مشاوره و فروش
02191003181

ورق گسکت نسوز چیست؟

852350 image1652502397
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
14 بازدید

ورق گسکت نسوز: ورق گسکت گرین گریت یا ورق کلینگریت از جمله های نسوز است که به دلیل قابلت های خود امکان استفاده در صنایع مختلف را دارا می باشد. از این ورق برای تولید انواع محصولات نظیر واشر کلینگریت نسوز استفاده می شود. این محصول برای آب بندی در بخش های مختلف و به خصوص در برابر بخار آب و فشار هوا بسیار مناسب است. قیمت واشر نسوز در مقایسه با سایر واشرها تقریبا بالاتر است و دلیل آن هم ساخته شدن این واشر از ورق گسکتی است که می تواند در برابر حرارت بالا از خود مقاومت زیادی نشان دهد. در ادامه این مقاله از وب سایت ثامن تجارت همراه ما باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد این ورق در اختیار شما قرار دهیم.

ورق گسکت نسوز

ورق گسکت از ترکیب انواعی از رزین لاستیکی با نام های SBR و NBR ساخته شده است. علاوه بر این رزین های دیگری نیز با ترکیب پودر آزبستی در تولید این محصول موثر هستند. این توضیحی بسیار ساده از ساختار ورق گسکت است و در حقیقت این ساختار پیچیدگی بالاتری دارد. ورق های گسکت دارای ضخامت 0.5 میلی متر تا 6 میلی متر هستند. این ورق ها در ابعاد 150 سانتی متر در 150 سانتی متر تولید می گردند. در مورد انواع این ورق و ویژگی های ر کدام در بخش های بعد توضیحات لازم را ارائه می دهیم.

انواع ورق های نسوز

ورق های نسوز دیگری نیز وجود دارند که هر کدام دارای ویژگی های خاص خود هستند. این ورق ها عبارت اند از:

  • ورق نسوز آزبستی
  • ورق نسوز کلسیم
  • ورق نسوز گرافیت خالص
  • ورق نسوز کلینگریت بدون آزبست
  • ورق نسوز دونیت
  • ورق نسوز تاپ گرافیت

اما انواع ورق گسکت نسوز کدام اند. به طور کل این ورق ها در دو دسته جای می گیرند. ورق نسورز کلینگریت سیم دار و ورق نسوز کلینگریت بدون سیم. این دو دسته در 4 نوع موجود هستند که در ادامه معرفی می گردند.

ورق نسوز کلینگریت سیم دار

علاوه بر رزین های لاستیکی و رزین های دیگر در ترکیب با پودر آزبستی، از سیم فولادی نیز در تولید این ورق استفاده می شود. این امر موجب می شود تا ورق کلینگریت نسوز سیم دار از استحکام مکانیکی بالایی برخوردار شود. لازم به ذکر است که ورق مذکور توان تحمل حرارت تا 850 درجه سانتی گراد را دارا می باشد.

ورق نسوز کلینگریت بدون سیم

این ورق معمولی در مواقع نوعی ورق گسکت نسوز است که در آن سیم به کار برده نشده است. میزان تحمل حرارت برای این محصول تا 550 درجه سانتی گراد تعیین شده است.

ورق نسوز کلینگریت سیم دار گرافیتی

این نوع ورق دارای ساختاری مشابه با ورق کلینگریت سیم دار است اما تفاوت آن ها در این جا است که ورق سیم دار گرافیتی دارای لایه ای از گرافیت بر روی سطح خود می باشد. وجود این لیه به بالا رفتن توانایی ورق جهت تحمل کردن حرارت بالا، کمک می کند.

ورق کلینگریت بدون سیم گرافیتی

ویژگی های این نوع ورق گسکت نسوز نیز از نام آن مشخص است. این ورق از لایه ای از گرافیت برخوردار است که می تواند حرارت تا 600 درجه سانتی گراد را نیز تحمل کند. همین امر موجب تفاوت این ورق با ور بدون سیم معمولی شده است.

ساختار ورق گسکت نسوز

در بخش های قبل در مورد این که ورق گسکت از چه ترکیباتی تشکیل شده است، صحبت کردیم. باید بدانید که این محصول با استفاده از پودر ازبست ساخته شده تا بتواند در برابر حرارت بالا از خود مقاومت نشان دهد. علاوه بر این از رزین های پلاستیکی نظیر SBR و NBR در ساختار این محصول استفاده می شود تا دارای انعطاف پذیری بالایی باشد و بتواند به فرم های مختلفی درآید.

البته دانستن این نکته نیز ضروری است که برخی از متخصصان پودر آزبست را برای سلامتی مضر می دانند. از این رو در ساختار بسیاری از ورق های نسوز، از این نوع پودرها استفاده نمی شود. بنا به تحقیقات انجام شده سازمان جهانی بهداشت نیز امکان سرطان زا بودن این مواد را تایید کرده اند. با این حال این مواد از صنایع قابل حذف نیست چرا که ویژگی های مثبتی داشته و برای تولید محصولات گوناگون مورد نیاز است.

خرید ورق گسکت

ورق گسکت نسوز را می توان از فروشگاه های مجاز و وب سایت های معتبر خریداری نمود. همچنین امکان استعلام قیمت روزانه این محصول برای شما در وب سایت ثامن تجارت به عنوان یکی از معتبرترین سایت های فعال در زمینه فروش آهن آلات و تجهیزات ساختمانی، فراهم شده است. کارشناسان ما به صورت 24 ساعته و آنلاین پاسخگوی سوالات شما عزیزان در مورد ورق کلینگریت، واشر کلینگریت نسور و … هستند و شما را برای تجربه بهترین خریدها راهنمایی می کنند.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه