارد تا بتواند از درهای استاندارد عبور کند. ایده آل برای کار در مناطق شلوغ یا باریک است. در طول های 6، 8 یا 10 فوت موجود است. هنگامی که به درستی مهاربندی شده باشد، می توان برای افزایش ارتفاع داربست پهن منفرد، مجموعه هایی اضافه کرد.

لوله های داربست از چه چیزی ساخته شده اند؟

لوله ها معمولاً از فولاد یا آلومینیوم ساخته می شوند. اگرچه داربست کامپوزیتی وجود دارد که از لوله های فیلامنتی از الیاف شیشه در یک ماتریس نایلونی یا پلی استر استفاده می کند، به دلیل هزینه بالای لوله کامپوزیت، معمولاً فقط زمانی استفاده می شود که خطر کابل های الکتریکی بالای سر وجود داشته باشد که قابل جداسازی نیستند.

نتیجه گیری

داربست ها در معرض نمای بیرونی ساختمان قرار می گیرند، ضد خوردگی یک مشکل است. گالوانیزه کردن وسیله ای است که به طور گسترده برای جلوگیری از خوردگی مورد استفاده قرار می گیرد. لوله های داربستی برای کاهش زنگ زدگی و خوردگی برای عمر طولانی تر محصول و عملکرد بالا گالوانیزه می شوند که این موضوع باعث تغییر در وزن لوله داربستی نیز می شود. همچنین اغلب در نیروگاه ها، پالایشگاه ها و محیط های کارخانه پتروشیمی استفاده می شود. شما می توانید در فروشگاه ثامن تجارت برای خرید انواع لوله به صورت انلاین نیز اقدام نمایید. همچنین جهت مشاوره میتوانید با تیم پشتیبانی ما تماس بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه