مشاوره و فروش
02191003181

تفاوت شفت فسفر برنز و میلگردهای ساختمانی

852350 image1641968441 1
۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
19 بازدید

شفت فسفر برنز یا میلگرد فسفر برنز به عنوان مواد اولیه مهم در صنعت شاخته می شود. این محصول در میان صنعتگران با نام های متنوعی شناخته می شود که از آن جمله می توان به میلگرد کششی، شفت فولادی و ترانسمیسون اشاره کرد. اما نکته مورد توجه در اینجا کاربرد فراوان انواع شفت صنعتی است. به دلیل هیمن کاربردها است که ما تصمیم داریم در این مقاله از وب سایت ثامن تجارت، نتایح تجربیات و بررسی های خود را در مورد شفت و انواع آن، در اختیار شما بگذاریم. پس توصیه می کنیم که حتما تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

شفت فسفر برنز

فسفر برنز ب دلیل ویژگی ها و خواص منحصر به فرد خود برای ساخت انواع ابزارها و محصولات در صنایع مختلف، مورد استفاده قرار می گیرد. شفت فسفر برنز نمونه ای از محصولات ساخته شده از ین آلیاژ مفید است که ما در اینجا قصد ارئه توضیحاتی در مورد آن را داریم. به طور کلی این شفت ها برای تولید ابزار و یراق آلات به کار می روند. به عنوان مثال می توان مغزی لولای درب و همچنین بخش های مختلف قفل های آویزی را جزو کاربردهای این محصول، نام برد.

تفاوت شفت فسفر برنز و میلگردهای ساختمانی

آن چه که باید در مورد شفت ها بدانید این است که شفت های صنعتی و میلگردهای ساختمانی به هیچ عنوان جایگزین مناسبی برای یکدیگر محسوب نمی شوند. به عبارتی دیگر نمی توان از انواع شفت صنعتی برای ساختمان سازی استفاده کرد و از طرفی دیگر، میلگردهای ساختمانی، هیچ مورد استفاده ای در صنعت ندارند. این میلگردها در بدنه خود آج هایی دارند و به همین دلیل با نام میلگردهای ساختمانی هم شناخته می شوند.

اما ظاهر شفت فسفر برنز چگونه است؟ این شفت ها یا میلگردهای صنعتی سطحی کامل صاف و بدون آج دارند. ضمن این که شفت های ساخته شده از فسفر برنز بسیار براق هستند و هیچ گونه برجستگی در بدنه خود ندارند.

کاربردهای شفت صنعتی 

پیش از این هم در مورد کاربرد اصلی شفت بیان نمودیم که این محصول در صنایع مختلفی کار برد دارد. همچنین گفتیم که از آن برای ساخت انواع یراق و ابزار آلات استفاده می شود. اما به جز این، از شفت فسفر برنز یا همان میلگرد کششی برای ساخت موتور الکتریکی و صنایع جنگی نیز بهره برداری می شود. ما در ادامه همین بخش، به بررسی موردی هر کدام از این کاربردها خواهیم پرداخت.

شفت

به کارگیری شفت ها در صنایع دفاعی

با توجه به توضیحات ارائه شده، به خوبی می دانید که فسفر برنز و محصولات ساخته شده از آن، دارای کیفیت مطلوبی هستند. از آن جایی که ساخت وسایل و ادوات جنگی به دلیل حساسیت زیاد، نیاز به کیفیت بالا دارند، پس انتخاب شفت فسفر برنز برای ساخت چنین تجهیزاتی، ایده مناسبی خواهد بود. حساسیت زیاد این تجهیزات به دقت در عملکرد آن ها برمی گردد. چرا که کاهش این دقت ممکن است منجر به خسارات جبران ناپذیر مالی و جانی شود.

ساخت موتور الکتریکی با شفت 

استفاده از شفت ها در ساخت موتور الکتریکی به میزانی است که نام دیگر شفت را میلگرد ترانس یا شافت ترانس گذاشته اند. این قطعه در تبدیل انرژی الکتریکی به انرژی مکانیکی در موتورهای الکتریکی بسیار موثر است. این کار با استفاده از یک مدار مغناطیسی که حول محور شفت ایجاد می شود، صورت می پذیرد. به دلیل نیاز به تحمل فشار بالا بر روی این قطعه و همچنین به دلیل دور بالای موجود، نیاز است تا شفت شکل و به خصوص برجستگی های خود را حفظ کند. از این رو از شفت های فسفر برنز برای موتورهای الکتریکی بهره گرفته می شود.

استفاده از شفت فسفر برای ساخت بزار الات

همانطور که پیش تر هم اشاره شد، شفت فسفر برنز برای ساخت ابزار و یراق آلاتی نظیر ساخت مغزی لولا یا حتی بخش سخت پیچ گوشتی استفاده می شود. این که ساختار هر کدام از این محصولات با یکدیگر متفاوت باشد، مساله تازه ای نیست. اما آن چه که در این جا مورد توجه قرار می گیرد، میزان فشار وارده بر شفت است که میزان کیفیت آن را مشخص می کند.

قیمت شفت فسفر برنز

در این مقاله از سری مقالات وب سایت ثامن تجارت در مورد شفت فسفر برنز، ویژگی ها و کاربردهای آن صحبت کردیم. اگر قصد دارید این محصول یا محصولات ساخته شده از فسفر برنز مانند ورق یا میلگرد فسفر برنز را خریداری نمایید، بهتر است تا این کار را از فروشندگان و سایت های معتبر انجام دهید. دلیل این امر نیاز به کیفیت بالا در محصول است. در نتیجه این امر و به پیروی از کیفیت شفت، محصول نهایی مانند موتورهای الکتریکی نیز، دارای کیفیت قابل قبولی خواهد بود.

منبع : avivametals.com

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه