مشاوره و فروش
02191003181

قیمت پکینگ پلی اورتان

852350 image1636017841 1
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
14 بازدید

قیمت پکینگ پلی اورتان یا پلی یورتان یکی از مهم ترین عوامل در زمان خرید این نوع پکینگ است. این محصول از جمله پکینگ های ضد روغن، ضد سایش می باشد که موجب جلوگیری از نشت سیالات، جامدات، گازها، مایعات و آلاینده های خطرناک به دو صورت پیستونی و گلویی است. به طور کلی پکینگ PU یکی از مناسب ترین جایگزین ها برای انواع لاستیک است؛ که از بهترین پلیمرهای صنعتی است. به طور کلی در ادامه این مقاله از فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت شما را مشخصات، مزایا و خرید آنلاین پکینگ پلی یورتان آشنا می کنیم.

پکینگ پلی اورتان چیست؟

به طور کلی پکینگ ها یکی از قدیمی ترین آب بندها هستند که در چین باستان نیز مورد استفاده قرار می گرفته است. به عنوان مثال موتورهای بخار اولیه نمونه ای از انواع آب بندی هاست. در قرن 19 میلادی به دلیل افزایش و گسترش استخراج نفت، استفاده از این قطعه بیشتر شد. از این رو به دلیل ساختمان ساده، دسترسی آسان و ارزان بودن قیمت پلی اورتان از این آب بند استفاده می کنند.

پکینگ پلی یورتان از جمله سیل های متحرکی است که برای آب بندی پیستون و شافت پمپ ها مورد استفاده قرار می گیرد. جنس آن از لاستیک طبیعی یا مصنوعی و پلاستیک است. در زمان نصب پکینگ PU باید به گونه ای باشد که فشار سیال لبه آب بند به دیواره بچسبد و عمل آب بندی را بهتر انجام دهد.

مزایای پکینیگ پلی اورتان (PU)

  • دارای مقاومت حرارتی بالا نسبت به پکینگ NBR؛
  • تحمل دمایی تا 150 درجه سانتی گراد؛
  • فواید مکانیکی بسیار بالا؛
  • مقاومت شیمیایی بالا؛
  • مقاوم در برابر سایش؛
  • انعطاف پذیری بسیار بالا.

قیمت پکینگ پلی اورتان

عملکرد پکینگ پلی یورتان چگونه است؟

با قرار گرفتن Packing در حفره مخصوص آب بندی از طریق پیچ های گند یا شیار آب بندی، به صورت محوری فشرده می شود. در زمان حرکت شفت و پکینگ pu به خاطر پلاستیسیته پکینگ، نیروی شعاعی ایجاد شده و موجب تماس آن با شفت می شود. در این هنگام ماده روان کار نیز لایه نازک روغنی در سطح تماس را به وجود می آورد که با نام “اثریاتاقان” معروف است.

قسمت های تماسی و غیرتماسی، شکلی مارپیچ ایجاد می کنند که دارای نقش مهمی در جلوگیری از نشتی سیالات می شود و اساس کارایی پکینگ نیز براساس همین لایه های نازک و شکل های مارپیچ صورت خواهد گرفت. در نوع گلویی پکینگ پلی اورتان، لبه بیرونی بلندتر و در نوع پیستونی لبه داخلی بلندتر است. در این صورت با ایجاد فشار سیال باعث چسبیدن لبه ی اب بند به دیواره می شود و کارایی آن را بیشتر می کند.

عوامل موثر بر خرید پکینگ پلی اورتان

به طور کلی پکینگ های پلی یورتان یا PU نوعی از یک طرفه پکینگ های لاستیکی است که به صورت دینامیک بر روی پیستون و شفت قرار می گیرد و یکی از بهترین و کاربردی ترین نوع آن است. در ادامه از این مطلب سایت ثامن تجارت شما را با عواملی که موجب انتخاب این نوع Packing می شود؛ آشنا می کنیم.

قیمت پکینگ پلی اورتان یا پلی یورتان

به طور کلی پکینگ ها نسبت به آب بندهای مکانیکی دارای قیمت پایین تری هستند. هنگامی که تجهیزات بزرگ داریم و به فلزات و الاستومر بیشتری نیاز داریم؛ این تفاوت هزینه بیشتر چشم گیر است.

سادگی نصب

به طور کلی برای نصب پکینگ PU نیازی به باز کردن شفت نداریم؛ از این رو نصب انواع پکینگ ها بسیار آسان تر است و در مدت زمان کوتاهی نصب آن تمام می شود.

شرایط تجهیزاتی

در زمان استفاده از پکینگ ها نیازی به تنظیم دقیق شفت ها و همراستا بودن پمپ و شفت نیست. اما آب بندی های مکانیکی کاملا شرایط متفاوتی دارد.

به طور کلی عملکرد پکینگ پلی یورتان به این صورت است که فشار وارد شده از سیالات را بر بخش پشتی سیل وارد می کند. با افزایش این فشار، چسبندگی لبه ها به دیواره سیلند بیشتر شده و کارایی بهتری خواهد داشت. از این رو موجب پیشگیری از نشتی بیرون می شود. به دلیل پایین بودن قیمت پکینگ پلی اورتان یا پلی یورتان (PU)، یکی از بهترین پلیمر صنعتی در بین انواع آب بندها هستند. شما برای خرید اینترنتی پکینگ pu می توانید به فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت مراجعه کنید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه