مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1669737634
۲۶ فروردین ۱۴۰۳
108 بازدید

ممکن است که در ساخت سقف بجای تیرچه از مصالح گوناگون دیگری استفاده می کنند که هر کدام از آن ها دارای مقاومت و کارایی های مختلف هستند. در ضمن برای اجرای آن از سبک های گوناگونی استفاده می کنند. در مقاله مقایسه قیمت انواع سقف ها در سایت ثامن تجارت در مورد قیمت سقف سبک و سنگین توضیح دادیم و شما را با انواع سقف ساختمان آشنا کردیم. در ادامه این مطلب شما را با کم هزینه ترین سقف ساختمان و استفاده از سقف ساخته شده با مصالح دیگر به جای تیرچه آشنا می کنیم.

انواع سقف ساختمان (گران ترین و کم هزینه ترین سقف ساختمان)

چگونه سقف ارزان بسازیم؟ همواره این سوال از دسته سوالات متداولی است که عموم می‌پرسند، اما در حال حاضر سقف های جدید ساختمانی از طریق مصالح ساختمانی پیشرفته و روش های نوین ساخت و ساز، نقش ویژه ای در مقاوم سازی، سبک سازی و افزایش سرعت اجرا کردن پروژه ها دارد. در ادامه شما را با انواع سقف سبک و سریع آشنا می کنیم.

سقف بتنی جدید

از جمله انواع کاربردی ترین و جدیدترین تولید سقف بجای تیرچه، سقف دال بتنی می باشد. از مهم ترین ویژگی های آن می توان به مقاومت بسیار بالا آن در برابر زلزله اشاره کرد. در ضمن ضخامت آن در ساختمان های با مساحت بالا با توجه به طبقات و میزان مقاومت آن ها متفاوت می باشد.

roof instead of beams

سقف فلزی جدید کامپوزیتی

سقف های کامپوزیتی به عنوان انواع سقف سبک و ارزان شناخته می شود. در این نوع سقف ها قابلیت بتن ریزی هم زمان چند سقف وجود داشته و از لانه زنبوری یا پروفیل، بتن و آرماتور حرارتی استفاده می کنند. انواع آن شامل موارد زیر است:

  • سقف های ساده
  • سقف کاذب
  • سقف عرشه فولادی

سقف کامپوزیت کرومیت

در این نوع سقف بجای تیرچه فلزی از تیرآهن استفاده می کنند. همچنین به صورت دال بتنی پوشیده شده و در صورت نیاز با قالب گیری و بتن ریزی، اجرای سقف به پایان می رسد. در آن مصرف تیرچه کاهش می یابد.

سقف پلیمر کرومیت

از کم هزینه ترین سقف ساختمان که برای ساخت سقف بجای تیرچه از بلوک پلی استایرن استفاده می کنند، سقف پلیمر کرومیت می باشد. استفاده از این نوع مصالح موجب کاهش وزن کل سقف شده و میزان مصالح مصرفی را کم می کند. پس جز انواع سقف سبک و ارزان است. برای اجرای سقف کرومیت ابتدا تیرچه ها را بر روی تیرها قرار داده و سپس از طریق میلگرد حرارتی تنش های وارده به سقف را کم می کنند. سپس از طریق بلوک سیمانی، سفالی یا پلی استایرن بخش های خالی سقف را پر می کنند و در آخر با بتن ریزی اجرای سقف به پایان می رسد. از مزایای سقف کرومیت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • اجرای سریع
  • اجرای آسان
  • مقرون به صرفه بودن
  • در دسترس بودن مصالح مصرفی
roof instead of beams 01

سقف ساختمان کوبیاس

این نوع سقف ساختمانی جدید از یک حایل برای جلوگیری از ورود بتن به بخش های که لازم نمی باشد، استفاده می کنند. این نوع حایل ها توپی های می باشند که از جنس پلی اتیلن هستند. هزینه بر بودن و زمان بر بودن این نوع سقف در سازه ها موجب شده تا محبوبیت آن چنانی نداشته باشند.

سقف سبک جدید LCP

این نوع سقف از جمله سقف های است که از ترکیب بتن و فولاد سبک ساخته می شود. سقف lcp به صورت پیش ساخته در کارخانه ساخته و در محل پروژه با اتصالات جوشی به تیرها وصل می شوند. مزایای استفاده از سقف بجای تیرچه LCP شامل موارد زیر است:

  1. کاهش وزن اسکلت ساختمان؛
  2. کاهش هزینه های ساخت؛
  3. سرعت بالای اجرا؛
  4. کاهش وزن و سبک بودن؛
  5. مقاومت عالی در برابر زلزله نسبت به سایر سقف ها.

نتیجه گیری

امروزه با وجود ساخت ساختمان های چند طبقه، سقف هر طبقه به عنوان کف طبقه بالای می باشد. از این رو باید دارای استحکام لازم بوده و در مقابل از نظر وزن نیز سبک باشند. سقف های که از محتوای کم بتن و فولاد استفاده کنند به عنوان انواع سقف سبک و ارزان شناخته می شود. شما می توانید برای ساخت سقف بجای تیرچه از انواع مصالح مصرفی ارزان قیمت تر دیگری استفاده کنید. در این زمینه می توانید از کارشناسان وبسایت ثامن تجارت کمک گیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه