مشاوره و فروش
02191003181

سایز میلگرد (محاسبه وزن میلگرد + جدول اشتایل میلگرد)

852350 image1649662688
3 اردیبهشت 1402
7 بازدید

نحوه اندازه گیری سایز میلگرد و این که کوچکترین سایز میلگرد چقدر است در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت بررسی می کنیم. سایز نیز مانند سایر ویژگی ها و مشخصات فنی میلگردها می تواند متنوع باشد و این تنوع بر روی کارایی و حتی قیمت میلگرد ساده و اجدار نیز تاثیر می گذارند. از این رو ما موضوع سایز انواع میلگرد اجدار را برای این مقاله انتخاب نموده ایم. با مطالعه این مقاله همراه باشید تا جدول سایز این محصول را در اختیارتان قرار دهیم و به شما بگوییم که سایز میلگرد فونداسیون و همچنین سایز میلگرد خاموت را چطور می توان اندازه گرفت.

سایز میلگرد

در جدول زیر سایز انواع میلگرد بر حسب میلی متر در کنار وزن یک شاخه 12 متری از این میلگرد بر حسب کیلوگرم، ارائه شده است. مطابق با این جدول نسبت مستقیمی میان وزن و سایز انواع میلگردها وجود دارد که نشان دهنده تاثیر این دو فاکتور بر روی یکدیگر است. از ان جایی که قیمت میلگرد در بازار همواره با نوساناتی مواجه است، امکان تعیین دقیق این قیمت وجود ندارد اما می توان آن را به صورت روزانه استعلام نمود. ما در وب سایت ثامن تجارت به شما قیمت این محصول را با نمودار نمایش می دهیم.

ردیفسایز انواع میلگرد – میلی متروزن میلگرد شاخه 12 متری-کیلوگرمقیمت- ریال
185تماس بگیرید
2108تماس بگیرید
31211تماس بگیرید
41415تماس بگیرید
51619تماس بگیرید
61824تماس بگیرید
72030تماس بگیرید
82236تماس بگیرید
92547تماس بگیرید
102858تماس بگیرید
113276تماس بگیرید
123696تماس بگیرید

نحوه تشخیص سایز میلگرد

سایز هر نوع میلگرد را می توان با استفاده از روش هایی که در این بخش از مقاله حاضر، بیان می شوند، تشخیص داد:

تشخیص سایز انواع میلگرد به صورت چشمی

این روش با وجود داشتن درصد بالایی از خطا در برخی از موارد کاربردی می باشد. اما در صورت دسترسی و امکان استفاده از سایر روش ها، توصیه نمی گردد.

استفاده از شابلون

با استفاده از ابزار شابلون نیز می توان سایز انواع میلگردها را تعیین نمود. این مورد یک روش ابتکاری است که در میان اکثر معماران و مهندسان پروژه های مختلف رواج یافته و به راحتی به کار می رود.

با استفاده از شابلون می توان میزان دقت بالاتری را برای تعیین سایز میلگرد شاهد بود. به خصوص در مواردی که شابلون های از پیش آماده مورد استفاده قرار بگیرند. شابلون های آماده بر روی بدنه خود، سایز بندی دارند و می توانند نتیجه دقیقی را به شما ارائه دهند.

تعیین سایز انواع میلگرد با وزن کردن آن

شاید برایتان جالب باشد اما شما می توانید سایز میلگرد را با وزن کردن آن به دست آورید. این روش پیش از آن که آرماتورها بسته شوند، انجام می شود. برای این کار می توان از فرمول زیر نیز استفاده نمود:

وزن یک شاخه یک متری میلگرد= ( 7.850*3.14*شعاع (میلیمتر)*شعاع(میلیمتر)) / 1000

image1649662508سایز میلگرد 2

اندازه گیری میلگرد با ابزار کولیس

سایز میلگرد را می توان با ابزار کولیس نیز اندازه گیری نمود. این ابزار برای اندازه گیری های دقیق و مواردی که از حساسیت بالایی برخوردار هستند، بسیار پر کاربرد است. به عنوان مثال می توان قطر، طول داخلی، خارجی و عمق هر شی را با استفاده از کولیس به سادگی تعیین نمود.

با توجه به این توضیحات می توان این روش را به عنوان دقیق ترین روش در اندازه گیری هر نوع از میلگردها معرفی نمود. میلگردهایی که در ساخت و ساز استفاده بیشتری دارند، از نوع آجدار هستند. این میلگردها با توجه به نوع آج خود در یکی از سه دسته زیر قرار می گیرند:

  • قطر زمینه: قطر میلگرد بدون به حساب آوردن آج
  • قطر اسمی: قطری است که به میانگین نزدیک است و یا استفاده از جدول استاندارد قطر معرفی می گردد.
  • قطر خارجی: قطر خارجی میلگرد است زمانی که آج آن را در محاسبات لحاظ کنیم.

کدام میلگرد مناسب است؟

براساس سایز انواع میلگرد اجدار و همچنین فاکتورهای دیگر نظیر وزن می توان مناسب بودن یا نبودن آن برای یک پروژه را تعیین نمود. به علاوه این که این فاکتورها بر قیمت میلگردها نیز موثر بوده و می توانند بر هزینه کلی پروژه نیز تاثیرگذار باشند. سایز انواع میلگرد ساده و سایز میلگرد خاموت یا سایز میلگرد فونداسیون را می توان با مراجعه به استانداردهای تعریف شده برای این محصول به دست آورد. ضمن این که با در اختیار داشتن این محصول و دسترسی به ابزارهای معرفی شده در بخش قبل از مقاله ثامن تجارت، امکان اندازه گیری سایز این محصول برای شما فراهم خواهد بود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه