مشاوره و فروش
02191003181
LOLEDARBAST.jpg 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
281 بازدید

لوله داربست ۶ متری یکی از انواع لوله های درز دار نورد گرم، است. لوله ها از جمله مصالح پرکاربرد در صنایع گوناگون، به ویژه صنعت ساختمان به شمار می روند. لوله داربستی، نوعی از لوله های صنعتی است که در وزن های مختلف تولید شده و عرضه می شود. صنایع مختلف و پروژه های بزرگ، به طور گسترده ای از این محصول استفاده می کنند. در این مقاله از سایت ثامن تجارت به بررسی وزن لوله داربستی، قیمت و دیگر ویژگی های آن می پردازیم و جدول وزن لوله داربست 6 متری را برای شما قرار داده ایم.

درباره لوله داربستی

معمولاً برای ساخت لوله داربست از فولاد و آلومینیوم استفاده می شود. لوله‌های فولادی معمولاً سنگین‌تر هستند، اما به‌طور استثنایی نیز قوی هستند. لوله های آلومینیومی بسیار وزن سبکی دارند، اما نمی توانند به اندازه لوله های فولادی وزن سازه را تحمل کنند. گاهی اوقات از لوله های کامپوزیتی نیز استفاده می شود؛ اگرچه این لوله ها نسبتاً گران هستند و استفاده از آنها به اندازه لوله های فولادی رایج نیست.
به نقل از ویکی پدیا:

داربَست یک سازه چوبی یا فلزی موقتی است که برای دسترسی به نقاط دشوار به هنگام ساخت یا تعمیر ساختمان‌ها و دیگر سازه‌ها بکار می‌رود.

داربست‌ها که از میله‌های فلزی و چوبی ساخته می‌شوند گاه به عنوان تکیه‌گاه برای بخشی از دیگر سازه‌ها هم استفاده می‌شوند.

ساخت داربست‌ها مهارت ویژه‌ای نیاز دارد زیرا در صورت فروریختن یک داربست خطر تلفات جانی بسیار زیاد است.

قیمت لوله داربستی

محاسبه وزن لوله داربست ۶ متری

قطر لوله داربست 48 میلی متر می باشد. اما وزن آنها نسبت به ضخامت‌شان با یکدیگر تفاوت زیادی دارند. وزن لوله های داربست ۶متری که دارای ضخامت 3 میلی متری می باشد، 26 کیلوگرم است؛ اما اگر همان لوله 6 متری، ضخامت 2.5 میلی متری داشته باشد، 17 کیلوگرم است. همچنین اگر ضخامت 2 میلی متری داشته باشد، وزن آن 13.8 کیلوگرم می باشد.

روش تولید و تعیین وزن لوله داربست 6 متری چگونه می باشد؟

ابتدا رول ورق سیاه تولید شده توسط غلتک داغ باز می شود و سپس توسط دستگاه برش به نوارهای نازک 6 متری بریده می شود و سپس توسط غلتک به آسیاب غلتکی ارسال می شود. به شکل U است و سپس با وارد کردن فشار به شکل O توسط غلتک ها شکل می گیرد و در نهایت با درز جوش و دو طرفه می شود.

به طور کلی داربست ها از میله های چوبی یا فلزی ساخته شده و به عنوان تکیه گاه بخشی از سازه ها استفاده می شوند. ساخت این سازه ها نیاز به تخصص خاصی دارد زیرا در صورت آسیب دیدن می توانند خسارت زیادی به بار آورند. فاصله مناسب داربست از ساختمان حدود 1 تا 4 سانتی متر است. انتخاب مناسب ترین فاصله از نظر معمار از اهمیت بالایی برخوردار می باشد.

لوله داربستی

جدول وزن لوله های فولادی داربست 6 متری

از آنجایی که لوله های داربستی وزن های مختلفی دارند، و میزان وزن آنها از عوامل تاثیرگذار در قیمت می باشد، در این قسمت از مقاله جدول وزن لوله داربستی ۶ متری را در ضخامت و قطر های مختلف آماده کرده ایم. برای اطلاع از قیمت لوله داربست می توانید با کارشناسان ثامن تجارت در تماس باشید؛ زیرا نوسانات ارزی اجازه نمی دهد تا قیمتی دقیق برای شما مشخص کنیم.

قطر لوله(inch) قطر لوله داربست (mm) ضخامت لوله (mm) وزن هر شاخه 6 متری داربست با تیکنس های مختلف (kg)
1.2  1 48 2 14.100
1.2  1 48 2.3 15.900
1.2  1 48 2.5 17.200
1.2  1 48 2.8 19.200
1.2  1 48 3 20.500

نکاتی که هنگام اجرای داربست باید در نظر بگیرید:

اگر ارتفاع ساختمان کم باشد، داربست ها سبک تر هستند. حداکثر ارتفاع این داربست ها حدود 2 متر است. از داربست های بلند در ساختمان های مرتفع استفاده می شود. در این سازه ها از لوله های فولادی به قطر 2 سانتی متر و ضخامت حدود 2 میلی متر استفاده می شود. برای اتصال لوله به این سازه ها از داربست استفاده می شود.

یکی از نکات ایمنی که هنگام کار با داربست باید رعایت شود، استفاده از کفش های ضد لغزش است. هنگام کار باید از کمربند ایمنی نیز استفاده شود. ورود و خروج از سکوی کار نیز باید از راه های مطمئن انجام شود. نردبان ورود به سکوی کار نیز باید به طور محکم به سکو متصل شود.

وزن لوله داربست 6 متری

قیمت لوله داربست ۶ متری

لوله‌های داربست، بخش‌های فلزی هستند که برای ساخت داربست استفاده می‌شوند. این یک سیستم پشتیبانی است که خارج از ساختمان‌ها و سازه‌های در حال ساخت نصب می‌شود. داربست به کارگران این امکان را می دهد تا با بالا رفتن از این سازه های موقت و ایستادن روی سکوها، به سطوح بالایی ساختمان یا سازه دسترسی داشته باشند.

وزن لوله داربستی 6 متری و طول آن با یکدیگر متفاوت هستند؛ همچنین لوله های داربستی نسبت به قطر و ضخامتشان دارای وزن های مختلفی می باشند. در این مطلب، جدول وزن لوله داربست 6 متری را برای شما قرار دادیم و دیگر ویژگی های این لوله داربستی را بررسی کردیم. شما می توانید برای خرید انواع لوله در وزن ها و اندازه های مختلف به فروشگاه ثامن تجارت مراجعه نمایید.

سوالات متداول

وزن لوله داربست 6 متری چقدر است؟
وزن لوله داربست به عواملی چون ضخامت و قطر آن بستگی دارد.

قطر لوله داربستی چقدر است؟

قطر تمام لوله ای داربستی 48 میلی متر می باشد.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه