مشاوره و فروش
02191003181

ساخت قرقره پلاستیکی

plastic reel manufacturing
۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
83 بازدید

ساخت قرقره پلاستیکی و استفاده از آن برای حمل آسان اثاثیه منزل و سایر وسایل بسیار کار آمد است. این محصول دارای انواع مختلفی هستند که تفاوت شان بیشتر در جنس و وسایل لازم برای ساخت قرقره می باشد. ساخت قرقره بالابر، ساخت قرقره ساده و انواع دیگر قرقره ها در ایران انجام می شود. به طوری که دیگر نیاز به وارد کردن این محصولات به بازار نیست. یکی از مراکز اصلی فروش قرقره کابل پلاستیکی، فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت است. این فروشگاه امکان دریافت قیمت روزانه انواع قرقره و سایر محصولات مشابه آن را به مشتریان می دهد.

ساخت قرقره پلاستیکی

قرقره های لاستیکی و پلاستیکی قابل بازیافت هستند و ساخت آن ها هیچ ضرری به محیط زیست و طبیعت نمی رساند. از طرفی صرفه اقتصادی هم دارد چرا که دوباره می توان از آن استفاده نمود. بیشتر این محصولات از جنس پلیمر ساخته می شوند و به همین دلیل مقاومت بالایی دارند. این محصولات ساخته می شوند تا بتوان از آن ها برای انتقال وسایل بزرگ و اجسام سنگین ازمحلی به محلی دیگر بهره گرفت. بسته بندی آسان، نگهداری راحت محصولات و همچنین امکان نگهداری تعداد زیادی  قرقره در فضایی کم از مزایای این محصول می باشد. در ادامه با انواع این محصول آشنا خواهید شد.

سیستم قرقره چگونه است؟

در ادامه مقاله ساخت قرقره پلاستیکی به شما خواهیم گفت که سیستم قرقره چگونه است و چه عملکردی دارد؟ یک قرقره حداقل دارای یک چرخ و مقداری طناب است. این چرخ معمولا بر روی یک محور و یا دور یک میله می چرخد. یک کابل یا تسمه به این چرخ متصل است که باید حرکت آن توسط سیستم قرقره کنترل و پشتیبانی شود. در واقع قرقره در تلاش است تا قدرت را بین میله و کابل یا تسمه منتقل نموده و تغییر جهت آن ها را میسر کند. این محصول ممکن است دارای یک یا چند شیار باشد. این شیارها در لا به لای لبه ها در هر دو طرف قرقره تعبیه شده اند تا کابل را به درستی نگه دارند.

کاربرد قرقره پلاستیکی

ساخت قرقره پلاستیکی دارای مزایای زیادی است. این مزایا زمانی مورد توجه قرار می گیرند که نیاز است تا یک سری وسایل سنگین را جا به جا یا تغییر وضعیت دهیم. نکته مهم این لست که قرقره را می توان در هر جایی مستقر و از آن استفاده نمود. یک قرقره نیرویی بیش از توان یک انسان را برای بلند کردن و جا به جایی اجسام، اعمال می کند. این محصول را بنا به وزن اجسام می توان به صورت تکی و یا به طور همزمان به وسیله چند قرقره مورد استفاده قرار داد. از یک قرقره پلاستیکی برای حمل بارهای کوچکی که باید  همشه در حال انتقال باشند نیز استفاده می شود. یعنی آن را در جای مخصوصی قرار داده و برای انتقال اجسام سبکی که باید همیشه در یک مسیر خاص جا به جا شوند، مورد استفاده قرار می دهند.

انواع قرقره ها

ساخت قرقره پلاستیکی در دو نوع انجام می شود. یکگی قرقره ثثابت و دیگری قرقره متحرک. نوع ثابت قرقره فقط از یک طناب استفاده می کند. اما در حالتی که در سیستم قرقره دو طناب برای نگه داشتن یک جسم مورد استفاده قرار گیرد، نوع آن، متحرک خواهد بود. زمانی که جهت نیرو توسط سیستم قرقره تغییر می کند، فرد می تواند از وزن خود برای بالا بردن میزان فشار استفاده نموده و به این ترتیب جا به جا کردن اثاثیه سنگین امکان پذیر شود.

وسایل لازم برای ساخت قرقره

قطعات و اجزای یک قرقره عبارت اند از:

توپی چرخ قرقره

توپی همان قسمت مرکزی قرقره است که یک سوراخ برای میله دارد.

نمای خارجی

قسمت های اطراف قرقره که نمای بیرونی نامیده می شوند. این نما از مرکز امتداد یافته و از هر دو طرف به سمت پایین کشیده شده است. قسمت میانی کمی بیرون زده و با نام تاج شناخته می شود. این نما در حالت کلی  ممکن است ساده و یا دارای شیاری به شکل حرف V باشد.

بازوها

قسمت هایی که اتصل میان توپی و نمای خارجی را فراهم می کنند، بازو نام دارند. در هر قرقره ممکن است تعداد بازوها با قرقره دیگر متقاوت باشد. دلیل این امر تفاوت در قطر و نوع کاربرد قرقره خواهد بود. برخی از قرقره ها دارای چهار بازوو برخی دیگر شش یا هشت بازو دارند.

منفذ

سوراخی که در بخش توپی قرقره تعبیه شده، با نام منفذ شناخته می شود.

مرکز فروش قرقره پلاستیکی

شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت، به عنوان یکی از مراکز فروش انواع قرقره نظیر قرقره پلاستیکی بادی و سایز ملزومات ساخت و ساز، فروش قرقره کابل پلاستیکی و دیگر محصولات مرتبط را با قیمتی مناسب انجام می دهد. با توجه به تغییرات بازار، قیمت قرقره پلاستیکی ثابت نیست و کارشناسان واحد فروش ما آمادگی ارائه قیمت این محصول به صورت روزانه را به شما عزیزان دارند. همچنین شما می توانید روش ساخت قرقره پلاستیکی و انواع دیگر قرقره را در بخش دانشنامه آهن آلات وب سایت ما مشاهده نموده و فرا بگیرید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه