مشاوره و فروش
02191003181

ساخت انواع کوپلینگ

manufacturing all kinds couplings
۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
16 بازدید

ساخت انواع کوپلینگ و به خصوص ساخت کوپلینگ صنعتی بر عملکرد انواع دستگاه های مورد نیاز در صنایع مختلف تاثیر گذاشته است. این دستگاه ها با استفاده از کوپلینگ می توانند قدرت، گشتاور یا شفت را بین دو محور جا به جا کنند. این جابه جایی و انتقال قدرت از محور محرک به یک محور متحرک صورت می پذیرد. جدول سایز کوپلینگ هم از جمله مهم ترین مواردی است که در روش تولید کوپلینگ حتما باید مد نظر قرار بگیرد. آن چه در این مقاله می خوانید توضیحاتی در خصوص مشخصات کوپلینگ ها و انواع آن است که از طریق وب سایت شرکت آهن آلات ثامن تجارت، ارائه گردیده.

ساخت انواع کوپلینگ

روش تولید کوپلینگ بر اساس استانداردها و ضوابط خاضی تعیین می گردد. یک کوپلینگ باید به گونه ای ساخته شود که انعطاف پذیر بوده و وظیفه خود را که همان اتصال دو میله یا شفت به یکدیگر است، به خوبی به انجام برساند. زمانی که این دو میله به هم متصل می شوند، نیروی گشتاور از یک میله به میله دیرگر منتقل می شود. البته این تنها وظیفه کوپلینگ نیست. بلکه از آن برای جذب ارتعاش ها و در نتیجه کاهش خطاهایی که به علت عدم موازی و هم راستا بودن شفت ها ایجاد می شود، می توان استفاده نمود. مراحل ساخت کوپلینگ ها و به خصوص کوپلینگ صنعتی در ادامه همین مقاله برای شما توضیح داده می شود.

ساخت کوپلینگ صنعتی

مشخصات کوپلینگ و از همه مهم تر جدول سایز کوپلینگ که قبلا به صورت استاندارد مرود تایید برای تولید این محصول در نظر گرفته شده، حتما باید مورد توجه قرار بگیرد. پس از آن باید گام های تولید این محصول به صورت پشت سر هم برداشته شود. اولین مرحله به جمع آوری میله های برنجی مرتبط است. این میله ها در مرحله بع باید برش داده شود. سایز میله با توجه به اندازه ای که برای تولید یک اتصال خاص لازم است، در نظر گرفته می شود.

پیش گرم شدن و پرس کاری

قطعه ای که تا به این مرحله بریده شده است، با نام billet شناخته می شود. این قطعه باید در کوره های گازی پیش گرم شوند. پس از آن باید با پودر گرافیت پوشش داده شده و در نهایت پرس کاری شوند. در مرود دمای کوره های گازی معمولا باید در بازه 700 درجه سانتی گراد تا 750 درجه تنظیم شود. در رابطه با پوشش گرافیتی نیز باید بدانید که وجود آن باعث می شود تا در زمان پرس کاری، حالت مناسب فلز حفظ شود.

تغییر شکل قطعه

بعد از این که بیلت گرم شود، باید در مراحل بعدی که به پس کاری اتومات اختصاص دارد، پرس شده و به شکل مورد انتظار دربیاید. این پرس ها نیروی اهرم فشاری در بازه 100 تا 380 تن دارند. در مرحله بعد باید محصول برای ماشین کاری اماده شود. در واقع ماشین کاری پس از ایجاد اتصالات در یکی از ماشین های انتقال چرخشب انجام می شود.

صیقل کاری و مونتاژ

حا که قطعه مورد نظر ماشین کاری شده است، باید صیقل کاری شده و اتصالات کامل تمیز گردند. این مرحله به مونتاژ و سپس بسته بندی منتهی می گردد.

نکات قابل توجه در ساخت انواع کوپلینگ

حال که با مراحل تولید کوپلینگ های صنعتی آشنا شدید، نیاز است تا مهم ترین نکات در راستای عملکرد درست این محصول را نیز فرا بگیرید. این نکات عبارت اند از:

  • شفت ها باید در یک راستا باشند. این کار از ایجاد صدا و تولید ارتعاش جلوگیری می کند. در واقع با هم راستا بودن شفت ها در زمان چرخش موتور، نیروی اضافی که توسط موتور ایجاد می شود، اجازه تولید این ارتعاشات را نخواهد داشت.
  • کوپلینگ ها توانایی اصلاح و متعادل سازی خطاهایی که به دلیل عدم هماهنگی در شفت ها به وجود می آیند را دارا می باشند.
  • تولید کوپلینگ ها در دو مدل صلبی یا انعطاف پذیر انجام می شود.
  • کوپلینگ های صلب نیروی گشتاور را بدون بروز هیچ نقص و مشکلی انتقال داده و به شکل فلنج خواهند بود.
  • کوپلینگ های صلبی برای شفت های هم راستا و کوپلینگ های انعطاف پذیر برای شفت هایی که در یک راستا نیستند، مناسب اند.

خرید انواع کوپلینگ

شرکت بازرگانی ثامن تجارت محصولاتی نظیر کوپلینگ، انواع شفت و … را در بخش فروش و محصولات خود عرضه کرده است. برای این محصولات هم امکان استعلام قیمت وجود داشته و هم می توانید مقالات مرتبط با آن را مطالعه کنید تا به اطلاعات بیشتری در این باره دست یابید. در این مقاله تلاش شد تا شما با ساخت انواع کوپلینگ و به خصوص ساخت کوپلینگ صنعتی آشنا شوید و با جزئیاتی نظیر طراحی کوپلینگ و مشخصات آن ت حدودی آشنا شوید. برای ثبت سفارش خرید می توانید به صورت تلفنی و یا از طریق وب سایت، اقدام نموده و محصول را با بالاترین کیفیت و در سریع ترین زمان دریافت نمایید.

مطالب مرتبط
ارسال دیدگاه