مشاوره و فروش
02191003181
852350 image1628150152 1
3 اردیبهشت 1402
15 بازدید

رول بولت 25: یکی از مهم ترین کار هایی که باید در تولید محصولات مختلف انجام داد و در پروژه های ساختمانی نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است، انجام دادن اتصالات است که به وسیله بولت ها و مهره های مختلف انجام می شود. بولت و مهره از دسته مهم ترین محصولات آهن آلات هستند که در تمامی کار های صنعتی مختلف و صنایع متفاوت کاربرد دارند.

بولت ها انواع بسیار مختلف و متفاوتی دارند و هر کدام از آنها در کار های متفاوتی کارایی دارند و رول بولت ها که به نام انکر بولت یا انکر مکانیکی نیز شناخته می شوند، از دسته محبوب ترین و رایج ترین انواع بولت ها هستند که در کار های بسیار مختلفی از جمله اتصالات مهم در ساختمان سازی کاربرد دارند و در اندازه های متفاوتی نیز تولید می شوند.

در این مقاله در وب سایت ثامن تجارت تلاش داریم تا شما را به طور کامل با بولت ها، رول بولت ها و کاربرد هایشان و همچنین رول بولت 25 آشنا کنیم.

بولت و مهره چیست؟

اتصالات در صنعت از مهم ترین کار هایی هستند که باید انجام شوند تا استحکام سازه یا محصول تضمین شود و این کار معمولا به لطف بولت ها و مهره ها صورت می گیرد.

بولت ها که در زبان عامه به پیچ نیز می گوییم، نوعی بست از جنس میلگرد یا آهن آلات دیگر است که در صنعت ساخت و ساز جهت ایجاد اتصال بین صفحه ورق های مختلف مثل صفحه زیر ستون و فوندانسیون یا اتصالات دیگر در صنعت به کار گرفته می شوند. بولت ها در انواع مختلفی تولید می شوند و کارایی های بسیار زیادی دارد.

مهره ها نیز فلزات حلقه ای شکل گردی هستند که از طریق آن پیچ ها به سطح مورد نظر چفت و بست می شوند. مهره ها در کل به دو دسته مهره های قفل شونده و مهره های خود قفل کننده تقسیم می شوند.

بولت ها و مهره ها در اتصالات مختلف در ساختمان سازی یا تولید محصولات مختلف کارایی های بسیار زیادی دارند و انواع مختلف آنها در کار های مختلف کاربرد دارند.

رول بولت چیست؟

انکر بولت که به نام رول بولت نیز شناخته می شود، رایج ترین نوع بولت مورد استفاده در صنایع مختلف است. کلمه انکر در زبان انگلیسی (Anchor) به معنای لنگر، مهار، چفت و بست به صورت محکم و سخت می باشد و انکر بولت ها نیز نوعی ساده از بولت ها هستند که جهت فیکس نمودن و نصب ماشین ها و ابزار های صنعتی داخل فوندانسیون، همچنین در پروژه های ساختمانی به منظور نصب صفحه (Plate) با ابعاد و ضخامت های مختلف کاربرد دارد.

رول بولت چیست؟

استاندارد های رول بولت

  1. استاندارد FM
  2. استاندارد UL
  3. استاندارد ICC شامل ICC Grouted Masonry و ICC Hollow Masonry و ICC Unreinforced Masonry
  4. استاندارد Cola
  5. استاندارد Miami-Dade
  6. استاندارد NSF 61
  7. استاندارد LEED
  8. ورژن های مختلف استاندارد IBC

اندازه های مختلف بولت ها

تمامی انواع بولت ها در انواع و اقسام اندازه های مختلف و با طول و قطر متفاوت تولید می شوند و کارایی های بسیار متفاوتی دارند و بولت های بزرگ تر و قطور تر برای استفاده در کار های سنگین تر مورد استفاده قرار می گیرند. نکته ای که باید درباره بولت ها و اندازه شان بدانید این است که اندازه طول آنها در کنار اسمشان می آید و آنها را از یکدیگر متمایز می کند. برای مثال رول بولت های 25 که در این مقاله تلاش می کنیم به آنها بپردازیم، رول بولت هایی هستند که 250 میلیمتر یا 25 سانتی متر طول دارند.

رول بولت 25

رول بولت های 25 یکی از رایج ترین انواع رول بولت ها هستند که تقریبا در تمام قطر ها تولید می شوند و کاربرد های بسیار زیادی دارند. رول بولت های 25 با قطر های مختلف به دلیل بلند بودن طولشان نسبت به بسیاری از باقی بولت های دیگر، به مقدار بسیار زیادی در مصارف مختلف کاربرد دارند و بیشتر در صنعت ساختمان سازی مورد استفاده قرار می گیرند.

کاربرد های انکر بولت

کاربرد های انکر بولت و رول بولت 25

کاربرد های سازه ای

  • نصب صفحات فلزی بر روی بتن یا سایر مصالح بنایی به منظور انجام عملیات جوشکاری بر روی صفحه و افزودن قطعه جدید بر روی صفحه نصب شده
  • تقویت و ترمیم سازه های بتنی مثال اتصال دو قطعه پی نواری در یک سازه قدیمی به منظور افزایش سطح پی
  • ادامه عملیات سازه ای در یک سازه بتنی که آرماتور های انتظار به منظور همپوشانی با آرماتور های بعدی وجود ندارد.

کاربرد های غیر سازه ای

  • نصب ساپورت های الکتریکی و مکانیکی بر روی بدنه بتنی
  • کاشت پایه های تجهیزات سبک بر روی کف، دیوار یا سقف مثل دوربین مدار بسته، دوربین کنترل سرعت و …
  • نصب هندریل و گاردریل

در این مقاله در مرجع خرید اینترنتی آهن آلات ثامن تجارت تلاش داشتیم تا شما را به طور کامل با بولت ها، مخصوصا رول بولت ها و کاربرد های آن و همچنین رول بولت های 25 آشنا کنیم.

مطالب مرتبط

ارسال دیدگاه