مشاوره و فروش
02191003181

پکینگ تراش چه کاربردی دارد؟

packing lathe
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
45 بازدید

پکینگ تراش: از قدیمی ترین آب بندها هستند که در اکثر کشورهای جهان از جمله چین به کار گرفته می شده اند. پکینگ تراشی یکی از مراحل آماده سازی پکینگ برای استفاده است. این کار با استفاه از دستگاه های مخصوصی انجام می شوند که دوره های کار با این دستگاه ها در بسیاری از آموزشگاه ها نیز برگزار می گردد.

موترهای بخار اولیه نیز از پکینگ برای آب بندی موتورهای بخار قدیمی استفاده می شده است. این محصولات دارای ساختاری ساده و دسترسی مناسب هستند که این ویژگی ها موجب شده تا این محصول با قیمت مناسبی نیز ارائه شود. آن چه در این مقاله توسط فروشگاه آنلاین ثامن تجارت ارائه شده، توضیحاتی در مورد ساخت، نحوه عملکرد و موارد کاربرد این محصول است.

پکینگ تراش

پکینگ تراش یکی از دستگاه های ارائه شده برای تولید انواع پکینگ ها جهت آب بندی است. آب بندی معمولا با هدف جلوگیری از نفوذ آب و سایر سیالات و همچنین هوا، بخار آب و گاز است. پکینگ ها دارای اناوع مختلفی هستند و هر کدام دارای میزان مقاومت مخصوص به خود بوده و برای کاربردهای خاصی به کار می رود. مهم ترین آن ها درزگیر نواری است. این محصول برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار می تواند مفید باشد؛ اما به هیچ عنوان قدرت جلوگیری از نشت گاز را ندارد.

ذکر یک نکته در مورد انواع پکینگ ها لازم است که پکینگ ها اصلا توانایی ممانعت از نشتی به صورت صد در صد را ندارند. این مورد حتی در زمان هایی که نمی توان نشتی را با چشم دید نیز صدق می کند. در برخی از موارد به خصوص زمان هایی که با گاز و بخارهای سمی سر و کار داریم، نمی توانیم اطمینان از ایمن بودن این نوع آب بندی داشته باشیم.

ویژگی های پکینگ

در ادامه مقاله پکینگ تراش، باید در مورد ویژگی های انواع پکینگ صحبت کرد. چرا که با دانستن این ویژگی ها و مزایا و معایب این محصول می توانید نسبت به خرید یا عدم خرید آن تصمیم گیری کنید.

دسترسی به محفظه آب بندی

پکینگ ها در بسیاری از موارد دچار خوردگی می شوند. به همین دلیل باید در هنگام خرید یک پکینگ، به در دسترس بودن محفظه آب بندی توجه داشت. در این رابطه باید بدانید که طول عمر این محصول پایین است و تنها هزینه کمی را باید خرید اولیه آن پرداخت؛ نه برای تعویض آن.

تعمیر و نگهداری

در مورد تعمیر و نگهداری پکینگ ها باید گفت که گاهی اوقات این امر هزینه بالایی را به خود اختصاص می دهد. چرا که تعویض یا تعمیر این آب بندها با توجه به موقعیت قرارگیری شان ممکن است نیاز به نیروی انسان و صرف زمان زیادی داشته باشد.

مصرف انرژی

در این بخش از مقاله پکینگ تراشی در مورد مصرف انرژی پکینگ ها صحبت خواهیم کرد. زمانی که از پکینگ ها استفاده می شود، معمولا میزان مصرف انرژی بالا رفته و حتی ممکن است به 6 برابر بیشتر از سایر آب بندها هم برسد. به همین دلیل است که در برخی موارد استفاده از آب بندی های مکانیکی در مقایسه با به کارگیری پکینگ ها مناسب تر و به صرفه تر خواهد بود.

کم شدن غلظت محصول

دربرخی از موارد استفاده از پکینگ می تواند باعث کاهش غلظت مواد و رقیق شدن آن ها شود. همچنین ممکن است تا میزان آلودگی فراورده نهایی نیز زیاد شود. چرا که نیاز است تا برای سرد شدن برخی مواد یک دور چرخش آب صورت بپذیرد. این موضوع بیشتر در دستگاه هایی صدق می کند که  از پکینگ برای اب بندی خود استفاده می نمایند.

قیمت پکینگ بیشتر است یا آب بندهای مکانیکی

شرکت بازرگانی ثامن تجارت در این مقاله خود با عنوان پکینگ تراش در مورد آب بندی با پکینگ مطالبی را ارائه داد. شما با مطالعه این مقاله دریافتید که پکینگ یک روش آب بندی قدیمی است و معایبی را به همراه داشته که موجب رایج شدن آب بندی های مکانیکی در دنیای امروز شود. اما قیمت کدام یک بیشتر است و دست آخر کدام یک از نظر هزینه، به صرفه تر خواهد بود. باید به این نکته توجه کنید که خرید قطعات و کسب تجربه برای کار با آب بندهای مکانیکی هزینه بر است. اما در رو این روش نرخ بازگشت سرمایه بسیار بالاتر از روشی است که در آن از پکینگ استفاده شده باشد. دلیل این امر به همان بالا بودن هزینه تعمیر و نگهداری پکینگ باز می گردد. در وقع به دلیل پایین بودن طول عمر پکینگ ها نسبت به روش های آب بندی جدید، می توان هزینه اولیه برای به کارگیری این محصولات جدید به جای پکینگ را توجیه نمود.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه