مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل آجدار چیست؟

852350 image1630243237 1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
17 بازدید

ورق آجدار استیل، ورق های ضخیم استیل به دلیل توانایی زیادی که در تحمل وزن زیاد، قابلیت شکل دهی، امکان اتصال با پیچ و مهره و یا جوش به سطوح دیگر و سرعت بسیار زیاد بارگذاری، محصول مناسبی برای ساخت سطوح افقی می باشند. این موضوع در شرایطی است که سطح صیقلی آنها موجب میشود تا با کم شدن اصطکاک میان اشیاء قرار گرفته بر روی آنها، افراد و یا وسایل نقلیه با رویه مذکور، هر کدام به سمتی لغزیده شده و خطرات جبران ناپذیری را به بار بیاورند.

وجود محصولاتی با خواص و ویژگی های کلی این نوع ورق های فلزی، که به نحوی دارای اصطکاک زیادی هستند، می توانند جایگزینی کاربردی و سودمند برای این عوامل معرفی شوند. در نتیجه اینکه چنین محصولاتی موجب شدند تا ورق استیل اجدار ساخته شود.

مشخصات ورق استیل آجدار

این ورق که در صنعت بین المللی از آن با نام های Diamond plate یا صفحه الماسی ، Chakkered plate یا صفحه شطرنجی و همچنین Tread plate یا صفحه آجدار یاد میشود و همچنین در بازار ایران به آن ورق کف سازی و برجسته هم می گویند. صفحات فولادی هستند که با شکل گیری طرح هایی شبیه بیضی، لوزی، قطره ای، بادامی و عدسی در الگوهای تکراری با اختلاف فاز 90 درجه نسبت به برآمدگی های کناری خود، به صورت سطح ناهمواری که بیشتر در خصوص لزوم و اهمیت آنها صحبت کرده ایم، تولید میشوند.

این فرآورده هایی که با فلز ساخته شده اند معمولا به صورت نورد گرم و یا فابریک به وجود می آیند. هر چند در روش های نوین تر همواری های مورد نظر با کمک پرس و فرو رفتن سنبه درون یک ورق صاف به وجود می آیند. بهتر است بگوییم که در برابر دو روش گفته شده، روش اول مقاومت زیاد و روش دوم قیمت ماسب تری دارد.

کاربرد ورق آجدار چیست؟

قبل از اینکه با شما درمورد کاربردهای ورق اجدار صحبت کنیم، گفتنی است که شما می توانید در کنار استعلام قیمت روز ورق استیل، لیست قیمت ورق آجدار و قیمت ورق استیل 304 را مشاهده کنید و از آخرین قیمت ورق های آجدار توسط ارتباط با کارشناسان سایت ثامن تجارت مطلع شوید.

مهم ترین تفاوت این محصول با ورق فولادی با گرید 304 در طرح های برآمده ای است که این محصول دارد؛ در نتیجه کاربرد آن هم به این همواری ها بستگی دارد. وظیفه اصلی طرح های موجود بر روی این ورق های فلزی، ایجاد اصطکاک است.  بنابراین می توان از این محصولات در زمینه راه سازی، کف زمین و سطوح افقی که در حال گذراندن عملیات های عمرانی هستند استفاده کرد. علاوه بر این در وانت و کامیون های حمل بار برای استقرار و سکون محصولات در حال جا به جایی، ساختن پل های هوایی، راه پله های خروج اضطراری و ایستگاه های اتوبوس؛ رمپ و سطوح شیبدار، ساخت برخی از ماشین آلات صنعتی و … کاربرد دارد.

خاصیت ضد زنگ بودن ورق های آجدار

اگر چه که امکان طراحی و ساخت این محصول با مواد اولیه متفاوتی صورت می گیرد، اما نباید این نکته را از یاد برد که نمونه های قرار گرفته آن در فضای باز در خطر زنگ زدگی و خراب شدن وجود دارد. به همین دلیل محصولاتی که از آنها برای ساخت کف و پله های هوایی ساخته میشود، همگی از نوع ورق استنلس استیل آجدار می باشند. که علاوه بر افزایش اصطکاک، در مقابل تغییرات آب و هوایی نیز مقاومت خوبی دارند.

انواع ورق استیل آجدار

از لحاظ طرح ورق های آجدار، طرح های زیادی دارند که هر شرکت طرح های مخصوص به خود را دارند اما از جنبه لبه هایی که دارند به عاج های زیر تقسیم میشوند:

  • عاج لبه گرد 3 خط ، 4 خط و 5 خط
  • عاج لبه ذوزنقه ای
  • عاج لبه تیز

ابعاد ورق استیل آجدار

ورق های آجدار استیل، از عرض 1 متر و طول 1 تا 6 متر تولید میشوند. علاوه بر آن کویل های آجدار استیل نیز از عرض 1 متر و طول 100 تا 50 متر تولید میشوند. ضخامت این ورق ها از 1 میلی متر تا 3 میلی متر می باشد.

ورق استیل از کجا بخرم؟ | قیمت و خرید ورق استیل

شرکت آهن آلات ثامن تجارت، یکی از بزرگ ترین فروشندگان آهن و ابزار آلات اهنی می باشد و شما می توانید برای خرید آنلاین انواع ورق ها، شیرآلات و اتصالات پیچی و مهره ای، لوله های استیل، پلی اتیلن و … با قیمت مناسب به سایت ثامن مراجعه کنید. ما در این مطلب سعی کردیم تا به طور کامل درمورد اینکه استیل آجدار چیست و اینکه چه مشخصات و کاربردی دارد صحبت کنیم؛ به منظور کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با قیمت ورق استیل 310، قیمت ورق استیل 304 خش دار، ورق استیل نازک و شرایط فروش ورق استیل آجدار با کارشناسان سامانه اینترنتی ثامن تجارت در ارتباط باشید.

مطالب مرتبط