مشاوره و فروش
02137163

کاشت میلگرد در بتن، روشی برای مقاوم سازی پایه ساختمان ها!

852350 image1665902027
۲۰ فروردین ۱۴۰۳
3 بازدید

کاشت میلگرد در بتن یکی از جدیدترین تحولات در ساخت و ساز های ساختمانی، ساخت سازه های بتنی برای مقاوم سازی و تقویت ساختمان ها می باشد که بسیار مهم و ضروری می باشد. با کاشت میلگرد در سازه های بتنی می توانید اجزا و سازه های فولادی را به سازه های بتنی متصل کنید. فروشگاه اینترنتی ثامن تجارت از دسته فروشگاه های اینترنتی می باشد که می توانید قیمت هر شاخه میلگرد را از طریق این سایت معتبر مشاهده کنید.

ضوابط کاشت میلگرد در بتن:

کاشت میلگرد در بتن راهکاری اقتصادی برای مقاوم سازی سازه های بتنی می باشد که با این روش می توانید نواقص را بر طرف کرده سازه های بسیار مقاومی ساخت. توجه داشته باشید که عدم داشتن دانش کافی برای کاشت میلگرد در بتن بسیار مهم است و در صورت درست انجام نشدن کار به نتیجه مثبتی نخواهید رسید. در اصل برای کاشت میلگرد در بتن باید مقاومت کششی کل از مقاومت کششی میلگرد بیشتر باشد چرا که کاشت میلگرد از مهم ترین قوانین برای مقاوم کردن سازه های بتنی است.

چیزی که سبب شده است تا ساخت و ساز های بتنی بسیار مورد توجه قرار بگیرند در این است که ساخت و ساز های بتنی قابلیت اتصال به بتن های قدیم را داشته و اتصال اجزا و سازه های فولادی به سازه های بتنی با روش کاشت آرماتور و بولت می باشد و همچنین از چسب کاشت میلگرد نیز برای کاشت میلگرد ها استفاده می کنند.

در اصل روش کاشت بولت و آرماتور یکی از روش های اقتصادی و کاربردی برای تقویت سازه ها می باشد که با این روش می توان به رفع نواقص اجرائی نیز پرداخت. داشتن دانش زیاد و طراحی، اجرای کاشت میلگرد و آرماتور در بتن اهمیت زیادی داشته است که در اصل انتخاب چسب کاشت میلگرد نیز اهمیت زیادی داشته است چرا که برای اتصال بهتر بین بتن و آرماتور بکار گرفته می شود.

چسب کاشت میلگرد

عمق کاشت میلگرد در بتن:

چند سالی است که روش کاشت میلگرد بسیار رواج پیدا کرده است به گونه ای که از کاشت میلگرد برای مقاوم سازی سازه های بتنی استفاده می کنند و این روش، روشی بسیار کاربردی برای تقویت سازه های بتنی است که در اصل کاشت میلگرد همانند عملیات بتن ریزی در جهت تقویت و یا اصلاح یا افزودن عضو جدیدی به سازه ها می باشد که اگر کوچک ترین ضعفی در سازه وجود داشته باشد با کاشت میلگرد می توان آن را تقویت کرد.

در اصل باید گفت که کاشت میلگرد همانند دیگر کار ها دارای اصول و قوانین خاص مربوط به خود می باشد که هر شخصی که قصد اجراء کاشت میلگرد در بتن را دارد باید به آن دسته از قوانین عمل کند. آیین نامه های طراحی سازه های بتنی طی سال های گذشته پیوسته بودن بین بتن و میلگرد را کلید اصلی رسیدن به کارکرد درست سازه های بتن مسلح دانستند اما در اصل بتن مسلح یک نوع کامپوزیت بتن و میلگرد می باشد و عملکرد بهینه سازه بتن نیازمند پیوستگی بین میلگرد و بتن می باشد.

معایب کاشت میلگرد:

شما قبل از شروع انجام هر کاری ابتدا باید نحوه کار و سبک کاری خو را بسنجید و انجام آن را به افراد خبره در این زمینه نیز بپارید در اصل اگر بخواهیم معایب کاشت میلگرد را بیان کنیم باید گفت که این روش تا کنون هیچگونه عیب و ایرادی نداشته و در اصل به وجود آمدن هرگونه اشکال و یا ایرادی می تواند ناشی از انتخاب نادرست مصالح و یا روش اجرای نادرست سازه خواهد بود.

قیمت هر شاخه میلگرد:

توجه داشته باشید که خرید های خود را از طریق سایت ها و یا فروشگاه های معتبر انجام دهید که کیفیت مصالح ساختمانی خیلی خوبی داشته باشند. مسلما قیمت هر شاخه میلگرد متغییر بوده است و دارای نوسانات زیادی نیز می باشد که به عنوان مثال مسلما به دلیل نوع ساخت های متفاوت هر میلگرد، قیمت میلگرد ۱۶ با قیمت میلگرد ۱۴ و… متفاوت خواهد بود.

روش های متداول کاشت میلگرد در بتن

کلام آخر:

با توجه به اینکه امروزه ساخت و ساز های ساختمانی گشترش یافته اند و به دلیل افزایش جمعیت مسلما ساخت خانه های آپارتمانی نیز افزایش پیدا کرده است که حتما باید بدین صورت ساخت و سازه های سازه های ساختمانی باید از پایه و بنا دارای استحکام بالایی باشند. گروه صنعتی ثامن تجارت از نمونه گروه های تجاری موفق در زمینه فروش انواع میلگرد ساده، میلگرد آجدار، میلگرد زیگزاگ، کلاف، بولت و مهره می باشد که می توانید از قیمت آنلاین آهن و میلگرد اطلاع پیدا کنید.

مطالب مرتبط