مشاوره و فروش
02191003181

خواص آلیاژ آلومینیوم 3105 چیست؟

properties aluminum alloy 3105
۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

امروزه انواع آلیاژ آلومینیوم با رده ها و سری های مختلف در بازار موجود هستند و هر مشتری با توجه به خواص به هر کدام، اقدام به خرید محصول مورد نیاز خود می کند. از این رو خواص آلیاژ آلومینیوم 3105  به عنوان یکی از مهم ترین انواع این آلیاژ نیز بسیار مورد توجه است. از جمله این خواص می توان به قابلیت شکل پذیری مناسب و مقاومت به خوردگی خوب اشاره کرد. ما در این مقاله از سری مقالات و سایت فروشگاهی ثامن تجارت قصد داریم تا در مورد این خواص و همچنین معیارهای تعیین قیمت ورق آلومینیوم 3105 اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم.

خواص آلیاژ آلومینیوم 3105

برترین خواص ورق های آلومینیوم مقاومت شان در برابر خوردگی و زنگ زدگی است. این مقاومت موجب شده تا از انواع این آلیاژ در تولید انواع درب و پنجره ها و همچنین در طراحی نمای ساختمان ها استفاده شود. از طرفی دیگر ورق آلومینیوم 3105 و سایر انواع ورق هایی که از جنس آلومینیوم هستند، به راحتی به شکل و فرم دلخواه در می آیند. به همین دلیل است که می توان از آن ها در تولید انواع محصولات استفاده نمود. به جز این موارد ویژگی ها و خواص دیگری را نیز می توان برای محصول مورد بحث این مقاله برشمرد که در ادامه در مورد آن ها صحبت خواهیم کرد.

استحکام کششی مطلوب

از ویژگی های اصلی آلیاژ آلومینیوم 3105 برخورداری از استحکام کششی مطلوب است. این معیار در حالت آنیل شده برابر با 115 مگا پاسکال است. از طرفی مدول الاستیک کششی این محصول برابر با 69 مگا پاسکال و مدل برشی آن برابر با 25 مگا پاسکال می باشد.

استحکام برشی

از اصلی ترین خواص آلیاژ آلومینیومی 3105 برخوردار از استحکام برشی مناسب است که در حالت آنیل شده برابر با 83 مگا پاسکال است. این مقدا بعد از عملیات کرنش سختی تا حدود 115 مگا پاسکال می رسد.

استحکام تسلیم

آلیاژ آلومینیومی 3105 در حالت آنیل شده، استحکام تسلیمی برابر با 55 مگا پاسکال دارد. زمانی که عملیات کرنش سختی انجام میشود، ایم مولفه تا حدود 195 مگا پاسکال افزایش می یابد. این نکته را باید مد نظر قرار دهید که آنیل از شرابط کار گرم در دمای 34 درجه سانتی گراد یعنی برابر با 650 درجه فارنهایت و همراه با سردسازی با هوا انجام می شود.

کاربرد آلیاژ 3105

در بخش قبل خواصص آلیاژ آلومینیوم 3105 را به شما معرفی کردیم و گفتیم که این محصول دارای چه ویژگی هایی است. در این جا هم لازم دانستیم که موارد به کارگیری این محصول را معرفی کنیم که همگی با توجه به همان ویژگی ها در نظر گرفته می شوند.

  • استفاده در نمای ساختمان ها بیشترین کاربرد برای این آلیاژ به شمار می آید. چرا که این محصول هم ظاهری زیبا دارد و هم این که قابلیت اجرای عملیات آندیزاینینگ برای آن وجود دارد.
  • از آلیاژ آلومینیوم 3105 می توان انواع ناودانی های منازل را نیز تولید نمود. این مورد هم باز به زیبایی این آلیاژ بر می گردد. البته به مقاومت بالای آن در برابر خوردگی و همچنین امکان فرم دهی آن نیز وابسته است.
  • برای تولید بدنه کپسول ها می توان از ان بهره برد
  • برای تولید درپوش های بطری و …
  • ساخت انواع درب و پنجره ها نیز با استفاده از ورق آلومینیومی 3105 امکان پذیر است. به خصوص درب های حمام و سرویس بهداشتی که معمولا در معرض بخار آب و رطوبت قرار دارند و خطر زنگ زدگی آن ها را تهدید می کند.

قیمت ورق آلومینیوم 3105

خواص آلیاژ آلومینیوم 3105  که در بالا مطرح شدند در کنار خاصیت جوشکاری مطلوب آن، موجب شده تا این ورق را بتوان در تولید بسیاری از محصولات در انواع صنایع به کار برد. شرکت بازرگانی آهن ثامن تجارت قیمت این محصول و محصولات مشابه آن را به صورت روزانه و با استفاده از نمودارهایی مشخص و در اختیار شما قرار داده است. این نمودارها امکان مقایسه قیمت محصول را با قیمت ارائه شده از سوی سایر وب سایت ها و فروشگاه ها به شما می دهد. برای مشاهده این نمودارها کافی است به بخش محصولات وب سایت ما مراجعه کنید. شما همچنین می توانید سفارش خرید محصولات ارائه شده را به صورت آنلاین ثبت کرده و نسبت به نهایی کردن آن ها به راحتی اقدام نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه