مشاوره و فروش
02137163

روش تولید میلگرد استیل 316

method production steel rebar 316 1
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳
0 بازدید

روش تولید میلگرد استیل 316 با روشی که برای تولید میلگردهای آجدار یا میلگرد 304 در نظر گرفته می شود، تفاوت چندانی ندارد. انواع میلگرد استیل تولید می شوند تا نیاز بازار و به خصوص در حوزه ساخت و ساز رفع گردد. این که بگوییم این محصول در حفظ ایمنی و بالا بردن استحکام یک سازه نقش مهمی دارد، اغراق نیست. قیمت میلگرد استیل نیز با توجه به همین کاربرد زیاد و البته میزان تولید آن تعیین می گردد. هر چند موارد دیگری نیز وزن میلگرد استیل نیز بر قیمت آن موثر هستند. در ادامه این مقاله از سری مقالات وب سایت آهن الات ثامن تجارت در خدمت شما خواهیم بود تا مشخص کنیم میلگرد استیل 316 چگونه تولید می شود و دارای چه ویژگی هایی می باشد.

روش تولید میلگرد استیل 316

مراحل تولید این محصول در ادامه مشخص شده و تا جایی که حجم مقاله اجازه بدهد، در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه خواهیم داد. مسلما ترتیب انجام این مراحل برای تولید یک میلگرد 316 با کیفیت بسیار اهمیت دارد.  در هر مرحله به دستگاه ها و مهیا بودن شرایط خاصی نیاز است. از جمله کوره قوس، کوره خلا یا VOD، کوره های تحت گاز خنثی یا AOD و قالب مسی، غلتک و …

این مراحل عبارت اند از:

  • آماده سازی مذاب با استفاده از کوره ها
  • افزودن عناصر الیاژی مورد نیاز
  • ریخته گری پیوسته و نورد
  • برش زدن و پلیسه زدایی

آماده سازی مذاب با استفاده از کوره ها

اولین مرحله از روش تولید میلگرد استیل 316، آماده سازی مذاب است. ماده اولیه ای که مورد استفاده قرار می گیرد، قراضه استیل است. این مواد در کوره قوس ذوب می شود. کوره ذوب با نرخ ذوب بالا، دارای 3 الکترود گرافیتی جهت ایجاد قوس الکتریکی است. این الکترودها به تولید گرمای کافی برای انجام عملیات ذوب، کمک می کنند.

زمانی که این قراضه ها ذوب می شوند، به کوره هایی دیگری با نام های خلا یا کوره تحت گاز خنثی منتقل می شوند. در این زمان باید عملیات بون وجود هیچ گونه اکسیژنی پیش رود.  اما دلیل نیاز به عدم اکسیژن در اتمسفر کوره ها چیست؟ یک دلیل مهم برای این امر قابل ارائه است. این که عناصری که قرار است به این مذاب اضافه شوند، نباید در معرض اکسیداسیون قرار بگیرند. چرا که این عناصر دارای قیمت بالایی هستند و اکسید شدن ها خسارت مالی به همراه دارد.

افزودن عناصر الیاژی

پس از این که ماده اولیه یعنی همان قراضه های استیل در کوره ها ذوب شدند، نوبت به مرحله افزودن عناصر آلیاژی می رسد. این عناصر شامل کروم، نیکل و دیگر عناصری است که باید با در نظر گرفتن گرید میلگرد، به ترکیبات آن اضافه شوند. وجود همین عناصر آلیاژی است ک باعث شده تا قیمت میلگرد استیل در مقایسه با قیمت میلگرد ساده و یا نوع آجدار میلگردها، بیشتر گزارش شود.

ریخته گری پیوسته و نورد

تولید مقاطع میانی میلگرد اکثرا با استفاده از ریخته گری پیوسته انجام می شود. این عمل با استفاده از چند نوع قالب و به صورت همزمان در چند لاین انجام می شود و در نهایت به تولید مقاطع بیلت استیل، بلوم استیل و یا سلب استیل منتهی می شود. این مقاطع برای تولید میلگرد استیل و همین طور جهت ساخت نبشی ها، ناودانی، سپری و … به کار گرفته می شود. یکی از قالب هایی که مواد مذاب از آن عبور می کند، قالب مسی آبگرد است. پس از این قالب، مواد حالت نیمه جامد به خود گرفته و پس از آن تحت عملیات انجماد قرر می گیرند.

برش زدن و پلیسه زدایی

در این مرحله از روش تولید میلگرد استیل 316، مقاطع در طول های مشخص شده، برش می خورند. حال نوبت به از بین بردن لایه های اکسید از سطح این مقاطع می رسد.  این لایه ها با کمک فشار آب از سطح مقطع زدوده می شود. این کار مانع از بروز مشکلات احتمالی در مرحله نورد می شود. پس از این کار قطعه در چند سری غلتک قرار می گیرد تا سطح مقطع آن کاهش یافته و طول بیشتری نیز پیدا کند. پلیسه زدایی به طور کل باعث ایجاد یک سطح صاف و براق برای مقطع مورد نظر می گردد.

قیمت میلگرد استیل

انواع میلگرد استیل از جمله میلگرد 304 و میلگرد 316 تقریبا روش تولید مشابهی دارند. روش تولید میلگرد استیل 316 در این مقاله مورد بررسی قرار گرفت و ما تلاش کردیم تا مراحل انجام کار را به صورت کاملا ساده بیان نماییم. شرکت بازرگانی آهن آلات ثامن تجارت به عنوان مرکز فروش میله استیل، فعال در زمینه فروش میلگرد استیل 310 و انواع دیگر این محصول است. برای آگاهی از قیمت و چگونگی خرید محصولات و آهن آلات ارائه شده توسط این شرکت، می توانید به وب سایت آن مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط