مشاوره و فروش
02137163

ورق استیل یک میل چیست و چه کاربردهایی دارد؟

One mill steel sheet
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
3 بازدید

ورق استیل یک میل یکی از ابعاد ورق‌های استیل است که ضخامت آن یک میلی متر است و با طول و عرض‌های متفاوت تولید می‌شود و در کاربردهای متناسب به کار برده می‌شود. قیمت ورق استیل یک میل و دیگر ابعاد تولید شده بسیار به صرفه و اقتصادی است و افراد می‌توانند با انتخاب انواع ورق استیل با توجه به نیاز خود، با کیفیت‌ترین محصولات را تولید کنند و یا در موارد متناسب از آنها استفاده کنند. در این محتوا از سایت ثامن تجارت همراه شما هستیم تا کاربردها و ویژگی‌های ورق استیل یک میل را به شما معرفی کنیم تا بتوانید با چشم باز و با توجه به نیاز خود بهترین نوع ورق را انتخاب کنید.

ترکیبات ورق استیل یک میل

ورق‌های استیل، صفخات بزرگی هستند که بر پایه آهن ساخته شده‌اند. در ترکیب شیمیایی این آلیاژ از عناصری مثل کروم، آهن، کربن، نیکل، مس، نیوبیوم، مولیبدن، سلنیوم، تیتانیوم، آلومینیوم و سیلیسیم استفاده شده است. وجود هر کدام از این عناصر موجب پدیداری ویژگی منحصر به فردی در ورق استیل می‌شود؛ برای مثال کربن باعث سختی ورق استیل می‌شود و هر چه میزان کربن استفاده شده در ترکیب آلیاژ بیشتر باشد، سختی ورق افزایش پیدا می‌کند. پس کربن استفاده شده در آلیاژ استیل ارتباط مستقیمی با میزان استحکام ورق استیل دارد.

انواع ورق استیل یک میل

ورق استیل در انواع مختلفی تقسیم بندی می‌شود که دسته بندی ورق استیل بر اساس نوع آلیاژ و نوع کاربرد از مهم‌ترین دسته بندی‌های ورق استیل می‌باشد.

انواع ورق استیل یک میل

انواع ورق استیل یک میل بر اساس نوع آلیاژ

ورق استیل یک میل را بر اساس نوع آلیاژ، به انواع زیر دسته بندی می‌شوند:

ورق استیل 301

ورق استیل 302

ورق استیل 303

ورق استیل 304

ورق استیل L304

ورق استیل 309

ورق استیل S309

ورق استیل 316

ورق استیل 317

ورق استیل 404

ورق استیل 408

ورق استیل 409

ورق استیل 410

ورق استیل 420

ورق استیل 430

ورق استیل 446

ورق استیل سری 300 و ورق استیل سری 400 از رایج‌ترین، محبوب‌ترین و پرکاربردترین سری‌های ورق استیل هستند و واضح است که موارد بالا، زیر مجموعه سری 300 و 400 هستند. همچنین قیمت ورق استیل در هر کدام از موارد ذکر شده متفاوت است و بر اساس نوع عنصر و مقدار عنصر به کار رفته شده قیمت ورق استیل تعیین می‌شود. شما باید دقت داشته باشید که بر اساس نیاز و کاربرد خود، نوع ورق استیل را انتخاب کنید.

انواع ورق استیل یک میل بر اساس نوع کاربرد

ورق استیل یک میل بر اساس نوع کاربرد، شامل ورق استیل صنعتی و ورق استیل دکوراتیو می‌شود که البته باید اشاره کرد که این دو نوع ورق از رایج‌ترین ورق‌های استیل است.

ورق استیل صنعتی

ورق استیل بیشتر در صنایع به کار برده می‌شود و در دو نوع بگیر و نگیر تولید و عرضه می‌شود. ورق استیل بگیر به ورقی گفته می‌شود که به آهنربا جذب می‌شود و ورق استیل نگیر دقیقاً برعکس ورق استیل بگیر است و خاصیت مغناطیسی ندارد. همچنین توجه کنید ورق‌های صنعتی در کشور ما تولید نمی‌شوند و وارداتی هستند و تامین کنندگانی مثل فروشگاه ثامن تجارت آنها را عرضه می‌کنند تا شما بتوانید در خرید ورق استیل صنعتی کم‌ترین دشواری و بیشترین سود را تجربه کنید.

ورق استیل دکوراتیو

ورق استیل دکوراتیو در زیبا سازی محیط و دکوراسیون استفاده می‌شود. این محصول در انواع ورق دکوراتیو مات، براق و خشدار تولید می‌شود. در تولید این ورق از فلزاتی مثل تیتانیوم، زیرکونیوم و آلومینوم استفاده می‌کنند تا سطح ورق پوشش دهی شود.

ویژگی‌های ورق استیل یک میل

اصلی‌ترین دلیل استفاده از ورق استیل در صنعت، کاربردها و ویژگی‌های فوق العاده این آلیاژ است. متوجه شدید که آلیاژهای مختلفی از ورق استیل موجود است که هر کدام از آنها استانداردها و مشخصات فنی مختص به خود را دارد. شباهت‌ها و تفاوت‌هایی در کاربرد همه آنها وجود دارد که مربوط به عناصر استفاده شده در آنها است؛ برای مثال کروم در افزایش مقاومت ورق استیل در برابر خوردگی نقش بزرگی دارد که با تشکیل یک لایه اکسیدی روی سطح استیل، اجازه عبور به اکسیژن و مواد خورنده نمی‌دهد. ویژگی کلی ورق استیل فقط به این مورد خلاصه نمی‌شود و موارد زیر از مهم‌ترین ویژگی‌های ورق استیل است که موجب ایجاد تفاوت بین ورق استیل و دیگر آلیاژها شده است:

  • قابلیت تمیز و استریل شدن
  • امکان بازیافت و استفاده مجدد
  • داشتن خواص مکانیکی مطلوب
  • داشتن مقاومت بالا در برابر انواع خوردگی‌ها
  • طول عمر مفید بالا و نیاز به حداقل هزینه نگهداری
  • قابلیت حفظ خواص در حرارت و گرما و همچنین دماهای برودتی
  • داشتن ظاهر جذاب و زیبا و توانایی پولیش شدن با کیفیت‌های متنوع مات و براق
  • داشتن قابلیت جوشکاری، ماشین‌کاری، ریخته‌گری، فورج، کشش عمیق و خم‌کاری
ویژگی ورق استیل یک میل

کاربردهای ورق استیل یک میل

ویژگی‌های خارق العاده ورق استیل از کسی پنهان نمانده است؛ به همین دلیل توجه افراد و صنایع به آن جلب شده و موجب به کاربردن آن در موارد و صنایع مختلفی شده است که به آنها اشاره می‌کنیم:

  • صنعت خودرو سازی و وسایل نقلیه
  • ساختمان و دکوراسیون داخلی
  • صنعت پتروشیمی و گاز
  • صنعت الکترونیک و برق
  • صنعت کشتی ‌سازی
  • صنعت خوراکی

نکات تکمیلی درباره ورق استیل یک میل

ورق استیل یک میل در طول و عرض‌های متفاوتی توسط کارخانجات داخلی و خارجی تولید و به بازار عرضه می‌شود. انتخاب ورق مناسب برای موارد مورد نیاز، احتیاج به آشنایی با کاربردها و ویژگی‌های ورق استیل و همچنین انواع مختلف ورق استیل دارد. اگر قصد خرید ورق استیل یک میل را دارید و از انتخاب خود مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم با کارشناسان متخصص مجموعه فروشگاهی ثامن تجارت در ارتباط باشید تا علاوه بر تکمیل اطلاعات و اطمینان از انتخاب خود، خرید خوبی را تجربه کنید. ضمناً لیست قیمت ورق استیل در انواع و ابعاد مختلف در وب سایت فروشگاهی ثامن تجارت موجود است و کافی است با مشاهده و مقایسه آنها خریدی بی واسطه و مطمئن و امن را تجربه کنید.

مطالب مرتبط